تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821244700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر جنبش ملی گرای ترکیه: آیا در کشور جنگ یا کودتا رخ داده و ما نفهمیده‌ایم؟!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: رهبر جنبش ملی گرای ترکیه: آیا در کشور جنگ یا کودتا رخ داده و ما نفهمیده‌ایم؟! بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت:

رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه (MHP) از اظهارات رجب طیب اردوغان درخصوص این که نظام ترکیه به نظام ریاست جمهوری تغییر پیدا کرده، انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه تودی زمان، دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه در اظهاراتی که در توییتر منتشر کرد، گفت: او (اردوغان) می‌گوید چه ما بپذیریم چه نه نظام دولت ترکیه به شکلی غیررسمی تغییر پیدا کرده است. چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ آیا در کشور ما یک جنگ یا یک کودتا اتفاق افتاد و ما متوجه نشدیم؟!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در اظهار نظرهایی که با انتقادهای گسترده روبرو شدند، تصریح کرد که دولت ترکیه از قبل به نظام ریاست جمهوری غیررسمی تغییر پیدا کرده است و خواهان چارچوبی در قانون اساسی برای نهایی ساختن این انتقال قدرت شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: شما می‌توانید بپذیرید یا نپذیرید. نظام دولتی ترکیه به شکلی غیررسمی تغییر پیدا کرده است. کاری که اکنون باید انجام شود این است که چارچوب قانونی برای این وضعیت غیررسمی را با یک قانون اساسی جدید نهایی کنیم.

ترکیه دارای یک نظام پارلمانی است در حالی که اردوغان حامی تشکیل یک نظام ریاست جمهوری به سبک ترکیه است. با این حال بلندپروازی وی برای این نظام پس از آن که حزب عدالت و توسعه در انتخابات 7 ژوئن اکثریت پارلمانی خود را از دست داد با اخلال روبرو شد اما او به دنبال محقق کردن طرحهایش با استفاده از برگزاری انتخابات زودهنگام در اواخر سال جاری میلادی است. 52261

کلید واژه ها: ترکیه -




یکشنبه 25 مرداد 1394 - 10:30:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن