تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820556229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده آسيب هاي اجتماعي: (7) از هر پنج ازدواج اينترنتي و خياباني چهار مورد منجر به طلاق مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پرونده آسيب هاي اجتماعي: (7) از هر پنج ازدواج اينترنتي و خياباني چهار مورد منجر به طلاق مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:يك روانشناس باليني گفت: از هر پنج ازدواج اينترنتي و خياباني چهار مورد آن منجر به طلاق مي شود بنابراين اگر ازدواج ها مانند گذشته از طريق بزرگترها و با مشورت آنها صورت گيرد كمتر شاهد طلاق خواهيم بود.

ناصر مهران فرد روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در رابطه با ازدواج و آسيب هاي آن در ايران گفت: بومي ترين آسيب موجود در كشور، مساله طلاق است كه اين امر در شهر تهران نسبت به ديگر شهرها آمار بيشتري را به خود اختصاص مي دهد كه منشاء اصلي اين آسيب ها مهاجرت به اين شهر مي تواند باشد.
وي موانع اصلي بر سر راه ازدواج جوانان را عدم قناعت جوانان، عدم صداقت طرفين و مسايل اقتصادي از جمله گراني مسكن و تنظيم نبودن خانواده ها از نظر فرهنگي بيان مي كند.
وي با اشاره به اينكه جامعه ايران يك جامعه سنتي و مذهبي است و آمار امروز چنين بيان مي دارد كه از هر پنج ازدواج از طريق اينترنت و دوستي هاي خياباني چهار مورد آن منجر به طلاق مي شود، گفت: اگر آشنايي هايي كه براي ازدواج صورت مي گيرد مانند گذشته از طريق والدين طرفين و بزرگترها صورت بگيرد نتيجه بهتري خواهد داشت.
دكتر مهران فرد معتقد است ازدواج سالم ازدواجي است كه با مشورت بزرگترها صورت مي گيرد چون چنين آشنايي هايي در بردارنده عينيت هاي اخلاقي است، مسلما دوام و قوام بيشتري دارد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اساسا نوع آشنايي يك دختر و پسر براي ازدواج مي تواند تضمين كننده موفقيت آنها باشد، گفت: ما در يك جامعه سنتي و مذهبي اسلامي زندگي مي كنيم اما متاسفانه مي خواهيم رفتارهاي غربي و اروپايي داشته باشيم اما مساله اين است كه اينها دو فرهنگ متضاد هستند كه به هيچ وجه نمي توان آنها را با هم تطبيق داد و لازمه رسيدن به موفقيت در اين زمينه بازگشت ما به فرهنگ گذشته مان است.
دكتر مهران فرد با اشاره به اينكه اغلب اين آشنايي ها به روابط نامشروع كشيده شده و اكثرا هم به ازدواج ختم نمي شوند، بيان مي كند: اكثر كساني كه در اينترنت با يكديگر آشنا مي شوند، اغلب به يكديگر دروغ مي گويند و اگر هم اين آشنايي به ازدواج ختم شود چون از ابتدا با دروغ شروع شده مسلما نمي تواند ازدواج موفقي باشد و با مشكلات فراواني رو به رو خواهد شد.
وي مي افزايد: در بحث آشنايي هاي اينترنتي بايد همه چيز را به زمان سپرد و فرهنگسازي در اين رابطه صورت گيرد تا از طريق اينترنت هم بتوان ازدواج ها را صورت داد.
وي در رابطه با اينكه چرا افراد براي اين امور به اينترنت روي مي آورند، گفت: شايد به دليل احساس محدوديتي است كه بين جوانان وجود دارد و شايد هم به اين دليل باشد كه افراد از اين طريق راحت تر مي توانند با هم ارتباط برقرار كنند./05 /120
مالكي
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن