تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکميل ۲۴ درصد پروژه‌هاي نيمه تمام استان کرمان در سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۲۹ب.ظ)
استاندار كرمان خبر داد: تکميل ۲۴ درصد پروژه‌هاي نيمه تمام استان کرمان در سال گذشته موج - استاندار کرمان با تاکيد بر اين که سال گذشته ۲۴ درصد پروژه‌هاي نيمه تمام استان کرمان تکميل شد، گفت: قريب به ۶۰۰ ميليارد تومان براي اتمام اين پروژه‌هاي نيمه تمام در استان کرمان هزينه شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا رزم حسيني در همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري هفته فرهنگي اقتصادي کرمان با اشاره به اينکه استان کرمان را با چهار هزار پروژه نيمه تمام تحويل گرفتم، اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ درصد پروژه‌هاي نيمه تمام استان کرمان با هزينه اي قريب به ۶۰۰ ميليارد تومان تکميل شد.
وي با تاکيد بر اين که تا زماني كه تأمين مالي پروژه‌ها صورت نگيرد، هيچ کلنگ احداثي بر زمين زده نمي‌شود، ضمن آن که اولويت نيز با پروژه‌هاي نيمه تمام استان است، خاطرنشان کرد: در کارگروه فرصت‌هاي سرمايه گذاري، توانستيم طرح‌هاي موجود براي سرمايه گذاري را شناسايي کنيم و تنها زماني اين طرح‌ها را اجرايي خواهيم کرد که تأمين مالي شوند.
استاندار کرمان از بروکراسي نحس اداري به عنوان يکي از چالش‌هاي در مسير توسعه استان ياد کرد و گفت: بروکراسي دولتي يکي از دلايل فرار سرمايه گذاري در کشور و در حوزه استاني نيز، نداشتن اختيارات متناسب با مسئوليت‌ها موجب کندي در روند توسعه استان شده است.
رزم حسيني يادآور شد: تا زماني که اين بروکراسي در بدنه دولت وجود داشته باشد نبايد انتظار حضور سرمايه گذار داشت؛ زيرا گاهي چند ماه در وزارتخانه طرحي منتظر صدور مجوز است و بروکراسي پير و مزمن دولتي نمي‌گذارد طرح اجرايي شود.
وي تاکيد کرد: متاسفانه همه نقش استانداران را صرفاً هماهنگ کننده مي‌دانند در حالي که استاندار و فرماندار بايد در راستاي توسعه استان و شهرستان گام بردارند و لوازم توسعه بايد در اختيارات استانداران و فرمانداران قرار گيرند.
استاندار کرمان با اشاره به اين که در جهان امروز استان به روش ۴۰ و ۵۰ سال پيش اداره مي‌شود، گفت: همه افرادي که بعد انقلاب به استان آمده‌اند خدمت کردند، اما ۲۵ سال پيش استانداران خيلي اختيارات داشتند، اما؛ امروز اين اختيارات بسيار کاهش يافته است.
رزم حسيني خاطرنشان کرد: قوانين مزاحم در مسير توسعه نيز يکي ديگر از مشکلات همه سرمايه گذاران است که با ارسال ۵۲ مورد از قوانين مزاحم به دولت، به دنبال رفع موانع سرمايه گذاري در حد وسيع هستيم.
وي با تاکيد بر اين که در فضاي درگيري نمي‌توان کار توسعه اي انجام داد، افزود: بايد يک فضاي همدلي و همراهي باشد تا همه ارکان حکومت در راستاي توسعه استان عمل کنند.
وي گفت: مأموريت امروز استانداران و فرمانداران محدود کردن فقر است و ما هم به دنبال اقتصادي هستيم که بتوانيم خلق ثروت و تأمين منابع مالي کنيم ضمن آن که اختيارات لازم را براي توسعه استان داشته باشيم.
استاندار کرمان افزود: اميد است طرحي که توسط کرمان پيش بيني شده و موافقت وزير کشور وامضاي شش وزير ديگر را نيز به همراه دارد، به تصويب برسد و بتوانيم دولتي کوچک مبتني بر اقتصاد مقاومتي ايجاد کنيم و مقررات و قوانين زائد و عدم اختيارات متناسب با مسووليت‌ها را رفع کرده و مسير توسعه را در استان کرمان هموار سازيم.
رزم حسيني با تاکيد بر اين که به جاي آن که کشور را توسعه دهيم، دولت را توسعه داده‌ايم، يادآور شد: يکي از دغدغه‌هاي دولت تدبير و اميد، ايجاد اشتغال براي جوانان است و به دنبال آن هستيم که بتوانيم دبيرخانه دايمي جشنواره فرهنگي اقتصادي استان را راه اندازي کنيم تا بتوانيم اين جشنواره را در ديگر کلانشهرهاي کشور نيز برگزار كنيم.
وي در پايان با اشاره به اين که از ۷۵۰ ميليون دلار طرح پتروشيمي فجر کرمان، ۲۰۰ ميليون دلار توسط بانک پاسارگاد تأمين مالي شده است خاطر نشان کرد: عمليات اجرايي پتروشيمي کرمان در هفته دولت کلنگ زني خواهد شد ضمن آنکه فاز به فاز براي تأمين مالي اين طرح جلو خواهيم رفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن