تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804258808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا به کنایه رهبر‌ایران/ اوباما در غریبی لاف زد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اوباما پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا به کنایه رهبر‌ایران/ اوباما در غریبی لاف زد

مصاحبه با سی ان ان از دریچه سایت‌های فارسی زبان غرب؛
پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا به کنایه رهبر‌ایران/ اوباما در غریبی لاف زد
سایت‌های فارسی زبان غربی به بخشی از سخنان رئیس جمهور آمریکا که بحث احتمال بهبود رابطه با ایران را مطرح می‌کرد، توجه بیشتری نشان دادند. البته اوباما از عادت همیشگی‌اش دست برنداشت و باز هم در غریبی لاف زد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان ان(CNN)  بار دیگر ضمن تهدید نظامی از امکان بهبود روابط با ایران سخن گفته است. وی در حالی ادعای از بین بردن زیرساخت‌های نظامی ایران را مطرح کرده که پیش از این مقام معظم رهبری این نوع سخنان رئیس جمهور آمریکا را "لاف در غریبی" خوانده بودند.     رهبر معظم انقلاب بارها درباره مذاکره و رابطه با آمریکا نیز بارها فرموده‌اند: «ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم... سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.» (خطبه‌های نماز عید فطر ۱۳۹۴/۰۴/۲۷)    

      دویچه وله (Deutsche Welle) با تیتر "امیدواری اوباما به بهبود مناسبات ایران و آمریکا" نوشته است:   از نظر رئیس‌جمهور آمریکا، یکی از دستاوردهای جانبی توافق هسته‌ای می‌تواند بهبود مناسبات سازنده میان ایران و آمریکا باشد. باراک اوباما با این حال می‌افزاید که این امر به فوریت عملی نخواهد شد.     باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان که روز یکشنبه (۹ اوت/ ۱۸ مرداد) پخش شد، گفت که در وهله‌ی نخست باید به "مسأله هسته‌ای" ایران پرداخت. او یک بار دیگر گفته است که این توافق "بهتر از هر گزینه دیگری بوده است".     اوباما که در این مصاحبه با فرید ذکریا گفت‌وگو می‌کرد، گفت که حل مسئله هسته‌ای ایران امکان گفت‌وگوهای گسترده‌تر با این کشور را فراهم خواهد ساخت، ولی او فکر نمی‌کند چنین تحولی به فوریت روی دهد و چه بسا هرگز رخ ندهد.     رئیس‌جمهور آمریکا در برابر این پرسش که آیا در صورت شکست توافق، برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از قدرت نظامی استفاده خواهد کرد، پاسخی غیرمستقیم داد و گفت: «من در مورد مسائل بزرگی مانند این مورد سیاستی کلی دارم و آن اینکه نمی‌توانم پیشاپیش فرض را بر ناکامی‌ها بگیرم.»     او افزود: «و من نمی‌خواهم ناکامی‌ را پیش‌فرض خود قرار دهم، زیرا به نظر من ما استدلال بهتری داریم.»    

    صدای آمریکا (VOA) با تیتر " چشم انداز رابطه با ایران پس از توافق هسته‌ای، از دیدگاه رئیس جمهوری آمریکا" به این بخش از مصاحبه رئیس جمهور کشورش با شبکه سی ان ان پرداخت و آورد:   ««باراک اوباما گفت که اجرای توافق هسته ای با ایران می تواند به روابط سازنده بین آمریکا و ایران بینجامد و به حل تنش ها و بحران ها در خاورمیانه کمک کند.     رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، اعتراض‌های سیاسی در آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران را بی‌اساس خواند و گفت که توافق هسته‌ای شش کشور قدرتمند جهان با ایران که لغو تحریم‌های فلج کننده در قبال محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران را به دنبال خواهد داشت، از هر گزینه دیگری بهتر است.»»    

    اوباما هم از بهبود رابطه گفت و هم از جنگ با ایران!   رئیس جمهور آمریکا در حالی از بهبود روابط با ایران سخن گفت که بار دیگر در همین سخنرانی ایران را تهدید کرد.     توییتی منسوب به رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی منتشر شده که در آن آمده است در صورت جنگ، بازنده اصلی آمریکا خواهد بود.     صدای آمریکا آورده است: باراک اوباما در واکنش به این توییت گفت که طعنه رهبر ایران در واکنش به ابراز این حقیقت از سوی وی است که اگر آمریکا نتواند در مسیر دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران را حل کند و در شرایط جنگ قرار گیرد، تمامی زیرساخت نظامی ایران را از بین خواهد برد و این به گفته اوباما، حقیقتی غیرقابل انکار است.     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمتر از یک ماه قبل در خطبه‌ی نماز عید سعید فطر با اشاره به سخنان مکرر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توان نابود کردن ارتش ایران گفتند: «قدیم‌ها به این‌گونه حرف‌ها "لاف در غریبی" می‌گفتند.»     رهبر انقلاب در آن سخنان خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کردند: ما از هیچ جنگی استقبال و هیچ جنگی را آغاز نمی‌کنیم اما اگر جنگی روی دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج می‌شود آمریکای متجاوز و جنایتکار است.    

      سایت رادیو فرانسه (Radio France Internationale) از تیتر "اوباما: رابطه سازنده با ایران میتواند از دستاوردهای جانبی توافق وین باشد" برای خبرش استفاده کرد.     بخش فارسی سایت وزارت خارجه فرانسه آورده است: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می گوید "رابطه سازنده" با ایران می تواند یکی از دستاوردهای جانبی توافق اتمی با ایران برای محدود کردن فعالیت های هسته ای این کشور باشد.     رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از این مصاحبه گفته است که توافق وین با ایران از هر گزینه دیگری بهتر بوده و این توافق میتواند به طرح موضوعات دیگری با ایران نیز منجر گردد اما نخست از همه باید به موضوع هسته ای ایران رسیدگی شود.     نزدیک به سی تن از دانشمندان آمریکایی طی نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از توافق اتمی با ایران استقبال کرده و آن را وسیله بزرگی برای دستیابی به امنیت دانسته اند.     روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه ٨ اوت گزارش داد که ٢٩ تن از بزرگترین کارشناسان اتمی آمریکایی، فیزیکدانان امور امنیت نظامی و یا مشاوران امنیت نظامی در کنگره و کاخ سفید آمریکا، این نامه دو صفحه ای را امضا کرده اند.
 
 
    ویدئو/ بی بی سی: اوباما از بهبود روابط نه در آینده نزدیک گفت     خبرنگار شبکه بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) از واشینگتن گزارش داد: در بخشی از این سخنان، آقای اوباما درباره رهبر ایران صحبت کرد و گفت که از اعتقادات و صحبت‌های ضدآمریکایی او مطلع است و گفت با همه این ها ایران و آمریکا توانستند به این توافق برسند.     به گزارش بی بی سی، اوباما همچنین گفت هیچ کشوری با دوست خود مذاکره نمی کند و در واقع این مذاکره با دشمن است.     خبرنگار این شبکه انگلیسی افزود: یک چیز جالب برایتان بگویم. وسط مصاحبه آقای اوباما تبلیغی از سی ان ان پخش شد که از مردم می خواست با این توافق مخالفت کنند.       444  


لینک


۱۹/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن