تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819284858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بابلسر زیباترین شهر توریستی مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
بابلسر زیباترین شهر توریستی مازندران
شهر ساحلی بابلسر یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری مازندران است که در کنار دریای خزر با جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی و مواهب خدادادی سالانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند

خبرگزاری فارس: بابلسر زیباترین شهر توریستی مازندران



به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، شهرستان بابلسر از شهرستان‌های زیبای استان مازندران است که با وسعت بیش از 345 کیلومتر مربع در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان و در سواحل زیبای خزر قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی و مهمان‌پذیر کشور است.

این شهرستان در قسمت مرکزی استان قرار گرفته و از شمال به دریای‌خزر، از جنوب به شهرستان بابل، از شرق به شهرستان جویبار و از غرب به شهرستان محمودآباد محدود شده است و دارای 3 بخش مرکزی(به مرکزیت شهر بابلسر)، بهنمیر(به مرکزیت شهر بهنمیر) و رودبست (به مرکزیت هادی‌شهر) است.

این شهرستان زیبا فاقد مناطق مرتفع کوهپایه و کوهستانی است و تمام وسعت آن به صورت اراضی جلگه‌ای و دشتی نمود دارد، بابلسر در مدار معتدل گرم قرار گرفته و دارای بادهای محلی به نام‌های دشت وا، گله‌وا، خزری، بادسام، کوسری وا، دشت وا، ستریک، گله واستریک، جعفر قاسمی و یا استرآبادی‌ وا، صورت وز و آفتاب شو است. مشهدسر نام قدیم بابلسر نام قدیم این شهرستان (مشهدسر) است که بنا به اعتقاد قدما انتخاب این نام بدان جهت است که سر امام‌زاده ابراهیم (ع)، برادر حضرت امام رضا (ع) در آنجا مدفون شده و همچنین عده‌ای بر این عقیده‌اند که قدیمی‌ترین نام، مشهدسبز بوده، یعنی مشهدی که سبز است. واژه مشهد به دلیل سر امام رضا (ع) و شهر مشهد کنونی و واژه سبز به علت سرسبزی، خرمی و زیبایی منطقه بوده و به مرور زمان، مشهدسر نام گرفت. سرانجام در سال 1311 هجری شمسی شهرستان مشهدسر به بابلسر تغییر نام یافت. بابلسر مهم‌ترین منطقه توریستی کشور از جمله زیبایی‌های این شهرستان رودخانه بابلرود است که از وسط این شهرستان می‌گذرد و شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند، وجود اسکله‌های قایقرانی با انواع قایق‌ها و صنوبرهای بلند در دو طرف پیاده‌رو رودخانه بابلرود، به جذابیت این رود افزوده است‌ و همچنین انعکاس نور چراغ‌های حاشیه رودخانه در آب فضای دلپذیری را در شب برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کند و از طرفی امکانات بسیار خوبی هم در کنار این رودخانه از قبیل اسکله‌های قایق‌رانی، پدالو، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران،کافی شاپ، پارک و فضای سبز برای استفاده مسافران ایجاد شده است.

قایق‌های ماهیگیران و وجود طرح‌های متعدد دریا، پارکینگ‌ها، پلاژها و سوییت‌های بلوار ساحلی، وجود مجموعه‌های اقامتی زیبا،پارک شورای اسلامی شهر، پارک ساحلی بابلرود و غیره اوقات خوبی را برای گردشگران در این شهر فراهم می‌کند.

همچنین به علت قرار گرفتن در مسیر شاه راه شرق به غرب استان مازندران، با وجود پلاژهای متعدد در نوار ساحلی و اماکن اختصاصی مختلف از جمله اقامتگاه‌های سازمانی مانند متل بانک کشاورزی، رفاه، مسکن، ملی، ویلاهای دریاکنار، خزرشهر، دریاسر و همچنین رودخانه بابلرود از مرکز شهر بر جلوه و زیبایی آن افزوده و این شهر را در یک موقعیت ممتاز توریستی در شمال و سراسر کشور قرار داده است.

جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری بقعه امام‌زاده ابراهیم از زیارتگاه‌های مهم شهرستان بابلسر است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی از این بنای تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند، این امام‌زاده در قرن نهم هجری ساخته شده و از مهم‌ترین آثاری است که بواسطه آن می‌توان به قدمت تاریخی شهر پی برد همچنین بنای امامزاده دارای چهار در منقوش می‌باشد که روی درهای آن سه تاریخ 841-857-858 هجری قمری حک شده است.



مصالح عمده آن آجر، ملاط، ساروج و کاشی است و گنبد هرمی شکل آن عظمتی خاص دارد و بنای تاریخی و اصلی این بقعه تخریب شده و به شکل امروزی بازسازی شده و آثار هنری و باستانی آن دستخوش تغییرات نشده است. این بنا از نظر دارا بودن آثار تاریخی ارزشمند هنری مانند درهای نفیس، صندوق چوبین و کتیبه‌های متعدد شهرت دارد. بقعه بی‌بی رقیه بقعه بی‌بی رقیه یکی از زیارتگاه‌های شهرستان بابلسر در نزدیکی مرقد امامزاده ابراهیم است. بی‌بی رقیه خادم امام‌زاده ابراهیم بود و یکی از درهای منقوش تاریخی بقعه امام‌زاده ابراهیم به کوشش او تهیه شده و با خرج خود، نجاری را، به حک منقوش این در گماشت و اسم او نیز بر در حک شد. بقعه بی‌بی رقیه بنایی است هشت ضلعی از آجر که هر ضلع آن طاق نمایی با طاق جناغی است و این بنا در جنوب شرق امام‌زاده ابراهیم در بابلسر واقع است و از قدیم‌الایام تا کنون به همراه امام‌زاده ابراهیم مورد زیارت قرار می‌گیرد و مورد توجه اهالی است. عمارت سازمان مرکزی دانشگاه مازندران

عمارت سازمان مرکزی دانشگاه مازندران از دیگر بناهای دیدنی بابلسر است که بیش از نیم قرن از احداث آن می‌گذرد این عمارت تحت عنوان مهمان‌خانه بزرگ بابلسر در جنب پل معلق اول به فاصله یک کیلومتری دریا در میان باغ و محوطه‌ای وسیع ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان ساختمان مرکزی و اداری دانشگاه مازندران است.

پل معلق رودخانه بابل‌رود و اسکله، پارک شورای شهر، بلوار ساحلی، سقانفار تکیه علی‌آباد، پارک شورا و پارک شهر، پارک جنگلی میرود، خیابان نیروی هوایی، منطقه میرود، موزه علوم طبیعی بابلسر، صنایع دستی از قبیل مرواربافی، کاشی هفت‌رنگ و ... از دیگر  جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان است خزرشهر هوای پاکیزه، دریای پاک و کم‌خطر شهرک خزرشهر یک شهرک‌ ساحلی واقع در کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدونکنار است که در ایام تعطیلات و تابستان میزبان عده زیادی از گردشگران است.

خزرشهر پس از شهرک دریاکنار، از نخستین شهرک‌هایی است که در حاشیه دریای خزر  در پیش از انقلاب 1357 ساخته شده است. گزارش از سامره عبدی انتهای پیام/86010/س20

94/05/25 - 08:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن