تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت سامانه جذب متخصصان خارج از کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فعالیت سامانه جذب متخصصان خارج از کشور
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از امسال سامانه جذب متخصصان خارج از کشور را فعال کرده‌ایم که در این سامانه بیش از 130 نفر ثبت نام کرده‌اند.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بنیاد ملی نخبگان به دنبال آن هستیم که از امسال سامانه جذب متخصصان خارج از کشور را فعال کرده در این سامانه بیش از 130 نفر ثبت نام کرده‌اند و 70 تا 80 نفر برگشته‌اند.


وی افزود: از طرفی نخبگانی هستند که برای تحصیلات از کشور خارج می‌شوند و بخشی دیگر افرادی هستند که برای تعطیلات به صورت موقت از کشور خارج شده‌اند در هر دو صورت این افراد سرمایه‌های کشور هستند که باید به طور جدی به آن‌ها توجه شود.


ستاری در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چه تعداد نخبه از کشور خارج شده‌اند، خاطرنشان کرد: هنوز آمار دقیقی از خروج نخبگان مشخص نشده این مسئله را باید در نظر داشته باشیم که معمولاً بسیاری از نخبگان تا ده سال بعد از فارغ‌التحصیلی به کشور برمی‌گردند در واقع آمار ساختاری در خصوص خروج نخبگان وجود ندارد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهمترین هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مهم‌ترین هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بحث سیاست‌گذاری در 5 سال آینده می‌باشد و باید بپذیریم که معاونت علمی به تازگی وارد این بحث شده است.


وی در خصوص مقاله‌ها در زمینه دانش‌بنیان آیا تجاری‌سازی می‌شوند، عنوان کرد: این مقاله‌ها اگر در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان نوشته شود قطعاً تجاری می‌شوند.


وی بیان کرد: قطعاً در زمینه نیروی انسانی مشکلات زیادی داریم حال این نیروی انسانی می‌تواند تحصیل کرده باشد که مهارت‌ بالایی داشته باشد یا هر اتفاق دیگری که ممکن است، پیش بیاید.


ستاری اظهار کرد: تا زمانی که ارزش در داخل کشور این باشد که چند چاه نفت داشته باشیم یا وضعیت هیدروکربنیک به چه صورت باشد و یا تا زمانی که دانش عمومی اهمیتی در صنعت نداشته باشد این مشکل ادامه خواهد داشت.




انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

رکن اساسی اقتصاد دانش‌بنیان را فعالان اقتصادی تشکیل می‌دهد
معافیت مالیاتی برای 1500 شرکت دانش‌بنیان در سال جاری
نیروی انسانی تحصیل کرده پایه اقتصاد دانش‌بنیان است
در چهار عرصه مهم با علم و فناوری فاصله داریم
اجرای 9 طرح پژوهشی در زمینه‌های مختلف فنی و مهندسی حمایت می‌شود
ایجاد مشارکت بین بخش‌های گوناگون با همکاری شبکه‌های آزمایشگاهی
ارتقای ایران در تولید مقالات علمی
سهم ایران در ساخت و تولید صنایع دریایی یک دهم درصد است





۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن