تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان انتقال خون به استانداردسازي آزمايش هاي تشخيص طبي کمک مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۸ب.ظ)
سازمان انتقال خون به استانداردسازي آزمايش هاي تشخيص طبي کمک مي کند موج - سازمان انتقال خون با ارسال اولين نمونه هاي کنترل کيفي به آزمايشگاه هاي سراسر کشور، همکاري براي استانداردسازي آزمايشات در اين مراکز را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ در پي انعقاد تفاهمنامه ميان انجمن دکتراي علوم آزمايشگاهي و سازمان انتقال خون ايران، اولين نمونه هاي برنامه ارزيابي خارجي کيفيت (EQAP) توسط آزمايشگاه ايمنو هماتولوژي تهيه و براي 1600 مرکز پزشکي کشور ارسال شد.
اين فرايند هر چهار ماه يک بار صورت مي گيرد و مراکز مشارکت کننده در اين ارزيابي نتايج را جمع آوري و بررسي مي کنند و نتايج آن در اختيار تمامي مراکز آزمايشگاهي همکار قرار مي گيرد.
مقايسه نمونه ها با آزمايش هاي انجام شده در اين آزمايشگاه ها نشان دهنده ميزان دقت آزمايش در اين مراکز خواهد بود.
اين مقايسه مي تواند براي ارتقاي کيفي آزمايشگاه هايي که خدمات ايمنو هماتولوژي و تزريق خون ارائه مي دهند مورد استفاده قرار گيرد.
گفتني است همين نمونه هاي کنترل کيفي که اکنون توسط سازمان انتقال خون تهيه مي شود، براي استانداردسازي کيفيت آزمايش ها، سابق بر اين با هزينه هنگفتي از کشورهاي خارجي وارد مي شد. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن