تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816293938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم مطالعه و بررسي امکان تأمين آب شرب از کشورهاي همسايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴ق.ظ)
لزوم مطالعه و بررسي امکان تأمين آب شرب از کشورهاي همسايه موج - معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر لزوم مطالعه و بررسي امکان تأمين آب شرب از کشورهاي همسايه گفت: تمام کشور با محدوديت در منابع آب رو به رو است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري ظهر ديروز (دوشنبه) در جلسه شوراي عالي آب از آب‌رساني به شهرها و روستاهاي کشور به عنوان اصلي‌ترين برنامه‌هاي دولت ياد کرد و بر لزوم به‌کارگيري روش‌ها و ابتکارات نوين براي سرعت بخشيدن به اين‌گونه طرح‌هاي عمراني تأکيد کرد.
معاون اول رئيس‌جمهور با تأکيد بر اين که بايد براي حل مشکل تأمين آب کشور فکر و برنامه‌ريزي اساسي کنيم، تأمين آب را يکي از مسائل جدي و پراهميت کشور دانست و با بيان اين که در تمام کشور با محدوديت در منابع آب رو به رو هستيم گفت: براي حل اين مساله بايد فکر و برنامه‌ريزي اساسي کنيم و همه دستگاه‌ها نيز بايد خود را در اين موضوع دخيل و مسوول بدانند.
وي با اشاره به تفاهم دولت و بانک‌هاي عامل سپه و پارسيان براي تأمين منابع مالي طرح‌هاي آب‌رساني به شهرها و روستاهاي کشور، از وزارت نيرو و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور براي تدوين اين طرح‌ها قدرداني کرد و افزود: با اين‌گونه روش‌ها، روند اجراي طرح‌هاي عمراني با سرعت بيشتري به نتيجه خواهد رسيد.
جهانگيري با اشاره به مشکل کمبود آب در شرق کشور تصريح کرد: نمي‌توانيم وضعيت کم‌آبي که مردم شرق کشور با آن روبرو هستند را ناديده بگيريم و لازم است که براي تأمين آب در استان‌هاي شرقي و به خصوص خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان چاره‌انديشي و برنامه‌ريزي جدي کنيم.
معاون اول رئيس‌جمهور افزود: در اين ميان مساله آب شرب مشهد نيز با توجه به وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ چراکه سالانه بيش از ۲۰ ميليون زائر به اين شهر مقدس سفر مي‌کنند و ضرورت دارد از هم اکنون با پيش‌بيني ميزان جمعيت و تعداد زوار در سال‌هاي آينده، برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي توسعه مشهد و تأمين آب شرب مورد نياز اين شهر انجام دهيم.
وي از وزارت نيرو و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور خواست تمرکز ويژه‌اي به مساله کمبود آب در شرق کشور معطوف نموده و براي حل اين مساله راهکارهاي لازم را بررسي و اجرايي کنند.
جهانگيري با يادآوري حوضه‌هاي آبريز مشترک ايران با افغانستان، اين کشور را يکي از همسايگان مهم ايران برشمرد و با تأکيد بر اهميت روابط ايران و افغانستان و کمک به امنيت و توسعه اين کشور از وزارت امور خارجه خواست با تشکيل کارگروهي متشکل از دستگاه‌هاي مرتبط، راهکارهاي توسعه همکاري با افغانستان به خصوص در زمينهٔ تأمين آب مورد نياز کشور را مورد بررسي قرار دهند.
جهانگيري همچنين ضمن ضروري دانستن برنامه‌ريزي همزمان براي تأمين آب مورد نياز کشور از طريق مديريت منابع داخلي و اجراي پروژه‌هاي آب‌رساني و نيز بررسي و انجام مطالعات و اقدامات لازم براي تأمين منابع آب کشور از طريق توسعه همکاري‌هاي مشترک با همسايگان ايران؛ به‌ويژه افغانستان، تاجيکستان و ترکمنستان تأکيد کرد.
در اين جلسه که وزراي نيرو، امور خارجه، ‌جهاد کشاورزي، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند گزارشي از ميزان بارندگي‌ها، وضعيت سدهاي کشور و شهرهايي که با مشکل کمبود منابع آب روبرو هستند، ارائه شد.
در ادامه اين نشست همچنين نماينده وزارت نيرو گزارشي از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي مديريت بحران آب در مناطق شرقي کشور ارائه کرد و ضمن تشريح چالش‌ها و مسائل پيش رو، به بيان توضيحاتي در خصوص اقدامات و راهکارهاي پيشنهادي براي حل بحران آب؛ بخصوص در مناطق شرقي کشور پرداخت.
گفتني است، در حاشيه اين جلسه در راستاي حمايت از توليد و اشتغال بر پايه اقتصاد مقاومتي، تفاهم‌نامه‌هايي ميان وزارت نيرو، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و بانک‌هاي پارسيان و سپه جهت تأمين منابع مالي طرح‌هاي آب‌رساني به شهرها و روستاهاي کشور امضا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن