تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی: تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در هفتادقله به 407 رأس رسیده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:
تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در هفتادقله به 407 رأس رسیده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آمار تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هفتادقله گفت: در پایش جمعه گذشته 15 لاشه کشف شده که با کشف این لاشه‌ها آمار تلفات به 407 رأس رسیده است.

خبرگزاری فارس: تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در هفتادقله به 407 رأس رسیده است



به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسینعلی ابراهیمی‌ کارنامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه این بیماری رو به کاهش است و امیدواریم به زودی به طور کامل مهار شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل استان و کشور مشکل زیست محیطی است که به عنوان یک پدیده مطرح بوده و منشا آن دخالت نا‌به‌جای بشر در طبیعت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بسیاری از اتفاقات در حوزه محیط زیست عکس‌العمل دخالت‌های نا‌به‌جای بشر از جمله برداشت‌های بی‌رویه از منابع در حوزه زیست محیطی است.
ابراهیمی ‌کارنامی ادامه داد: پدیده ریزگردها یکی از مشکلات زیست محیطی است که از اثرات خشکسالی محسوب شده و به دلیل ‌برداشت بی‌رویه آب و برداشت‌های غیر‌اصولی از تالاب‌ها اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه خشکسالی در همه کشورها وجود دارد، بیان کرد: کشورهایی که برای مقابله با خشکسالی برنامه نداشتند، بیشترین تلفات را داشته‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به شیوع پدیده طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک در منطقه هفتاد‌قله اراک افزود: به دلیل جنبش خبری که در رسانه‌ها اتفاق افتاد باعث شد نگاه‌ها به سمت این منطقه معطوف شود و برای نخستین بار سازمان محیط زیست اعلام کرد هر چه اعتبار نیاز باشد برای مقابله با این بیماری تأمین خواهد کرد.
ابراهیمی ‌کارنامی اقدامات انجام شده در منطقه هفتاد قله را شامل اقدامات کنترلی و مهاری عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدامات، مناسب بوده و با اجرای آن روند بیماری به سرعت کاهش یافته است که امیدواریم با اعتبارات محیط زیست و برنامه‌های پشتیبانی شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری در اسرع وقت باشیم.
وی تصریح کرد: این اقدامات با همکاری محیط زیست، دامپزشکی، منابع طبیعی، تشکل‌های مردم نهاد و همراهی رسانه‌ها صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه هوشیاری اجتماعی در مسائل محیط زیست اتفاق افتاده و مردم نسبت به مسائل زیست محیطی حساسیت پیدا کرده و آن را دنبال می‌کنند که به دلیل این هوشیاری ما به آینده مسائل زیست محیطی خوش‌بین هستیم.
ابراهیمی ‌کارنامی با اشاره به آمار تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک هفتاد قله گفت: در پایش جمعه گذشته 15 لاشه کشف شده که آمار تلفات به 407 رأس رسیده است.
وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیماری در این مقطع کنترل شده، اما به طور قطع نمی‌توان در مورد مهار آن اظهار نظر کرد، چرا که احتمال تلفات بیشتر وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های محیط بانان در انجام اقدامات کنترلی از جمله ضدعفونی آبشخورها، پایش لاشه‌ها، دفن و آهک‌پاشی بیان کرد: حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی و طبیعی از وظایف مهم محیط ‌بانان است که تلاش می‌کنند با وجود کمبود اعتبارات و امکانات به نحو احسن انجام شود.
ابراهیمی ‌کارنامی یکی از چالش‌های پیش روی این اداره در امر حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی را کمبود نیروهای محیط بان عنوان و اعلام کرد: در حال حاضر 12 نفر نیروی محیط‌بان وظیفه حفاظت از منطقه صد هزار هکتاری هفتاد قله را بر عهده داشته و به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: امکانات پایش الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین در برنامه کار اداره کل محیط زیست قرار گرفته که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر قصور محیط زیست در شیوع بیماری طاعون در منطقه هفتاد قله تصریح کرد: اگر فردی بگوید علت شیوع این بیماری کم‌کاری محیط بانان است در حق محیط زیست و محیط‌بانان جفا کرده و باید در اظهار نظرها تقوا را رعایت کرد.
ابراهیمی ‌کارنامی ادامه داد: نظر منتقدین را با جان و دل پذیرفته و از نظرات آنان استقبال می‌کنیم، اما منتقدین باید عادل، اخلاق‌مدار و منصف بوده و نظرات خود را مبتنی بر دانش و عمل بیان کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان مرکزی در هفته آتی اظهار داشت: بازدید از تالاب میقان، معادن محلات، نشست با تشکل زیست محیطی، نشست با دانشگاهیان و فعالان گروه محیط زیست، برگزاری کارگروه‌های تخصصی و دیدار با کارکنان محیط زیست و شرکت در شورای اداری استان از برنامه‌های سفر یک روزه دکتر ابتکار به استان مرکزی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: تلاش می‌شود بیشترین بهره‌برداری از این سفر صورت بگیرد تا خروجی سفر منجر به بهبود وضعیت زیست محیطی استان شود. انتهای پیام/87004/ج۴۰

94/05/19 - 17:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن