تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام متقابل ايران به کارشکني‌هاي ترکيه در ترانزيت کاميوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
اقدام متقابل ايران به کارشکني‌هاي ترکيه در ترانزيت کاميوني موج - ساير رسانه ها؛ مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري با اشاره به اقدام متقابل ايران در برابر کارشکني‌هاي ترکيه در ترانزيت کاميوني، گفت: بر اساس اصل رفتار متقابل، کاميون‌هاي ترانزيتي ترک‌ها در مرز خروجي ايران در صورت داشتن بار، ۳ هزار يورو جريمه مي‌شوند.
فارس نوشت:
محمدجواد عطرچيان، مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري با اشاره به کارشکني‌هاي اخير کشور ترکيه در عبور کاميون‌هاي ترانزيتي از مرزهاي دو کشور، اظهار داشت: از 15 مردادماه امسال بود که ترک‌ها نامه‌اي براي ما فرستادند مبني بر اين که کاميون‌هاي ترانزيتي ايراني حامل کالا به مقصد کشورهاي اروپايي هنگام بازگشت از عبور خاک ترکيه امکان بارگيري نخواهند داشت و بايد به‌صورت خالي تردد و از اين کشور خارج شوند.
وي ادامه داد: در واقع که کشور ترکيه بدون در نظر گرفتن تعاملات سياسي دو طرف، بخشنامه‌اي اجرا کرد مبني بر اين که کاميون‌هاي ايراني که از اروپا و گرجستان وارد ترکيه مي‌شوند اجازه بارگيري در خاک ترکيه نخواهند داشت و در صورت بارگيري 3 هزار يورو جريمه مي‌شوند.
وي ادامه داد: ما نيز بلافاصله و پس از 24 ساعت اقدام متقابل کرديم و به کاميون‌هاي ترک که از ترکمنستان و آذربايجان در قالب ترانزيت وارد ايران شده و قصد تردد به سمت ترکيه را داشته باشند، اجازه بارگيري نداديم.
مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري اظهار داشت: متأسفانه کشور ترکيه تعاملات سياسي و اقتصادي دو طرف را در نظر نمي‌گيرد، به نظر مي‌رسد ترک‌ها در تصميم‌گيري‌هاي خود براي مسائل حمل‌ونقل، موضوع را به گزارش‌هاي واصله خود از چند راننده در ايران محول کرده‌اند.
وي افزود: سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي بر اساس چنين رفتارهايي منطقي نيست، زيرا؛ منافع متقابل دو طرف اصلا در نظر گرفته نشده است و نبايد به سخنان راست يا دروغ چند راننده اعتنا کرد.
عطرچيان گفت: تا زماني که ترک‌ها رويه مدنظر خود را ادامه دهند ما هم در مناسبات حمل‌ونقلي دو کشور تنش خواهيم داشت، در همين موضوع ما هم تلاش کرديم بلافاصله بر اساس اصل رفتار متقابل، به کاميون‌هاي ترانزيتي ترک اجازه بارگيري در خاک ايران داده نشود.
مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري بيان کرد: پس از اين کارشکني ترک‌ها، منتظر مکاتبات اداري نشديم و بلافاصله رفتار متقابل را براي جلوگيري از فوت وقت اجرا کرديم.
وي با اشاره به هدف‌گذاري ايران براي در نظر گرفتن مسيرهاي جايگزين ترکيه بيان کرد: برنامه‌ريزي کرده‌ايم مسيرهاي جايگزين ترانزيتي به جاي عبور از ترکيه مدنظر قرار گيرد در حال حاضر مسير آذربايجان-روسيه-بلاروس-روماني فعال است و برخي از کاميون‌هاي ما از اين مسير تردد مي‌کنند.
عطرچيان بيان کرد: متأسفانه به تازگي هم مشکلات خاصي براي کاميون‌هاي ما و اتوبوس‌هاي مسافري در خاک ترکيه رخ داده است، يک راننده اتوبوس را کشتند و چندين دستگاه کاميون‌هاي ما را به آتش کشيدند که در اين راستا بايد دولت ترکيه پاسخگو باشد.
مديرکل دفتر ترانزيت سازمان راهداري گفت: به نظر مي‌رسد دولت ترکيه بر اساس گزارش‌هاي دريافتي از راننده‌ها تصميمات بزرگ حمل‌ونقل جاده‌اي ترانزيتي خود را اخذ مي‌کند و اين مانع تحقق سياست‌گذاري‌ها براي تجارت 30 ميليارد دلاري بين دو کشور مي‌شود.
عطرچيان تأکيد کرد: دولت ترکيه بداند هر رفتاري که با کاميون‌هاي ما انجام دهد بلافاصله با آن‌ها رفتار متقابل خواهيم داشت و منتظر تعيين تکليف آن‌ها نخواهيم ماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن