تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816702018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعلق گرفتن یارانه به دامداران قیمت لبنیات را کاهش می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تعلق گرفتن یارانه به دامداران قیمت لبنیات را کاهش می‌دهد استان‌ها > زنجان - مدتی است که در کش و قوس افزایش قیمت‌ لبنیات هستیم با اینکه انتظار همه مصرف‌کنندگان نتیجه‌ای غیر از افزایش‌ها بود اما اتفاقی که نباید، افتاد و حالا قیمت لبنیات هم‌اکنون به گونه‌ای است که افزایش‌ها قابل قبول نیست. راستی چرا مسئولان زودتر برای حل قیمت محصولات لبنی اقدام نمی‌کنند؟ مگر نه اینکه تغذیه مردم از لبنیاد امرری اجتناب ناپذیر بوده و ضرورت آن در تغذیه بر همکن آشکار است پس چرا زودتر اقدام نمی‌کنند؟

به گزارش خبر آنلاین از روزنامه همشهری زنجان رئيس اتحاديه خوارو بار و لبنيات زنجان با اشاره به اينكه 1200 واحد فعال در اين اتحاديه وجود دارد، به خبرنگار ما مي‌گويد: اين اتحاديه شامل 6 رسته از جمله لبنيات فروشان، عمده فروشان خوارو بار و ... مي‌شود.
جليل علي‌محمدي با اشاره به اينكه امسال تعداد مجوزهاي ابطال شده بيش از مجوزهاي صادر شده است، اضافه مي‌كند: امسال حدود 50 تا 55 مجوز از سوي فعالان اين اتحاديه ابطال شده است. اين ابطال به دليل هزينه‌هاي بالاي واحد رخ داده است. برخي از اين افراد در مكان‌هاي استيجاره‌اي مشغول هستند و از طرفي نيز از پس هزينه‌هاي جاري از جمله برق برنيامده و اقدام به تعطيلي كرده‌اند. بيش‌تر اين ابطال‌ها در خيابان شهيد مطهري، هسته مركزي، بافت قديمي و منطقه اسلام‌آباد بوده است. صدور مجوز نيز بين 40 تا 45 مورد بوده است.
وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد مغازه‌داران در مكان اجاره‌اي فعاليت مي‌كنند، اضافه مي‌كند: در فروش لبنيات با مشكلات بسياري مواجه هستيم چرا كه قيمت‌گذاري لبنيات متولي خاصي ندارد. از اين رو قيمت لبنيات به صورت غير قابل قبول با افزايش رو به رو است. اين افزايش قيمت به هيچ وجه براي فروشنده و خريدار به صرفه نيست و به نظر مي‌رسد كه مسئولان بايد با در نظر گرفتن متولي مشخص قيمت‌هاي را مديريت كنند. برخي از قيمت‌هاي را شركت‌هاي توليد كننده در نظر مي‌گيرند.
افراد كم‌توان قدرت خريد مواد لبني را ندارند
رئيس اتحاديه خارو بار و لبنيات فروشان زنجان با بيان اينكه لبنيات يك نياز ضروري براي سلامتي افراد به شمار مي‌رود در نتيجه نبايد در تهيه آن با مشكلي مواجه باشند، اظهار مي‌كند: افزايش قيمت در محصولات لبني باعث شده است كه افراد كم‌توان جامعه نتوانند به راحتي از ماده‌اي كه مصرف آن ضرورت دارد برخوردار شوند. در اين ميان مسئولان بايد توجه داشته باشند افزايش قيمت‌ها در محصولات لبني در سال‌هاي آتي افزايش بيماري‌هايي همچون پوكي استخوان و به تبع افزايش هزينه‌هاي درماني را بر دوش مردم و دولت خواهد گذاشت.
علي‌محمدي با بيان اينكه قيمت دوغ پاکتی یک لیتری در سال گذشته 900 و امسال با قيمت 1275 تومان و ماست موسير لیوانی بزرگ نيز سال گذشته با 2250 تومان و امسال نيزبا قيمت 2750 تومان به فروش مي‌رسد، عنوان مي‌كند: قيمت اين 2 محصول تقريبا از اسفند سال گذشته تاكنون(حدود 6 ماه) با افزايش 35 درصدي رو به رو بوده است. در اين ميان شير كمترين افزايش را داشته است.
وي ادامه مي‌دهد: لبنيات مصرف عامه دارد و همچون اقلام مخربي همچون سيگار به افراد خاص مربوط نمي‌شود در نتيجه حتي اگر افزايش قيمت نيز در آن رخ دهد نتيجه مثبتي دربر خواهد داشت اما در محصولات لبني اين افزايش قيمت نامتعارف با سلامتي افراد سرو كار داشته و زمينه بهره‌مندي همه افراد از اين مواد غذايي را غير ممكن مي‌كند. بايد يارانه‌اي كه به محصولات مخربي همچون چيپس، نوشابه و سيگار تعلق مي‌گيرد حذف و به محصولات لبني اختصاص دهند تا بسياري از مشكلات رفع شود.
هزينه‌هاي بالاي دامداري علت افزايش قيمت‌ها
رئيس اتحاديه خوار و بار و لبنيات زنجان با بيان اينكه دولت مدتي است كه اعلام كرده مشكلات قيمت محصولات لبني حل خواهد شد، اظهار مي‌كند: هم‌اكنون دامداران فعال با مشكلات افزايش هزينه مواجه هستند تا جايي كه براي تهيه مكمل‌هاي غذايي از جمله ذرت،‌كنجاله سويا علاوه بر يونجه بايد هزينه گزافي را پرداخت كنند به همين دليل شركت‌هاي توليد كننده محصولات لبني نيز اين محصولات را با قيمت بالا خريداري كرده در نتيجه هنگام فروش نيز مبالغ بالايي براي محصولات در نظر مي‌گيرند.
علي‌محمدي اظهار مي‌كند: افزايش قيمت نه براي فروشنده‌ها و نه براي توليدكننده و نه براي مصرف كننده سودي ندارد. اما نبود متولي براي در نظر گرفتن قيمت مناسب از طرفي و همچنين افزايش هزينه‌هاي جاري دليل افزايش‌هاي بي‌ملاحظه قيمت‌هاي محصولات لبني شده است. اگر مسئولان به واحد‌هاي دامداري يارانه‌اي را در نظر گيرند بسياري از مشكلات و هزينه‌هيا آنان تقليل يافته و اگر افزايش قيمتي هم لحاظ شود به صورت آرام و مناسب خواهد بود.
وي از توليدات مناسب محصولات لبني در استان خبر داده و مي‌افزايد: خوشبختانه ميزان توليدات لبني در استان زنجان بسيار مناسب است تاجايي كه در شمال‌غرب براي خود نمونه بوده و به تعدادي از استان‌هاي اطراف نيز محصولات خود را توسط كارخانه‌ها ارسال مي‌كنند.
ساماندهي اصناف اتحاديه تا آخر شهريور
رئيس اتحاديه خوار و بارفروشان زنجان با بيان اينكه خوشبختانه كمترين تعداد شكايات از سوي توزيع‌كنندگان و فروشندگان نسبت به تحويل محصولات لبني تاريخ گذشته و يا گرمازده را داريم،‌ بيان مي‌كند: به تازگي از سوي مسئولان كشور در راستاي ساماندهي اصناف فعال در اتحاديه‌هاي اقدام شده است كه در اين ميان اتحاديه خوار و بار و لبنيات فروشان به عنوان يكي از بزرگترين اتحاديه‌هاي زنجان نيز تا اواخر شهريور ماه با پيشرفت 95 درصدي روبه رو خواهد بود. هم‌اكنون 75 درصد ساماندهي شده و مابقي نيز پس از طي مراحل قانوني و رفع مشكلاتي همچون بهداشت محيط و ... ساماندهي مي‌شوند.
وي با اشاره به رسته‌ خوار و بار فروشي نيز توضيح مي‌دهد: در اين رسته بر خلاف واحد‌هاي لبنيات با نه تنها با افزايش قيمت رو به رو نبوده‌ايم بلكه با كاهش قيمت محصولات از جمله در محصولاتي كه از شكلي به شكل ديگر تغيير يافته همچون ماكاروني، رب گوجه‌فرنگي و سويا رو به رو هستيم. براي مثال ربي كه 4800 تومان قيمت دارد در فروشگاه‌ها به قيمت كمتر از 4000 تومان به فروش مي‌رسد.

کلید واژه ها: استان زنجان -




چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 20:47:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن