تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815807098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عالي ترين نمونه هاي حقوق بشردوستانه در ايران رقم خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي: عالي ترين نمونه هاي حقوق بشردوستانه در ايران رقم خورده است موج - قم - دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: عالي ترين نمونه هاي حقوق بشردوستانه در ايران رقم خورده است، ولي؛ متاسفانه در هيچ کجا انعکاسي نداشته است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ديدار با دبير کل سازمان صليب سرخ جهاني گفت: دين اسلام و قرآن کريم، بالاترين ارزش ها را براي انسان و کرامت انساني قائل است.
وي افزود: خداوند انسان را با کرامت گردانيده است و همه انسان ها بايد اين جنبه از کرامت را پاس بدارند و همه اديان در دفاع از حقوق بشر جهت همساني دارند.
آيت الله محسن اراکي گفت: حوزه علميه دراوج نشاط علمي است و در عرصه مسائل حقوقي، حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه محصولات علمي فراواني توليد کرده است.
وي گفت: در زمينه مسائل حقوق بشر دوستانه ده سال پيش همايش با شکوهي در حوزه علميه قم برگزار شد و اکنون نيز آمادگي داريم اين همايش را در وسعت جهاني برگزار کنيم.
استاد حوزه علميه قم با اعلام آمادگي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در زمينه حقوق بشر دوستانه گفت: معتقديم اگر موسسات بين المللي با همکاري مراکز علمي طرح جدي در زمينه ارائه تحقيقات از يک سو و تبديل اين تحقيقات به تصميمات رسمي انجام دهند مي توانيم شاهد توسعه جدي حقوق بشر دوستانه در سراسر جهان و کنترل تجاوزها و تعديات داشته باشيم.
وي گفت: در اين زمينه سه فعاليت مورد نياز است، اول عرضه پژوهش هاي مورد نياز که حوزه علميه آمادگي کاملي براي عرضه و پژوهش هاي نوين درعرصه حقوق بشر و ارائه ديدگاه اسلام و مذاهب اسلامي دارد و مجمع تقريب مذاهب دانشگاهي به نام مذاهب اسلامي تاسيس کرده که تمام مذاهب اسلامي در اين دانشگاه تحصيل مي کنند؛ البته ما آمادگي آن را داريم که در پژوهش هاي تقريبي نيز مشارکت داشته باشيم.
آيت الله اراکي گفت: عرصه دوم، تبديل پژوهش ها به مقررات و طرح هاي جلوگيري از تجاوزات حقوق بشر دوستانه و حمايت از انسانيت است؛ عرصه سوم ايجاد کمپين هاي بين المللي براي حمايت از حقوق بشردوستانه در سرتاسرجهان است که هرسه عرصه بايد جداي از سياست هاي دولت ها و فراتر از سياست هاي آنان باشد.
وي با اشاره به نمادهاي حقوق بشردوستانه در جمهوري اسلامي ايران گفت: عالي ترين نمونه هاي حقوق بشردوستانه در ايران رقم خورده است، ولي متاسفانه در هيچ کجا انعکاسي نداشته است که انعکاس اين نمونه ها، کمک شاياني براي نشر مباني حقوق بشردوستانه خواهد داشت.
آيت الله اراکي گفت: در جنگ ايران و عراق، صدام بارها رزمندگان و مردم غيرنظامي مارا مورد حمله شيميايي قرار داد، ولي ايران هيچ گاه اين کار را تلافي نکرد؛ در همين جنگ صدام شهرهاي مارا با هواپيماهاي جنگي بمباران کرد و مردم بي دفاع را در شهرهاي مختلف به خاک و خون کشيد، اما؛ ايران هيچ گاه چنين عکس العملي از خود نشان نداد.
دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: در جنگ خليج فارس در سال 1991 بسياري از مردم جنوب عراق به خاک ايران پناهنده شدند و به رغم اين که صدام شهرهاي مختلف استان خوزستان را نابود کرده بود و صدها هزار جوان ايراني را شهيد کرده بود، مردم اين شهرها با گرمي از آنان استقبال کردند و به آنان پناه دادند که بنده در آن زمان امام جمعه دزفول بودم و به خوبي شاهد بودم که دختران جوان مهريه هاي خود را براي کمک به آوارگان عراقي اختصاص مي دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن