تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803334774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي پايش پستانداران دريايي در آب‌هاي عمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۱ب.ظ)
اجراي پايش پستانداران دريايي در آب‌هاي عمان موج - مدير کل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان از اجراي طرح مطالعات روي پستانداران درياي عمان از سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، سعيد محمودي در گفت و گويي اظهار داشت: پستانداران دريايي يکي از مهم‌ترين ذخاير زيست محيطي درياي عمان محسوب مي‌شوند که پايش و حفاظت آن‌ها همواره مورد غفلت واقع شده است.
وي ادامه داد: انواع دلفين‌ها و نهنگ‌ها در آب‌هاي عمان زيست مي‌کنند که هنوز مورد بررسي و پايش قرار نگرفته‌اند.
مدير کل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان تصريح کرد: همچنين گاو دريايي نيز که از مهم‌ترين پستانداران دريايي محسوب مي‌شود در آب‌هاي عمان زيست مي‌کند اما هيچ گاه مورد پايش واقع نشده است.
وي يادآور شد: چند سال پيش لاشه يک گاو دريايي در سواحل خليج چابهار مشاهده شد اما از آن زمان نيز اقدامي براي شناسايي اين گونه با ارزش دريايي صورت نگرفته است.
وي گفت: حفاظت از اين پستانداران دريايي نيازمند پايش مستمر آن‌ها و پلاک گذاري است که بايد در دستور کار سازمان محيط زيست قرار گيرد.
اين مقام مسوول در استان سيستان و بلوچستان اذعان داشت: بنابراين مطالعه روي نهنگ‌ها، گاوهاي دريايي و دلفين‌ها به زودي آغاز خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: پايش پستانداران دريايي نيازمند اعتبارات ويژه اي است که اميدواريم مبلغ مورد نياز در اختيار اداره کل حفاظت محيط زيست استان قرار گيرد.
به گفته محمودي، بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته از محل اعتبارات پژوهشي سال آينده، مبلغي براي پايش پستانداران درياي عمان تخصيص خواهد يافت.
وي تاکيد کرد: از آنجا که اعتبارات معاونت محيط زيست دريايي بسيار محدود است اميدواريم بتوانيم براي تأمين اعتبارات لازم جهت پايش پستانداران دريايي از محل اعتبارات معاونت طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست بهره مند شويم.
مدير کل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: پايش پستانداران دريايي نيازمند بهره گيري از شناورهاي بزرگ است.
وي يادآور شد: مطالعات به منظور آغاز طرح پايش و بررسي پستانداران دريايي از امسال آغاز خواهد شد تا بتوانيم از سال آينده وارد عمليات اجرايي شويم.
مدير کل اداره حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون خليج چابهار آن‌چنان به يک ناحيه صنعتي تبديل شده که مي‌توان آن را حوضچه کم عمقي دانست که محل تردد شناورهاي باري شده است.
وي اذعان داشت: بنابراين چگونه مي‌توان انتظار داشت در يک ناحيه صنعتي و پر رفت و آمد موجودات دريايي بزرگي همچون دلفين، نهنگ و گاو دريايي زيست کنند.
اين مقام مسئول در استان سيستان و بلوچستان در ادامه بر ضرورت فراهم بودن امکانات به منظور امداد و نجات پستانداران دريايي تاکيد کرد و گفت: هم اکنون هيچ گونه تجهيزات مناسبي براي اين امر مهم در استان وجود ندارد.
وي خاطرنشان کرد: برگزاري کلاس‌هاي آموزشي امداد و نجات پستانداران دريايي براي صيادان و جامعه محلي مي‌تواند نقش موثري در راستاي حفاظت از اين گونه‌هاي آبزي ايفا کند.
مدير کل اداره کل حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان يادآور شد: امداد و نجات پستانداران درياي عمان نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه براي خريد تجهيزات و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي است که اميدواريم به زودي اين مهم نيز تحقق يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن