تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821244365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيره انگور؛ موثردر درمان ضعف عمومي بدن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۷ب.ظ)
شيره انگور؛ موثردر درمان ضعف عمومي بدن است موج- رحيمي اظهار کرد: شيره انگور داراي خواص تغذيه‌اي و درماني فراواني است و از نظر ميزان مواد مغذي تا حدودي با انگور تازه برابري مي‌کند. البته در زمان تغليظ مقداري از ويتامين‌هاي حساس به حرارت شيره تخريب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رحيمي با اشاره به فرآورده‌هاي حاصل از ميوه انگور، گفت: فرآورده‌هاي غذايي مختلفي از جمله کشمش، شيره انگور، روغن هسته انگور، عصاره هسته انگور، سرکه، آبغوره از اين ميوه به دست مي آيدکه براي تهيه غذاهايي مانند انواع حلوا، مرباها و همچنين همراه با بعضي مواد غذايي مانند ماست و شيربرنج استفاده مي‌شود.
وي افزود: شيره انگور از فشرده شدن انگور رسيده در دستگاه‌هاي مخصوص و يا با وسايل عادي تهيه و طي فرآيند خاصي توليد مي‌شود و مزه‌اي شيرين، مطبوع و ملايم دارد.
وي شيره انگور را حاوي ويتامين‌هاي A، C و D برشمرد و افزود: شيره انگور بسيار مقوي است و اثر ملين دارد. مصرف آن در کساني که بدنشان بر اثر يک بيماري ممتد ضعيف شده و يا کساني که پس از يک عمل جراحي به تقويت نياز دارند نتايج بسيار خوبي مي‌دهد، بدون آنکه در دستگاه هضم آن‌ها خستگي‌به‌وجودآيد.
کارشناس نظارت برمحصولات غذايي معاونت غذا و دارو تصريح کرد، اين ماده غذايي در مقايسه با انگور کالري فوق العاده بالايي دارد و برخلاف گفته بعضي توليدکنندگان، رژيمي نيست و براي افراد چاق و ديابتي منع مصرف دارد.
وي افزود: کودکان و نوجوانان در حال رشد، افرادي که در اثر بيماري طولاني يا عمل جراحي ضعيف شده اندياکساني که بسيار لاغرند و ضعف عمومي دارند مي‌توانند از اين شهد استفاده کنند.
رحيمي به اطلاع‌رساني محدود در مورد ارزش غذايي و دارويي شيره انگور در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه شيره انگور، اين محصول اصيل و با ارزش غذايي و دارويي فوق‌العاده بالا، اغلب بدون بسته‌بندي مناسب و غيربهداشتي، به‌صورت فله به بازار عرضه شده و اطلاع رساني محدود در اين مورد موجب بي رغبتي مردم براي استفاده از اين محصول شده است که با فرهنگ‌سازي مناسب مي‌توان اين رغبت را احياکرد.
وي در ادامه به خطر فرآورده‌هاي غيربهداشتي اشاره کرد و افزود: شيره‌هايي که به صورت سنتي در شرايط غيربهداشتي تهيه و به صورت فله اي (کيلويي) در ظروف نامناسب عرضه مي‌شود براي سلامتي مضر است بنابراين تا حد امکان شيره را در بسته بندي‌هاي بهداشتي و با توجه به تاريخ و مجوزبهداشتي‌خريداري‌کنيد.
کارشناس نظارت برمحصولات غذايي معاونت غذا و دارو يادآور شد: اگر بسته‌بندي شيره انگورصحيح باشد و از نفوذ رطوبت به درون آن جلوگيري شود، جزء محدود مواد غذايي است که نگهداري آن بسيار ساده و نياز به روش‌هاي خاصي نيست.
رحيمي افزود: شيره نيز مانند هر ماده غذايي با ترکيب قندي، در صورتي که مدتي در جاي خنک نگهداري شود، سفت مي‌شود که براي رفع اين حالت حرارت غير مستقيم بسيار ملايمي مانند آفتاب لازم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن