تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال گاز به عراق با حجم روزانه چهار ميليون مترمکعب آغاز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۱ب.ظ)
مدير بين الملل شرکت ملي گاز ايران خبر داد: ارسال گاز به عراق با حجم روزانه چهار ميليون مترمکعب آغاز مي شود موج - مدير بين الملل شرکت ملي گاز ايران از نهايي شدن پيش نويس قرارداد عملياتي صادرات گاز به عراق خبر داد و گفت: پيش نويس قرارداد عملياتي صادرات گاز ايران به عراق تنظيم شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عزيزالله رمضاني مدير بين الملل شرکت ملي گاز ايران از نهايي شدن پيش نويس قرارداد عملياتي صادرات گاز به عراق طي مذاکرات سه روزه هيئت عراقي و ايراني خبر داده و گفت: بر اساس قرارداد، ارسال گاز به عراق با حجم روزانه چهار ميليون مترمکعب آغاز و به تدريج بر اساس برنامه زمان بندي تا ٢٥ ميليون مترمکعب در روز افزايش مي يابد.
وي با بيان اين که ايران تجربه خوبي در حوزه گازرساني دارد، تاکيد کرد: آموزش نفرات فني، مالي و اجرايي کشور عراق توسط طرف ايراني از ديگر مواردي بود که در اين مذاکره ها مورد توافق قرار گرفت که اين مورد نيز بر اساس توافق و برنامه زمان بندي اجرا مي شود.
رمضاني با بيان اين که خوشبختانه سيستم انتقال گاز ايران آماده است، تصريح کرد: سيستم گاز کشور عراق هنوز کمي کار دارد که هيئت عراقي پس از بازگشت به اين کشور برنامه زمان بندي خود را براي دريافت گاز اعلام مي کنند.
وي اظهار کرد: اميدواريم توافقهايي که انجام شده به موقع به مرحله اجرا در آيد تا دو کشور بتوانند از مزاياي اين قرارداد که منافع دو کشور را در پي دارد استفاده کنند.
مدير بين الملل شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که طرف عراقي زمان قطعي دريافت گاز را اعلام نکرده است، گفت: زيرساختهاي صادرات گاز ايران کمتر از يکماه آينده آماده تحويل گاز به عراق است.
وي درباره قيمت هر مترمکعب گاز صادراتي به عراق نيز گفت: بر اساس اصول قرارداد قيمت گاز از موارد محرمانه است اما، قيمت صادرات گاز براساس فرمول فروش نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي (نفت کوره و گازوئيل) تعيين مي‌شود و به طور حتم قيمتهاي گاز منطقه اي بوده و منافع دو کشور را در پي دارد و قابل رقابت با ساير منابع است.

برنامه براي صادرات روزانه 25 ميليون مترمکعب گاز به عراق در آينده
بر اساس اين گزارش، خط لوله صادرات گاز به عراق از چارمله در استان ايلام شروع مي‌شود و در نفت‌شهر (مرز ايران و عراق) به پايان مي‌رسد و با تکميل اين خط در مرحله نخست، امکان صادرات روزانه چهار ميليون مترمکعب گاز به عراق فراهم مي‌شود. با عملياتي شدن قرارداد، در سه سال اول چهار تا هفت ميليون مترمکعب در روز، در دو سال بعد آن حدود 15 ميليون مترمکعب در روز و از سه سال بعد از آن روزانه 25 ميليون مترمکعب گاز به عراق صادر مي‌شود.
در حال حاضر ٩٧ کيلومتر از خط لوله صادرات گاز به عراق به بهره‌برداري رسيده و عمليات اجرايي ٩٧ کيلومتر از خط ٤٨ اينچ صادرات گاز به عراق به پايان رسيده است.
صادرات گاز ايران به عراق از دو نقطه صورت مي‌گيرد که يک خط لوله آن براي تامين نيروگاه البغداد و المنصوريه خواهد بود و خط لوله دوم نيز از خرمشهر آغاز مي‌شود تا گاز مورد نياز نيروگاه بصره را تامين کند که حجم ارسال گاز با اين خط لوله نيز 20 تا 25 ميليون متر مکعب در روز است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن