تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خصوصي سازي در دوران پساتحريم اجرايي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران: خصوصي سازي در دوران پساتحريم اجرايي شود موج-نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران بر لزوم اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي براي تقويت اقتصاد کشور در دوران پس از تحريم تاکيد کرد و گفت: در نخستين گام براي برنامه ريزي اقتصاد پساتحريم، بايد اقتصاد را به بخش خصوصي واگذار کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامحسين شافعي با بيان اين که اقتصاد ايران، جزو اقتصادهاي نوظهوري است که مي‌تواند در آينده جذابيت قابل توجهي براي جهان داشته باشد، اظهار داشت: از اين رو بسياري کشورهاي دنيا خواستار روابط دوجانبه و سه جانبه با ايران هستند.
رئيس پيشين اتاق بازرگاني ايران با اشاره به فرصت‌هاي پيش روي ايران در دوران پساتحريم، تصريح کرد: کشورهاي مختلف جهان به ويژه اروپايي‌ها به درستي فکر مي‌کنند که راه ورود فعاليتشان در کشورهاي آسياي مرکزي مرکزي، افغانستان، عراق، حوزه قفقاز به شرط همکاري سه جانبه با ايران سهل تر است.
وي با اشاره به لزوم اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي براي تقويت اقتصاد کشور، افزود: همانطور که مقام معظم رهبري به اقتصاد مقاومتي اشاره کرده‌اند بايد اقتصاد را مردمي کنيم، اما متاسفانه شاهد حرکت‌هاي سازنده اي در اين زمينه نيستيم.
وي با تاکيد براينکه در نخستين گام براي برنامه ريزي اقتصاد پساتحريم بايد اقتصاد را به بخش خصوصي واگذار کنيم، يادآور شد: در اين مورد اول بايد به توانمند سازي بخش خصوصي همت گماريم و بعد از توانمندسازي اقتصاد را به بخش خصوصي واگذار کنيم؛ يعني آنچه مورد انتظار است و تا به حال انجام نشده است.
رئيس اتاق بازرگاني ايران و افغانستان سپس گفت: درست است که دولت يازدهم با اعتقاد اين قضيه را مطرح مي‌کند، اما در رده‌هاي مختلف دولت گوش شنوا در اين ارتباط وجود ندارد و در اجراي منويات دولت، در خود ساختار دولت دچار مشکل هستيم.
شافعي تاکيد کرد: نگاه دولت مخصوصاً شخص رئيس جمهور به اتاق بازرگاني بسيار مطلوب است اما در عمل مشکلات بنگاه‌هاي اقتصادي با سازمان‌هاي دولتي و با سيستم‌هاي پولي و مالي کشور مثل گذشته برجاست و دچار مصائب و مسائل فراواني هستند.
به اعتقاد شافعي ما هيچ چاره و راهي نداريم جز اين که يک ائتلاف بزرگ بين بخش خصوصي و دولت براي مسائل اقتصادي ايجاد شود و دو طرف به صورت هماهنگ برنامه اقتصادي کشور را جلو ببرند و اگر غير از اين باشد، شايد نتيجه مورد انتظار را دريافت نکنيم.
وي در مورد نرخ سود سپرده‌هاي بانکي نيز گفت: يکي از اشکالات بزرگي که به سيستم بانکي ايران وارد بوده اين است که رقابت در بالابردن نرخ سود بانکي سپرده‌ها، بالاترين ضربه را به توليد و اقتصاد ما مي زند؛ چراکه هم هزينه سرمايه گذاري را در توسعه توليد بالا مي‌برد و هم ما را از رقابت پذيري با رقبايمان بازمي دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن