تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811729158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش‌های بسیار، پيش روی سياست خارجی اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چالش‌های بسیار، پيش روی سياست خارجی اوباما
وال استریت ژورنال نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا پس از تعطیلات دو هفته‌ای خود با چالش‌های بسیاری برای دفاع از سیاست خارجی‌اش به ویژه درباره توافق هسته‌ای ایران مواجه خواهد شد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی به قلم کارول لی نوشت: تعطیلات دو هفته ای اوباما تنها وقفه ای کوتاه پیش از یک ماه پرتنش برای رویارویی با مخالفان اصلی دستور کار سیاست خارجی در دور دوم ریاست جمهوری اش محسوب می شود. 


زمانیکه اوباما به واشینگتن بازگردد باید از اولویت های اصلی سیاست هایش یعنی توافق هسته ای، بسته تجارت با دوازده کشور اقیانوس آرام و ابتکار عملش درباره تغییرات آب و هوا دفاع کند.


در شرایطی که قانونگذاران خود را برای رای گیری در هفدهم سپتامبر آماده می کنند، اوباما باید خود را برای رویارویی شدید با کنگره درباره توافق هسته ای ایران مهیا کند. سپس قرار است اوباما در بیست و سوم سپتامبر میزبان پاپ فرانسیس باشد. اوباما امیدوار است این دیدار موقعیت وی را در سیاست هایش درباره تغییرات آب و هوا و احیای روابط با کوبا تقویت کند.


چند روز بعد هم اوباما میزبان شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در بحبوحه تنش های جدید میان واشینگتن و پکن خواهد بود. این تنش ها می تواند ابتکار تجارت کاخ سفید با آسیا را به مخاطره بیاندازد.


اوباما همچنین در اواخر سپتامبر به نیویورک خواهد رفت تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند. در این نشست سیاست های بین المللی اش درباره تغییرات آب و هوا، سیاست آمریکا در قبال کوبا و توافق هسته ای با ایران مرکز توجه خواهد بود.


انتظار می رود اوباما در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با متحدان آمریکا در خاور میانه (غرب آسیا) و در ادامه تلاش هایش برای کاهش نگرانی آنها درباره توافق ایران دیدارهای بسیار مهمی داشته باشد. مقامات کاخ سفید همچنین اعلام کرده اند اوباما تصمیم دارد در ماه های آینده با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل- یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران- دیدار کند.


انتظار می رود پس از بازگشت اوباما به واشینگتن، بحث های کنگره درباره توافق ایران بخش اعظم توجه اوباما را به خود معطوف کند و کاخ سفید در حال آماده سازی برای استفاده رئیس جمهور از حق وتویش برای اجرای توافق هسته ای در صورت رای منفی کنگره به این توافق است.


پس از رای گیری درباره توافق هسته ای ایران، کاخ سفید امیدوار است از سفر پاپ فرانسیس به واشینگتن - آن هم در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوا در پاریس به منظور نهایی کردن یک توافق بین المللی در این زمینه- برای تقویت سیاست های اوباما در این زمینه استفاده کند. پاپ انقلابی فرهنگی را برای تغییرات آب و هوا خواستار شده است.


پاپ فرانسیس که نقش کلیدی در احیای روابط کوبا و آمریکا داشت در آستانه سفرش به واشنگتن، در هاوانا نیز توقف خواهد کرد. به همین علت مشاوران اوباما امیدوارند این سفر پاپ و حمایتش از سیاست های رئیس جمهور در خصوص کوبا به افزایش اعتبار و نفوذ رئیس جمهور در کنگره به منظور لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا کمک کند. 


سفر رئیس جمهور چین به آمریکا در زمانی صورت خواهد گرفت که تصمیم اخیر پکن برای کاهش ارزش یوان در برابر دلار تبعات مالی بسیاری برای شرکت های آمریکایی و روابط دوجانبه آمریکا و چین خواهد داشت. این سفر احتمالا نگرانی مخالفان با بسته جدید تجارت آمریکا با کشورهای آسیا- اقیانوسیه را که درباره آن مذاکره صورت می گیرد افزایش خواهد داد. بسیاری از قانونگذاران دموکرات که با دستور کار تجاری اوباما مخالفند درباره تصمیم چین برای کاهش ارزش واحد پولی اش به منظور تقویت بخش تولید در ازای لطمه زدن به تولید آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

برگزاری راهپیمایی در حمايت از توافق هسته‌ای در سرتاسر جهان
جک لو: رد توافق هسته‌ای در کنگره، آمریکا را در مقابل جهان قرار می‌دهد
مونيز: کاخ سفيد نگران است توافق ايران موجب تقويت تروريسم شود
نيويورک تايمز: رد توافق ايران در کنگره برای آمريکا فاجعه‌بار خواهد بود
نماينده آمریکایی: طرح حمله به ايران را تصویب می‌کنیم





۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن