تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج فضاي گفتمان با تأسيس خانه‌هاي حرفه‌اي-تخصصي/گفت و گو تيغ برخورد راديکال را کند مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۰ب.ظ)
ترويج فضاي گفتمان با تأسيس خانه‌هاي حرفه‌اي-تخصصي/گفت و گو تيغ برخورد راديکال را کند مي‌کند موج - تفاهم‌نامه تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري در حالي به امضاي وزير راه و شهرسازي و ۱۲ تشکل غيردولتي رسيد که قرار است نخستين نشست علمي «ايران‌شهر» ۲۸ مرداد در محل اين خانه برگزار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، تفاهم‌نامه تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري در حالي به امضاي وزير راه و شهرسازي و ۱۲ تشکل غيردولتي رسيد که قرار است نخستين نشست علمي «ايران‌شهر» ۲۸ مرداد در محل اين خانه برگزار شود. به گفته مسوولان و مديران ارشد تشکل‌هاي غيردولتي بهار شهرنشيني با تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري نزديک است.
بنا بر اين گزارش، پيش‌تر و در نشستي که به همين منظور روز چهارشنبه ۲۱ مرداد در وزارت راه و شهرسازي انجام شد علاوه بر سخنان عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، حامد مظاهريان و پيروز حناچي، معاونان وزير در حوزه مسکن و معماري و شهرسازي، محمد سعيد ايزدي، مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، نمايندگان و فعالان عرصه معماري و شهرسازي حاضر شده و به بيان نقطه نظرات خود در اين زمينه پرداختند. در زير اظهارات نمايندگان تشکل‌هاي غيردولتي را از تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري مي‌خوانيد:
محمد سعيد ايزدي، مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، درباره تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري ضمن قدرداني از همراهي وزير راه و شهرسازي در حمايت از تشکل‌هاي غيردولتي گفت: مأموريتي از سوي وزير راه و شهرسازي مبني بر راه‌اندازي فضاي گفتمان با موضوع مشترک معماري و شهرسازي به اين شرکت محول شد که پيرو آن نيز جمع‌بندي‌هايي که با ۱۲ تشکل غيردولتي و فعالان معماري و شهرسازي صورت گرفت و منتهي به خريد خانه وارطان هوانسيان براي تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري شد.
حميدرضا ناصر نصير، مدرس استاد دانشگاه و نماينده جامعه مهندسان معمار، با قدرداني از اقدامات وزير راه و شهرسازي در حمايت از تشکل‌هاي غيردولتي و تخصصي براي فعاليت و حضور در خانه گفتمان شهر و معماري گفت: اقدام وزير راه و شهرسازي براي خريد خانه وارطان هوانسيان و تبديل اين بناي ارزشمند به مکاني فرهنگي فعاليتي شايسته و ماندگار بود. همچنان که اين اقدام و تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري فرهنگ اعتماد و گفت و گو را بين آحاد مختلف جامعه ترويج مي‌دهد.
نماينده جامعه مهندسان معمار با اشاره به همکاري‌ها و فعاليت‌هاي هشت ماهه ۱۲ تشکل غيردولتي با شرکت عمران و بهسازي شهري ايران افزود: ورود ما به خانه «وارطان» تقريبا از ۶ ماه پيش و با مشورت‌هاي فراواني همراه شد. به‌ طور جدي در سه ماه گذشته جلسات متعددي برگزار کرديم و بررسي‌هاي متنوعي در حوزه‌هاي مختلف همچون بهره‌وري، مسائل مالي، مرمتي و ترسيم چشم‌انداز فعاليت‌هاي اين خانه صورت پذيرفت که در نهايت جمع‌بندي‌ها به تداوم گفت و گو در سطوح مختلف جامعه ختم شد.
ناصر نصير ادامه داد: گفتمان شهر و معماري در سه سطح گفتگوي بين متخصصان، متخصصان با دولتمردان و در نهايت متخصصان با مردم قابل تقسيم‌بندي است. در اين صورت مي‌توان به تداوم فضاي گفتمان در جامعه اميدوار شد تا بسياري از مسائل و مشکلات را در حوزه‌هاي معماري و شهري سامان بخشيد.
وي در ادامه تأکيد کرد: مرمت مجموعه‌هاي ارزشمند براي خانه گفتمان شهر و معماري در اولويت است. همچنين تشکل‌هاي غيردولتي که در حال حاضر مأموريت مشترکي با دولت دارند آمادگي خود را براي تکرار اين قبيل از اتفاقات براي حفظ و احياي بناهاي ارزشمند اعلام مي‌کنند.
سيد عليرضا قهاري، رئيس انجمن مفاخر معماري ايران، با اعلام خرسندي از تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري گفت: نيازمند چنين گفت و گوهايي در سطح جامعه بوديم و تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري فرصتي را فراهم کرد تا اعضاي تشکل‌هاي غيردولتي در کنار مسوولان دولتي بنشينند و به نتيجه‌اي مشترک درباره شهر و معماري برسند. به عبارتي در دنياي کنوني راهي جز گفتگو وجود ندارد.
سيد محسن ميردامادي، نماينده انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز، نيز با اظهار خرسندي از تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي عضويت در اين خانه را ضروري دانست و گفت: حضور مردم و گفتگويي که بين متخصصان با آحاد جامعه انجام مي‌گيرد بسيار مهم است. همچنان که دانشگاه تهران بدون فضاي فيزيکي دانشگاه نمي‌تواند موجوديت خود را ثابت کند گفتگوهاي مختلف در حوزه شهر و معماري نيز بدون داشتن خانه بدون نتيجه و ابتر بود.
وي افزود: دامن زدن به گفتگو به غناي مسائل حرفه‌اي کمک مي‌کند و فضاي جامعه را به‌سوي دموکراسي مي‌برد.
سيد محمد بهشتي، رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، نيز درباره تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري گفت: نشانه‌هاي خوبي ديده مي‌شود و به نظر مي‌رسد بهار شهرنشيني در ايران نزديک است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به تجربه موفق تأسيس خانه هنرمندان، تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري را الگوبرداري از خانه هنرمندان دانست و افزود: اگر در حوزه شهر و معماري نقايصي هم وجود داشته باشد اين نقايص قابل برطرف شدن هستند و اميد است تا کارها به لحاظ قانوني در اين خانه سرعت بگيرد.
وي در ادامه گفت: شکل‌گيري نهادهايي همچون خانه گفتمان شهر و معماري نيازمند حمايت‌هاي وزارتي است و در حال حاضر که اين خانه روزهاي ابتدايي خود را سپري مي‌کند بايد حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جدي دولت را با خود همراه کند.
انوشه منصوري عضو فعال انجمن مفاخر معماري ايران نيز ايجاد فضاي گفت و گو براي معماران و شهرسازان در يک‌خانه را در ايران بي‌سابقه دانست و با تأکيد بر اهميت تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري گفت: گفت و گو فضاي مناسبي را ايجاد مي‌کند تا افراد در کنار يکديگر به ارائه نقطه نظرات براي حل مسائل بپردازند. به همين خاطر نيز بايد اختلاف‌نظرها را کنار گذاشت تا به اتفاق نظر رسيد.
عضو فعال انجمن مفاخر معماري ايران با اشاره به تجربه موفق خانه هنرمندان افزود: اين دلواپسي در مورد خانه گفتمان شهر و معماري وجود دارد که حضور جامعه‌شناسان را در تحليل مسائل مختلف جامعه در اين خانه نداشته باشيم. اصولا نمي‌توان شهر را بدون جامعه‌شناس، روان‌شناس، جمعيت شناس و ساير علوم اداره و مسائل مختلف آن را حل کرد.
منصوري در ادامه گفت: وظيفه مسوولان شهري راضي نگه‌داشتن مردم است وگرنه ساختن پل و توسعه زماني که شهروند را آزرده خاطر کرده و شهر را به مکاني غيرقابل سکونت تبديل کند، ارزشمند نخواهد بود.
محمدي، نماينده کانون فارغ‌التحصيلان معماري دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به افزايش کمي خانه‌هاي تخصصي در ايران گفت: نگاه ما در اين طرح و تأسيس خانه گفتمان شهر و معماري بهره‌وري از تجربيات جهاني است. در جلساتي که در اين راستا برگزار شد تجربيات کشورهاي دانمارک، هلند و ساير کشورهاي موفق بررسي شود.
نماينده کانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه علم و صنعت گفت: اصولا گفت و گو، تيغ برخورد راديکال را در مباحث تخصصي کند مي‌کند. اگر فضا با ماهيت گفت و گو شکل بگيرد موضوعات پيش مي‌روند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن