تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816000798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداي خون زکات سلامتي است و حجامت جنبه درماني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۶ق.ظ)
مقايسه اشتباه حجامت و اهداي خون؛ اهداي خون زکات سلامتي است و حجامت جنبه درماني دارد موج: مدير کل انتقال خون استان تهران با بيان اشتباه خواندن مقايسه اهداي خون و حجامت از جانب برخي افراد سودجو عنوان کرد: اين دو پديده از بن متفاوت هستند يکي زکات سلامتي و ديگري در پي سلامتي است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مرتضي طباطبايي، مدير کل انتقال خون استان تهران، با بيان تفاوت‌هاي حجامت و اهداي خون اظهار کرد: آنچه اين روزها عنوان مي‌شود مقايسه اشتباه اين دو امر است.
وي تصريح کرد: حجامت جزء مسائلي است که در طب اسلامي و طب سنتي سفارش‌هايي براي رهايي از برخي بيماري‌ها بدان شده است و بيشتر جنبه درماني آن برجسته است، اما؛ موضوع اهداي خون جنبه انسان دوستانه و خداپسندانه دارد.
طباطبايي تأکيد کرد: فردي که به حجامت اقدام مي‌کند تنها تن خود را از از گزند بيماري مي‌رهاند اما فردي يک واحد از خون خود را اهدا مي‌کند جان چهار نفر را نجات مي‌دهد.
وي اظهار کرد: نبايد اين دو موضوع متفاوت را با هم مقايسه کرد ما به اهداي خون به عنوان يک خدمت ايثارگرانه نگاه مي کنيم که اصلا قابل قياس با حجامت که فرد براي رفع بيماري اين شيوه درماني را مورد استفاده قرار مي دهد، نيست.
مدير کل انتقال خون استان تهران بيان کرد: فردي که مي‌خواهد به جامعه خدمت کند و زکات سلامتي خود را بپردازد خون اهدا مي‌کند، اين فرد دغدغه و نگراني اين را دارد که مردم کشورش به خون سالم نياز دارند اين مسأله يک موضوع شفاف و روشن است، اما؛ فردي که حجامت مي‌کند در پي درمان خويش است.

وي با اشاره به دستورالعمل سازمان انتقال خون و سازمان بهداشت جهاني مبني بر ممنوعيت يک‌ ساله حجامت کنندگان از اهداي خون گفت: به دليل وجود آلودگي‌هاي ناشي از خراش و زخم شدن پوست در شرايط ناسالم و احنمال انتقال آلودگي به فرد حجامت شونده و نگراني از سرايت اين آلودگي به خون‌هاي اهدايي سازمان انتقال خون دستور‌العملي دارد که فرد حجامت شونده تا يکسال حق اهداي خون ندارد.

وي با بيان اين که فصد خون براي کاهش غلظت خون حتما بايد از جانب پزشک تجويز شود اظهار کرد: افرادي که به دليل بيماري غلظت خون با دستور پزشک در بيمارستان مجبور به فصد خون هستند طبق ضوابط بهداشتي بايد اين کار را انجام دهند.
وي تصريح کرد: غلظت خون موجب عدم خون رساني به قلب و شريان‌هاي حياتي مي‌شود وقتي چنين باشد از افرادي‌ که داراي غلظت خون هستند بايد طبق دستور پزشک و به ميزاني که او مشخص مي‌کند از وي خون گرفته مي‌شود، اين خون هم به دليل شرايطي که دارد نمي‌تواند مورد استفاده بيماران و نيازمندان قرار گيرد.
وي يادآور شد: خوني که اهدا مي‌شود در داخل يک کيسه که در آن ماده ضد انعقاد وجود دارد نگهداري مي‌شود پس از آن از درون سانتريفيوژهايي رد شده و يک واحد پلاکت و يک واحد پلاسما از آن گرفته مي‌شود که هر کدام مورد نياز بيمار خاصي است و در حيني که اين کار انجام مي‌شود نمونه ها براي آزمايش به آزمايشگاه‌هاي تخصصي وارد مي‌شود تا از سلامت خون‌هاي اهدايي مطمئن شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن