تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820788895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات رایگان پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در سال تحصیلی جدید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ارائه خدمات رایگان پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در سال تحصیلی جدید
خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برای تمامی دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.


حمید صمدزاده رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توجه به بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان مقطع ابتدایی و هم چنین ارایه برنامه‌هایی در جهت حفظ سلامت و یا درمان این بیماری‌ها گفت: در اواخر سال گذشته توافق نامه‌ای بین وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص توجه به بحث بهداشت دهان و دندان در مدارس و به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی منعقد گردید که براساس این  توافق نامه هماهنگی لازم میان این دو نهاد انجام شد و بر همین اساس یک میلیون و 700 هزار نفر دانش آموز در سال اول این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و عملیات وارنیش فلوراید( فلوراید تراپی) برای دانش آموزان اجرا شد.


وی در ادامه یادآور شد: به جهت اینکه لزوم هماهنگی بیشتر برای این طرح نیاز بود‌، به دعوت اداره بهداشت دهان و دندان و وزارت بهداشت و با حضور کارشناسان بهداشت مدارس و بهداشت دهان و دندان این وزارتخانه و کارشناسان سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش همایشی در تبریز برگزار شد تا در راستای عملیاتی شدن کامل طرح در سطح کشور به توافق برسند‌.


رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به تکمیل دستورالعمل نهایی طرح در همایش مذکور خاطر نشان کرد: بر طبق دستورالعمل نهایی هفت میلیون دانش آموز ابتدایی در تمامی شهرها و روستاهای کشور از این برنامه بهره‌مند خواهند شد.


وی بیان داشت: با اجرای این طرح خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به صورت رایگان  ارائه می‌شود و هزینه‌های ناشی از درمان هم فقط تا سقف 30 درصد به عوان فرانشیز توسط خانواده پرداخت می‌گردد و در واقع 70 درصد کاهش هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.


صمدزاده تصریح کرد: اجرای گسترده طرح با هدف پیگیری وضعیت سلامت دهان و دندان دانش آموزان و تکمیل شناسنامه سلامت الکترونیکی دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد و در حال حاضر دانش آموزان پایه اول تا ششم دبستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.


وی یاد آور شد: چنانچه این طرح براساس پیش بینی‌های انجام شده با موفقیت انجام شود ،هر ساله، یک پایه به جمعیت تحت پوشش این طرح افزوده خواهد شد.


 
انتهای پیام/
 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

برپایی کانون‌های حرکات اصلاحی برای سلامت دانش‌آموزان
بهبود کیفیت طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان
ادامه ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان تیر ماه/شرط ثبت نام مراجعه به پایگاه سنجش سلامت
تست بخش سلامت برای همه‌ی ورودی‌های پایه اول اجباری است
چكاپ دانش‌آموزان سال اولی از خردادماه/ خريد تبلت برای كودكان كم بينا
توزیع ویتامین دی و مکمل آهن برای دانش‌آموزان دختر





۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن