تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمه خدمات درماني براي مهاجران قانوني افغان در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
بيمه خدمات درماني براي مهاجران قانوني افغان در ايران موج - وزير بهداشت از ارائه خدمات درمان به 850 هزار اتباع افغان که 300 هزار نفر آنان را اتباع آسيب پذير تشکيل مي‌دهند در قالب پوشش بيمه اي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي با اشاره به جلسه ديروز خود و وزراي کشور و رفاه و تفاهم نامه صورت گرفته با موضوع پوشش بيمه اي اتباع افغاني اظهار داشت: اتباع افغان در ايران تعداد قابل توجهي هستند، آن تعداد که به صورت قانوني حضور دارند، در حدود 850 هزار نفر بوده و تعدادي نيز به صورت غيرقانوني در ايران زندگي مي‌کنند.
وي ادامه داد: اتباع افغاني نيز هنگام بروز حوادث نياز به ارائه خدمات بهداشتي درماني دارند، اين در حالي است که حدود 220 هزار نفر از اتباع افغاني بسيار نيازمند هستند و در مراجعه به مراکز درماني قادر به پرداخت هزينه نيستند و چون دولت و مجلس نيز اعتباري را براي اين گروه پيش بيني نکرده است، اين امر يکي از عوامل کمبود اعتبارات ما و عدم امکان خدمت رساني مناسب به شمار مي‌رود.
وزير بهداشت با بيان اين که در طول هفته‌هاي گذشته مذاکراتي را با وزارت کشور و کميسارياي عالي پناهندگان در ژنو داشته‌اند، اظهار داشت: بر اساس تصميم گيري جلسه امروز مقرر شد به 300 هزار نفر از اتباع نيازمند با کمک وزارت رفاه و بيمه سلامت ايرانيان با محوريت وزارت کشور خدماتي را ارائه کنيم و بيمه هزينه‌ها را پرداخت کند.
هاشمي در اين خصوص تشريح کرد: فرانشيزي که اين گروه 300 هزار نفر نيازمند پرداخت مي‌کنند بين 10 تا 15 درصد خواهد بود که در حال حاضر در مورد ايرانيان به طور متوسط 4.5 درصد به تفکيک روستاييان سه درصد و شهرنشينان 6 درصد است.
وزير بهداشت در خصوص 550 هزار نفر ديگر نيز گفت: اين افراد بايد 50 درصد سرانه را خودشان پرداخت کنند و بقيه را ما حمايت مي‌کنيم، ضمن اينکه از افرادي که به صورت غيرقانوني وارد کشور شده‌اند از مفاد اين تفاهم نامه مستثني هستند.
هاشمي در خصوص ساير اتباع افغاني داراي گذرنامه نيز گفت: در مورد 450 هزار نفر که گذرنامه دارند قرار شد در گام اول خودشان داوطلبانه بيمه شوند و از خدمات بهداشتي درماني برخوردار شوند.
وي يادآور شد: همچنان خدمات پايه که وزارت بهداشت به اتباع افغان ارائه مي‌کند بسيار قابل توجه هست و اين امرنيز به دليل پيشگيري از بيماري‌هاي واگيري است که از کشورهاي منطقه به کشور سرازير مي‌شود و براي آن محل اعتباري وجود ندارد.
دکتر هاشمي اقدام حمايتي صورت گرفته براي دستگاه سلامت را حرکتي رو به جلو خواند و گفت: براي اتباع افغان، بيماران خاص و افراد نيازمند خدمت صورت گرفته خدمت بسيار قابل توجهي است.
وي گفت: ساير افاغنه نيز با توجه به تأمين 50 درصد از هزينه‌ها، خدمت خوبي از سوي سازمان بيمه سلامت ايرانيان مي‌گيرند.
وزير بهداشت يادآور شد: بر اساس جلسه امروز مقرر شد وزارت کشور و وزارت بهداشت هزينه تمام شده خدمات را محاسبه و اعلام کنند زيرا رقمي که در حال حاضر کميسارياي عالي پناهندگان پرداخت مي‌کند با رقم هزينه کرد واقعي فاصله دارد و از همين رو در تلاشيم از مجاري قانوني اين سهم افزايش يابد.
وي در پايان عنوان کرد: سازمان ملل بايد حضور جدي تر و قوي تري در اين بخش از جهان داشته باشد، ما مدت زمان زيادي است ميزبان برادران و خواهرا ن افغان هستيم و با نگاه انساني خدمات مورد نياز را نيز ارائه کرديم اما به نظر مي‌رسد دولت افغانستان نيز نبايد فقط نظاره گر باشد و بايد به ما کمک کند تا در طول حضور اتباع افغان در ايران اين افراد از خدمات بهداشتي در ماني بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن