تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تجزيه عراق نشانه ناآگاهي امريكاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح تجزيه عراق نشانه ناآگاهي امريكاست
پس از آنكه رئيس ستاد نيروي زميني ارتش امريكا اعلام كرد كه تنها راه حل مشكلات عراق، تجزيه اين كشور است، مقامات عراقي نسبت به اين اظهارات مداخله جويانه واكنش نشان دادند.
پس از آنكه رئيس ستاد نيروي زميني ارتش امريكا اعلام كرد كه تنها راه حل مشكلات عراق، تجزيه اين كشور است، مقامات عراقي نسبت به اين اظهارات مداخله جويانه واكنش نشان دادند. نخست‌وزير عراق گفت كه اظهارات ريموند اوديرنو، غيرمسئولانه بوده و برخاسته از ناآگاهي وي درخصوص واقعيت‌هاي موجود در عراق است.
به رغم اظهارات رسمي مقامات امريكايي مبني بر احترام به تماميت ارضي عراق برخي مقامات نظامي اين كشور همچنان طرح تجزيه عراق را تنها راه حل بحران اين كشور مي‌دانند. تشديد حملات تروريستي در شهرهاي عراق در هفته‌هاي اخير بهانه‌اي شده مقامات امريكايي بار ديگر اظهارات مداخله‌جويانه خود را تكرار كنند. ريموند اوديرنو، رئيس ستاد نيروي زميني ارتش امريكا چهارشنبه شب در اظهاراتي تنها راه حل براي پايان دادن به بحران عراق را تجزيه اين كشور عنوان كرد.
 اين اظهارات مداخله جويانه واكنش دولت بغداد را در پي داشته است. دفتر اطلاع‌رساني «حيدر العبادي»، نخست‌وزير عراق روز پنج‌شنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه سخنان اوديرنو، در خصوص تجزيه عراق براي حل و فصل درگيري‌هاي مذهبي در اين كشور غيرمسئولانه بوده و برخاسته از ناآگاهي وي درخصوص واقعيت‌هاي موجود در عراق است. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه المنار، در ادامه اين بيانيه آمده است: «حيدر العبادي نسبت به سخنان ژنرال ريموند اوديرنو ابراز تعجب مي‌كند و معتقد است عراقي‌ها خود را براي تقويت وحدت كشورشان و دفاع از آن فدا مي‌كنند.» حيدر العبادي تأكيد كرد كه مردم عراق در صدد اجراي اصلاحات بزرگي هستند كه كشورشان را به عهد بزرگي و اصالت بازمي‌گرداند و پيروزي‌هاي گسترده‌اي عليه داعش محقق خواهد كرد.
ريموند اوديرنو، كه روز جمعه بازنشسته شد، در خصوص امكان تجزيه عراق گفت: «اين موضوع به شرايط منطقه و ديپلمات‌ها و شخصيت‌هاي سياسي بستگي دارد كه چگونه آن را محقق سازند، اما در هر صورت اين امر، قابل تحقق است.» طرح تجزيه عراق به سه منطقه براي اولين بار توسط جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور امريكا در سال 2007 مطرح شده بود و در ماه‌هاي اخير نيز كنگره طرحي را مبني بر تسليح عشاير عراق بدون مجوز دولت بغداد، مطرح كرد كه با واكنش عراقي‌ها روبه‌رو شد.
فؤاد معصوم، رئيس‌جمهور عراق نيز در واكنش به طرح امريكا در زمينه تقسيم عراق، تأكيد كرد: «تقسيم عراق غير ممكن است چراكه اين امر از لحاظ عملي دشوار است و عراق همچنان از لحاظ عملي كشوري غير فدرال است.» به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط، فؤاد معصوم در اظهاراتي گفت: «مسئله تقسيم عراق به چند كشور و ايالت مسئله‌اي است كه هنوز هم ابهامات و اشتباهات زيادي در آن است؛ در نتيجه ديدگاه امريكا در قالب نظريه جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور اين كشور يا ديگر مسئولان مبني بر تقسيم كشور به دولت مستقل شيعه، كرد و سني، امكانپذير نيست، براي اينكه اين مسئله از جنبه عملي دشوار است اما بيشتر ديدگاه‌ها به اين سمت و سو است كه به ايالت‌هايي در قالب حكومت فدرالي مانند كردستان تقسيم شود.»
 
   طرح اعزام نيروهاي امريكايي به عراق
رئيس ستاد مشترك امريكا در ادامه سخنان خود گفت كه امريكا بايد دوباره نيروهاي زميني خود را به عراق اعزام كند. اوديرنو گفت: «نبرد با گروه (تروريستي) داعش به بن بست رسيده، اما امريكا به پيشروي‌هاي خود عليه داعش ادامه مي‌دهد و در صورتي كه در ماه‌هاي آينده پيشرفتي حاصل نكند، بايد اعزام نيروهاي پشتيباني خود را به عراق در كنار نيروهاي اين كشور، مورد بررسي قرار دهد.» اين درحالي است كه پنتاگون با اعزام دوباره نيروهاي امريكايي به عراق مخالف است. برآورد سياست‌هاي امريكا در قبال داعش نشان مي‌دهد كه به رغم تمايل ظاهري امريكا به مهار داعش، اين كشور در پي نابودي اين گروه تروريستي نيست و به دنبال آن است تا با بهره‌گيري از فعاليت تكفيري‌ها در سطح منطقه زمينه تحقق اهداف خود از جمله تجزيه منطقه بر مبناي مدل‌هاي امريكايي خاورميانه جديد و بزرگ را فراهم آورد. همچنان كه حملات يك سال اخير نيروهاي ائتلاف عليه تروريست‌ها نتوانسته مانع پيشروي آنها شود.

    محكوميت جهاني انفجار تروريستي شهرك صدر
به دنبال كشته و زخمي شدن صدها تن در انفجار تروريستي بغداد، چند تن از مقامات و مسئولان جهان اين انفجار را محكوم و بر همبستگي خود با دولت عراق در مبارزه با تروريسم تأكيد كردند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري سومريه نيوز، فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه در تماس تلفني با حيدر العبادي، ضمن تسليت به دولت و مردم عراق به دليل انفجار تروريستي در شهرك صدر بغداد همبستگي خود را با عراق عليه تروريسم اعلام كرد. وزارت خارجه روسيه نيز در بيانيه‌اي انفجار تروريستي بغداد را محكوم و بار ديگر خواهان هماهنگي تلاش‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي براي مبارزه با تروريسم شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن