تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801200670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد استان‌ها > لرستان - دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان بروجرد در سال جاری در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

  به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  لرستان، در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بروجرد برگزار شد، مواردی همچون انعقاد تفاهم نامه با اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین افزایش تعداد کتابخانه های عمومی از طریق وقف از مهمترن مسائلی بودند که در دستور کار جلسه قرار داشتند.
در این جلسه رضا مختارپور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان از لحاظ تعداد کتابخانه های عمومی در زمره استان های کمتر برخوردار قرار دارد، اظهار داشت که برای رفع این نقیصه باید واقفان را به وقف در جهت ایجاد کتابخانه های بیشتر در استان ترغیب کرد. مختار پور یکی از عوامل اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه را ایجاد انگیزه در مردم برای مطالعه و کتاب خوانی دانست و توجه به فضای فیزیکی و ساختمانی کتابخانه ها را از عوامل مهم ایجاد انگیزه جهت توسعه مطالعه در جامعه برشمرد. وی در ادامه ضمن تاکید بر توسعه کتابخانه های الکترونیک در استان، خاطرنشان ساخت که جهت نیل به این هدف، نخست باید پایه های کتابخانه های عمومی را مستحکم کرد زیرا که در صورت غافل شدن از این امر،عرصه کتاب های الکترونیک نیز با شکست مواجه خواهد شد. مختارپور تبدیل کتابخانه به قرائت خانه را یکی از تهدیدات و معضلات کنونی کتابخانه های عمومی دانست و اظهار داشت که برای رفع این مشکل باید تمهیداتی اندیشیده شود که کتابخانه ها به سوی پویایی هر چه بیشتر گام بردارند.
سرپرست ادره کتابخانه های عمومی استان همچنین از رایزنی های لازم با مراکز ذی ربط جهت انجام فعالیت های فوق برنامه در کتابخانه ها و تبدیل آنها به فرهنگ سرا خبر داد و اظهار داشت که مجوزهایی به منظور استفاده نهادهایی همچون آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت شده است و طبق آن این نهادها می توانند در روزهایی مشخص از محیط کتابخانه های عمومی استفاده کنند که انجام این امر برای نخستین بار است که در استان لرستان اجرا می شود.
در ادامه جلسه سایر اعضای انجمن راجع به مسائل و مشکلات موجود کتابخانه های عمومی شهرستان و ارائه راهکارهایی جهت حل مشکلات موجود و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی که رسالت اصلی نهاد کتابخانه های کشور است به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان مصوبات لازم با امضای حاضرین در جلسه به تصویب رسید.  

کلید واژه ها: استان لرستان -




پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 17:46:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن