تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803502179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌نشيني تاكتيكي انصارالله براي پيشگيري از تجزيه يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عقب‌نشيني تاكتيكي انصارالله براي پيشگيري از تجزيه يمن
نيروهاي تحت حمايت عربستان مي‌گويند در مناطق جنوبي يمن پيشرفت كرده و نيروهاي انصارالله را در اين مناطق شكست داده‌اند اما رهبران انصار الله با تأكيد بر اينكه اين عقب‌نشيني‌ها تاكتيكي است هشدار دادند كه جنگ واقعي ما با دشمن هنوز شروع نشده است.


نيروهاي تحت حمايت عربستان مي‌گويند در مناطق جنوبي يمن پيشرفت كرده و نيروهاي انصارالله را در اين مناطق شكست داده‌اند اما رهبران انصار الله با تأكيد بر اينكه اين عقب‌نشيني‌ها تاكتيكي است هشدار دادند كه جنگ واقعي ما با دشمن هنوز شروع نشده است.
درگيري‌هاي روز گذشته يمن بين نيروهاي دولتي و مردمي با گروه‌‌هاي تحت حمايت عربستان سعودي بر كنترل شهر تعز متمركز بود. منابع رسانه‌اي اخبار ضد و نقيضي درباره درگيري‌هاي اين شهر منتشر كردند. شبكه تلويزيوني الميادين روز يك‌شنبه از درگيري‌هاي شديد با سلاح‌هاي سنگين و نيمه سنگين در مناطق مختلف شهر تعز در مركز يمن خبر داد. خبرگزاري آناتولي به نقل از يك منبع آگاه يمني گزارش داد كه نيروهاي هوادار «عبدربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي يمن روز يك‌شنبه توانستند قلعه تاريخي القاهره در تعز را در اختيار بگيرند و همچنين بر مقر دستگاه امنيت سياسي در منطقه صينه نيز سيطره يافتند. بر اساس اين گزارش، ناوگان‌هاي جنگي سعودي روز گذشته در بندر الحديده پهلو گرفتند و به بمباران تعز اقدام كردند و پس از آن هواداران عبدربه منصور هادي توانستند ساختمان استانداري تعز، اداره امنيتي و فرماندهي محور تعز و كاخ «عبدالله صالح» رئيس‌جمهوري پيشين يمن در منطقه الجحمليه را بگيرند. اما شبكه خبري العالم يك منبع نظامي يمني اعلام كرد منطقه عزله مشرعه به طور كامل و بخش‌هاي عمده‌اي از عزله حدنان در استان تعز به تصرف ارتش و نيروهاي مردمي درآمد. همچنين منابع نظامي به خبرگزاري رسمي يمن (سبأ) گفتند ارتش و نيروهاي مردمي به پيشروي خود در ساير مناطق عزله حدنان ادامه مي‌دهند تا در نهايت منطقه مشرعه حدنان مشرف بر شهر تعز را از وجود عناصر القاعده و مزدوران عربستان پاك كنند. اين منابع خاطرنشان كردند كه ارتش و نيروهاي مردمي باشكوه‌ترين حماسه‌ها را در مقابله با عناصر القاعده و مزدوران عربستان براي پاكسازي خاك كشورشان و نجات شهروندانشان رقم زده‌اند.
تحولات در حالي روز يك‌شنبه در شهر تعز ادامه يافت كه اخيراً مخالفان انصارالله با حمايت گسترده نظامي و لجستيكي عربستان سعودي و امارات متحده عربي بعضي مناطق جنوبي در يمن از جمله شهر بندري عدن را به كنترل خود درآورده‌اند. رسانه‌هاي نزديك به عربستان سعودي تلاش دارند اين پيشروي‌ها را به قدرت نظامي رياض و متحدان آن نسبت بدهند اما مقامات انصارالله با رد اين ادعاها تأكيد كرد‌ه‌اند كه اين عقب‌نشيني‌ها تاكتيكي است. «صالح الصماد» رئيس شوراي سياسي جنبش انصارالله يمن روز يك‌شنبه گفت كه نبرد واقعي با دشمن متجاوز هنوز آغاز نشده است و روزهاي آينده بسيار سياه خواهد بود. به گزارش پايگاه خبري «العالم»، الصماد اظهار داشت: تحولات راهبردي نبرد و عقب‌نشيني ارتش و كميته‌هاي مردمي در بعضي از مناطق جنوبي در راستاي آمادگي براي ورود به گزينه‌هاي قوي‌تر و دردناك‌تر است. وي همچنين با اشاره به اينكه «دشمن متجاوز طي چهار ماه به هيچ دستاورد قابل ذكري نرسيده» خاطر نشان كرد: «نظام سعودي خود را به سوي مسير نابودي كشانده است؛ زيرا سرنوشت خود را به سرنوشت ملتي گره زده است كه در فرهنگ آن عبارتي تحت عنوان شكست وجود ندارد.»
كارشناسان موفقيت‌هاي اخير سعودي‌ها در عدن را كم اهميت دانسته و معتقدند تسلط عربستان سعودي به اين مناطق به معناي پايان كار نيست و اين موفقيت براي سعودي‌ها نمي‌تواند تأثيري بر معادلات كلي يمن بگذارد. بروس ريدل افسر سابق سازمان جاسوسي امريكا و تحليلگر كنوني مؤسسه بروكينگز در وب سايت اين مؤسسه نوشت: « اما جنوب هيچ‌گاه پايگاه حوثي‌ها يا صالح نبوده است چراكه به آنها به عنوان بيگانه در اين منطقه نگاه مي‌شود و اگر جنگ به سمت شمال پيش برود، حوثي‌ها به پايگاه‌هاي خود نزديك خواهند بود و اين جنگ با هزينه زندگي مردم يمن اساساً با بن بست مواجه شده است.» آدام بارون تحليلگر ارشد در شوراي روابط خارجي اتحاديه اروپا نيز با اشاره به تفاوت‌هاي ميداني با آنچه عبدربه منصور هادي مي‌گويد مي‌نويسد: اعزام نيرو از عدن به پايتخت براي بيرون راندن حوثي‌ها چالش بسيار بزرگي است و انتظار اينكه سقوط عدن به مثابه دومينويي براي تسلط بر ساير مناطق عمل كند خوشبينانه است چراكه مهم‌ترين نيرويي كه در عدن عليه حوثي‌ها فعال است انگيزه‌هاي جدايي طلبانه دارند و هيچ‌گاه حاضر نخواهند شد به سمت شمال حركت كنند.

  عدن پايتخت هادي مي‌شود
ناديه السقاف وزير اطلاع رساني دولت مستعفي يمن از بازگشت قريب‌الوقوع منصور هادي به عدن و احتمال تشكيل كشوري فدرال در چارچوب كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس خبر داد. وي در مصاحبه با شبكه ماهواره‌اي «بلقيس» اعلام كرد كه به زودي عبدربه منصور هادي، رئيس‌جمهوري مستعفي يمن به اين كشور بازخواهد گشت. وي همچنين فاش كرد كه قرار است عدن به مدت پنج سال آينده پايتخت يمن انتخاب شود و منصور هادي ظرف چند روز آينده از اين شهر ديدن خواهد كرد. از سوي ديگر، يك منبع آگاه در دولت مستعفي يمن نيز به روزنامه الشرق الاوسط گفت كه هنوز دولت مستعفي بيانيه‌اي در اين خصوص منتشر نكرده و عدن تا زمان مهيا شدن صنعا و خروج نيروهاي انصارالله از اين شهر به عنوان پايتخت موقت يمن باقي خواهد ماند.
  كشته شدن ۷ سرباز عربستاني
همزمان با تحولات سريع در مناطق جنوبي يمن، منابع امنيتي اين كشور از كشته شدن هفت سرباز سعودي در حملات موشكي نيروهاي يمني به منطقه نظامي «الخوبه» واقع در استان جيزان عربستان خبر دادند. به گزارش الميادين، ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي وابسته به انصارالله در پاسخ به جنايات عربستان و تجاوزات هوايي سعودي، منطقه الخوبه در جيزان را موشك باران كردند. شبكه المسيره به نقل از يك منبع امنيتي يمن گزارش داد كه در اين حمله موشكي هفت نفر از سربازان سعودي كشته و چندين نفر ديگر نيز زخمي شدند. بر اساس اين گزارش، نيروهاي يمني همچنين مواضع نظامي سعودي در منطقه «الرمضه» جيزان را با 28 موشك هدف قرار دادند كه در پي آن دو خودروي نظامي و يك تانك منهدم و چندين نفر از نظاميان سعودي نيز در اين حملات كشته و زخمي شدند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن