تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820752199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باجذب بیست میلیاردتومان سرمایه،سد کمندان تاپایان سال آبگیری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


باجذب بیست میلیاردتومان سرمایه،سد کمندان تاپایان سال آبگیری می شود استان‌ها > لرستان - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیست میلیارد تومان سرمایه برای آب گیری سد کمندان جذب کردیم که تا پایان سال آب گیری شود، در خصوص سرمایه گذاران بومی با توان مالی و دانش فنی در اولویت اقدام هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین لرستان ،عباس قائدرحمت گفت: در سفر یک روزه ای که به شهرستان ازنا داشتم از 4اداره این شهرستان شامل جهاد کشاورزی، کمیته امداد، اداره ارشاد و همزمان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازدید کردم.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کمیته امداد به بخش های مختلف رفاهی و کمک رسانی، خودکفایی و اشتغال مددجویان و همچین پیگیری های مربوط به محرومیت زدایی را در دست کار قرار دادیم.
قائدرحمت گفت: در اداره جهاد کشاورزی بحث مهم اشتغال نیروهای انسانی، حقوق و مزایای کارمندان و همچنین کمبود خودروهای مورد نیاز را در برنامه داشتیم.

وی افزود: در ادامه همین نشست در جهاد کشاوری بحث عدم پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان پس از تحویل به سیلو را داشتیم که پیگیری خواهم کرد.
این نماینده مجلس به کمبود منابع زیر زمینی و آب اشاره کرد و گفت: طبق استدلالهای کارشناسان ما در دوره 30ساله خشکسالی قرار داریم که 15سال آن را طی کردیم و 15سال دیگر را نیز در بر خواهیم داشت.
قائدرحمت به 15 سال باقی مانده خشکسالی در منطقه اشاره کرد و افزود: در این 15سال باید با صرفه جویی بهتر و استفاده مناسب از آب ، این نعمت خدادادی را حفظ کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از خشکسالی و ایجاد سدهای مهمی چون سد کمندان اعتبارات خوبی برای این سد جذب کرده ایم که بالغ بر 20میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: طبق جلسه مهمی که با آقای جهانگیری معاون اول دولت داشتیم قرار بر این شد که تا پایان سال این سد آب گیری شود و ما امیدواریم که این مهم محقق شود.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سد های دیگری را از جمله سدهای طازران، مسعودآباد و بیدستانه را نیز در دست پیگری داریم که طبق جلساتی که با استاندار داشتیم توافق بر سرعت انجام عملیات اجرایی انجام شد.
وی یادآور شد: در این مدت چند ماهه که از این جلسه گذشته هنوز عملا چیزی از سوی استاندار به ما اعلام نشده و ما پیگیری توافقات انجام شده خواهیم بود که حداقل یک سد از این سدهایی که نام بردیم را عملیاتی کنیم.
قائدرحمت گفت: در بخش کشاورزی در شهرستان های دورود و ازنا آبیاری قطره ای و بارانی را دنبال می کنیم و برای این طرح ها کمک های خوبی به کشاورزان منطقه شده است به طوری که 85درصد از کل هزینه را دولت و 15درصد را کشاورز پرداخت می کند.
وی افزود: در این بخش صنایع تبدیلی ، توزیعی و بسته بندی را در کنار کشاورزی دنبال می کنیم و از سرمایه داران برای احیای این بخش و ایجاد اشتغال در منطقه و همچنین پرهیز از خام فروشی دعوت به همکاری می کنیم.
قائدرحمت به طرح های در دست اقدام در بخش های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه باغداری، تولید لبنیات و پروتئین ما می توانیم خیلی خوب فعالیت کنیم.
وی در بحث گردشگری به ارتقای روستاهای هدف اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو روستای هدف گردشگری را را به چهار روستا ارتقا خواهیم داد.
وی به آثار ثبت شده این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: 176 اثر ثبت شده ملی در ازنا وجود دارد و 250اثر نیز در این شهرستان شناسایی شده که به دنیال معرفی آنها به میراث فرهنگی خواهیم بود.
قائدرحمت گفت: در زمینه گردشگری مردم بومی بهترین نیروها برای ارتقا و معرفی منطقه خود هستند و در این زمینه سرمایه گذاران بومی که دارای بودجه مالی ، توان و دانش فنی هستند در اولویت اینگونه اقدامات قرار خواهند گرفت.
وی در خصوص بخش گردشگری و اداره این مرکز در ازنا گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در ثبت و شناسایی آثار به دنبال ایجاد یک اداره مستقل و یگان حفاظت در این شهرستان خواهیم بود.
نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی در خصوص اداره ارشاد نیز خاطر نشان کرد: پیگر ساختمان و تامین بودجه برای بهسازی و رفع نواقص موجود در این مرکز خواهیم بود.
قائدرحمت گفت: ایرادات فنی این ساختمان با توجه به ساخت و سازهای غیر کارشناسی در سالهای گذشته انجام شده که در جهت رفع این نواقص فنی با همکاری سرپرست اداره ارشاد پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
وی در این خصوص افزود: سالن های نگارخانه و آمفی تئاتر این مرکز نیمه کاره رها شده و فضا سازی محوطه این اداره نیز نا زیبا و جلوه خوشایندی برای شهر نخواهد داشت.
قائدرحمت خاطر نشان کرد: طی مذاکراتی که با مدیر کل ارشاد استان خواهیم داشت مشکلات این مرکز را حتما اطلاع و از وارتخانه نیز پیگیری خواهم کرد.
این نماینده مجلس به برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و ادبی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا اشاره کرد و گفت: طبق گزارشاتی که دریافت نمودم برنامه های بسیار خوبی در سطح استانی و با مهمانان تهرانی در این مرکز برگزار شده است.
عباس قائدرحمت در انتها به انجمن های فعال فرهنگی ازنا اشاره کرد و گفت: تنها انجمن تعزیه در غرب کشور در ازنا قرار دارد که خود یک پتانسیل مثبت بشمار می رود و این انجمن با کمبودهایی مثل تجهیزات روبرو است که پیگیر این موضوع نیز خواهیم بود. منبع: ازناخبر

کلید واژه ها: استان لرستان -




یکشنبه 25 مرداد 1394 - 11:45:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن