تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831337057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه منتقدانه به سینما و عکاسی معاصر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دو نسل متفاوت هنر در شیراز مطرح کردند:
نگاه منتقدانه به سینما و عکاسی معاصر ایران

دوربین عکاسی


شناسهٔ خبر: 2882871 - شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
استانها > فارس

شیراز- دو نسل متفاوت از سینما و عکاسی ایران با نگاهی منتقدانه در کارگاه های آموزشی دانشگاه تابستانی فرهنگ و هنر به ارزیابی این هنرها پرداختند. به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه برنامه های آموزشی این دانشگاه که چندی است در شیراز برگزار می شود، مهرداد افسری در کارگاه «عکاسی هنری، از ایده تا اجرا» با تاکید بر نمایشگاه هایی که در ایران و بیرون از کشور برگزار کرده به تشریح عکاسی به شیوه «فاین آرت» پرداخت.افسری که از ویدیوآرتیست ها و عکاسان هنری است در جمع هنرمندان عکاس شرکت یافته در این دانشگاه تابستانی، گفت: از دیدگاه کانت اثر هنری زمانی روی می دهد که سویه زیباشناسانه از سوی شیء به هنرمند برسد.تک فریم، مشکل عکاسی هنری ایرانوی مشکلات عکاسی هنری ایران را در تک فریم بودن آثار عنوان کرد و افزود: در عکاسی  هنری و حتی عکاسی خبری یا مستند هیچگاه نمی شود با تک عکس ایده عکاس را شناخت.افسری نمایشگاه های عکس هنری را ناشی از سیاست، ایدئولوژی و جنسیت دانست و ابراز کرد: این سه ویژگی در سراسر دنیا به هرحال با کیفیات متفاوت رعایت می شود.این دانش آموخته کارشناسی ارشد عکاسی از آفتهای این هنر در ایران را تکنیک عنوان کرد و افزود: ابزار هیچگاه هنرمند نساخته، بلکه  اندیشه سازنده هنر است. عکس بیشتر رویدادی اندیشمندانه است تا اینکه رویدادی کنشگرانه باشد. از این رو، عکس حتی در ژانر خبری همیشه باید رویدادی خلق واره باشد. از سویی هنرمند عکاس باید در گونه مستند نیز جامعه شناسی و مراتب جامعه را درک کند.افسری با بیان اینکه ورود به جهان گسترده عکاسی با بی نهایت پرسه همراه است، گفت: عکاسی بی زمان ترین و موثرترین رسانه هنری است. بنابراین، روی عنوان و زمان ارایه بیشتر از خود عکاسی هنری تاکید می شود.اوکه بارها با عکس های هنری در دنیا خوش درخشیده، ابراز کرد: باید بیش از همه یاد گرفت از چه عکس گرفته شود. از سویی، مهمترین ویژگی عکاسی هنری امروز این است که عکاس خود را جای مخاطب قرار دهد.جای خالی پیشینه فیلمسازی ایران در تاریخ سینمای جهان از سویی در کارگاه مستند تجربی محمدرضا اصلانی با عنوان «گفتگوی خلاق در سینما» که در سینمای جوانان شیراز برگزار شد، این فیلمساز ۷۲ساله تاریخ سینمای جهان را تهی از ویژگی های تاریخی فیلمسازی ایران دانست و گفت: درحالیکه از سال ۱۹۰۰ میلادی یعنی ۵سال پس از اختراع سینما در ایران فیلم ساخته شده است، اما تاریخ سینمای جهان با وجودی که کشورهای آلمان، ژاپن یا کشورهای آمریکای لاتین و اروپای شرقی این هنگام سینما نداشتند تاکیدی بر این سینما نکرده است.کارگردان فیلم مستند و پژوهشی «جام حسنلو» این را مورد تاکید قرار داد که تاریخ سینمای جهان چندی است که سینمای ایران را جدی گرفته است و پیش از این گریزی به آن نداشته است.وی از نسل جوان سینمای امروز ایران خواست که روی مطالبه از تاریخ جهان برای جدی گرفتن سینمای ایران تاکید کنند و گفت: تاریخ فقط ماجراها یا جنگها نیست، بلکه پیشنهادکننده به جهان است.این نویسنده و شاعر پرپیشینه تاریخ نگاری در ایران را کرونولوژی دانست و گفت: مورخین ایرانی واقعه نگاری را بیش از تاریخ نگاری انجام داده اند.کارگردان مستند «خاطرات یک هفتاد و پنج ساله» خطاب به فیلمسازان جوان، گفت: حتی اگر از گدار هم تقلید می کنید بدانید به این فیلمساز مطرح جهان افزوده اید. این زیانی است که نسل به نسل منتقل شده است.اصلانی با این پرسش که در سینما چه پیشنهادی دارید، به سینماگران نسل جدید، گفت: ۹۹ درصد سینماگران ما چشمان خود را به روی دنیا ببندند دیگر وجود نخواهند داشت.وی در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی فروش فیلم های گروه سینمایی «هنر و تجربه» را بیش از سینمای بدنه ایران عنوان و بیان کرد: در دهه ۴۰ سینمای ایران نیز هنگامی که نسل ما فیلم های موج نو می ساخت این موضوع در مقابل فیلم فارسی ها خود را نشان داد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن