تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تريبون نماز جمعه مکاني براي بيان مشکلات مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲ب.ظ)
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه فارس : تريبون نماز جمعه مکاني براي بيان مشکلات مردم است موج - شيراز - رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه فارس با تاکيد بر اينکه، اطلاع رساني و بصيرت بخشي به مردم از مهم ترين وظائف ائمه جمعه است افزود: تريبون نماز جمعه مکاني براي بيان مشکلات مردم در جامعه اسلامي است .
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام حسين ملک مکان، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه فارس با بيان اينکه، استان فارس همواره جز پيشگامان در عرصه هاي مختلف انقلاب بوده است که در برگزاري نماز جمعه نيز بعد از تهران، شهر شيراز دومين شهر کشور بود که در شهريور سال 58 اقامه نماز جمعه در آن انجام شد، گفت: خطبه هاي نماز جمعه همواره باعث بصيرت بخشي، افزايش سطح اطلاعات روز منطقه بوده که اين روشنگري ها باعث نقش بر آب شدن توطئه هاي دشمنان مي شود.

وي افزود: نخستين نماز جمعه تهران با حکم رهبر کبير انقلاب در پنجم مرداد سال 58 در زماني که گروه هاي معاند نظام قصد ايجاد بلوا داشتند با هدف نقش بر آب کردن اينگونه توطئه ها برگزار شد که بايد گفت امام راحل به عنوان فردي آگاه به موقع تير خلاص را به پيکره معاندين وارد کردند.

به گفته ملک مکان، در دين اسلام سه نوع اجتماع روزانه، هفتگي و سالانه وجود دارد که در نماز هاي جماعت يوميه به عنوان اجتماع روزانه مسلمانان، نماز جمعه و حج به عنوان اجتماع هفتگي و سالانه محسوب مي شود که اين مهم نشان از توجه اسلام به جماعت دارد.


رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه فارس با تاکيد بر اينکه تريبون نماز جمعه مکاني است براي بيان مشکلات مردم در جامعه اسلامي، خاطر نشان کرد: اگر ائمه جمعه در مورد مسئولان حرفي مي زنند، اين صحبت نبايد باعث نگراني مسئول شود چرا که ائمه جمعه دغدغه مردمي دارند.


حجت الاسلام ملک مکان يادآور شد: مهم ترين وظيفه ائمه جمعه اطلاع رساني و بصيرت بخشي به مردم بوده و تقاضاي ما از استاندار جديد فارس اين است که تعامل خوبي با نماينده ولي فقيه در استان فارس و ائمه جمعه داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن