تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816302891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از امپراتوري پيتزا تا هوچي ها ميلان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ايتاليا از همان ابتدا عصر مدرنيته به عنوان سرزمين مافيا مطرح بوده چه اين که سيسيل ايتاليا به بهشت مافياي جهان شهرت دارد و نقطه تلاقي تبهکاران بزرگ جهان را مي توان جزيره سيسيل ايتاليا دانست. ايتاليايي هاي اهل فوتبال و شامپاين فرانسوي به خوبي مي دانند که دست مافياي بزرگ در قدرت سياسي رم براي هيچ کسي پوشيده نيست به همين دليل ايتاليايي ها فيلم به ياد ماندني پدرخوانده را مانيفست متعالي سرزمين سزارها مي دانند. آنها که فوتبال در خون و رگ شان ريشه دوانيده به خوبي به ياد دارند،که ديگو آرماندو مارادونا اسطوره دهه 90 فوتبال جهان هنگام آغاز جدايي از باشگاه ناپولي ايتاليا در دام توطئه انگيز مافياي ايتاليايي گرفت شد و در فرودگاه رم در ساک ورزشي او مرفين جاسازي کرده بودند. مارادونا، در آن روز در نخستين اقدام خود در فرودگاه رم اقدام به افشاگري کرد و پرده از جنايت هاي سياسي مافياي قدرت در فوتبال ايتاليا برداشت که او را تهديد کرده بودند در صورت ترک ناپولي او را دچار بزرگترين مشکل زندگي اش خواهند کرد. اين دست اتفاقات مافيايي براي بسياري از هنرمندان با ورزشکاران و چهره هاي تلويويزني فراوان رخ داده و افرادي مانندروبرتو باجيو بازيکن معروف يوه يا آل پاچينو بازيگر مطرح سينما و تلويزيون نيز تا آستانه سقوط پيش رفتند، اما با اجراي خواسته ها و برنامه هاي دلخواه مافياي ايتاليايي دوباره در اذهان عمومي احيا شدند. معروف ترين برخورد سياسي مافياي قدرت در ايتاليا مربوط به پرونده آني يالي تک فرزند پسر خودروساز معروف ايتاليايي است، که به دليل پذيرفتن دين اسلام و تشيع به صورت ناگهاني از ديده ها براي هميشه محو شد و پس از چند سال جسد او را پيدا کردند. آنها که اهل فوتبال از نوع ميلاني باشند به خوبي مي دانند مدير باشگاه ميلان آث و دوست پسر ماريو تينا اسکلاچي خواننده اروتيسم جنوا، همان مرد کلاه پوستي سياست ايتاليا يعني سيل يو برلوسکوني Sylyv Brlvskny است. همين آقاي خوش تيپ! چندي قبل بر سر موضوع زد و بند در فوتبال ميلان به ويژه در باشگاه آث ميلان ، دادستان شهر ميلان را به دورغگو ترين ايتاليايي حاضر ايتاليا تشبيه کرد و با خنده و طنازي ساده دورغ گفتن را از خصايص ميلاني ها عنوان کرد. زماني که يکي از خبرنگاران ايتاليايي در منطقه افغانستان توسط طالبان دستگير شده بود، مقامات بلند پايه ايتاليايي دستگيري خبرنگار خود در يک کشور ديگر را نشانه اي از صعف ديپلماسي در جهان به ويژه سازمان هاي بين المللي قلمداد کردند و حتي اين دستگيري خبرنگار ايتاليايي باعث تشديد درگيري لفظي بينرومان پروديو سيليو برلوسکوني در ايتاليا شد. ايتاليايي هاي مو مشکي در نشريات طنز اتحاديه اروپا به افرادي دورغگو شهرت دارند و حتي در دوران جنگ جهاني دوم نيزموسي لينيدر تشکيل حزب فاشيسم زيرساخت هاي فکري ايتاليايي ها دروغ گو بودن را سياست آني رمي ها مي دانست، که آنها را از ديگر مردمان اروپا متمايز مي کند. باندهاي قدرتمند مافيايي در ايتاليا هر گاه بخواهند به راحتي مي توانند با صحنه سازي و دورغ پردازي افراد سر راه خود را بردارند و هيچ دولتي در ايتاليا نيز نمي تواتد در مقابل آنها ايستادگي کند چه اين که اکنون اين مافيا به صورت سيستماتيک در تعيين دولت هاي ايتاليا نقش ايفا مي کند. همين مافياي دولتي در ايتاليا در تازه ترين اقدام خود عليه برخي از ايراني ها ساکن در ايتاليا دست به پرونده سازي زده و برخي از اين ايراني ها از جمله حميد معصومي نژاد عضو کلوپ خبرنگاران خارجي ايتاليا و خبرنگار آزاد صدا و سيماي ايران را محکوم به قاچاق اسلحه کرده است. اين در حالي است که خود خبرنگاران ايتاليايي در وبلاگهاي خود از نقش مافياي دولتي ايتاليايي براي وارد کردن اتهام عليه خبرنگار ايراني حرف مي زنند و آن را نوعي جنگ رواني عليه ايران مي دانند و روزنامه نگار ايراني را نخستين قرباني دخالت ايتاليا در جنگ ديپلماسي فشار ، عليه ايران بيان مي کنند. اتهام قاچاق اسلحه به خبرنگار ايراني در حالي رخ مي دهد که حتي براساس خود قانون منسوخ نشده ايتاليا، حمل اسلحه در اين کشور در برخي شهرها آزاد مي باشد. اين نکته حايزه اهميت است که در حالي مافياي دولتي سياست و قدرت ايتاليا به خبرنگار ايراني اتهام وارد مي کنند که قاچاقچيان اسلحه در ايتاليا موفق به لغو قانون شماره 185ممنوعيت خريد و فروش اسلحه در اين کشور شده اند. اين اقدام غير ديلماتيک ايتاليا در حالي پس از بازديد برلوسکوني از تل آويو شکل گرفت که فرانتني روزنامه نگار معروف ايتاليايي به سياست هاي ديکته شده اسرائيل بر ايتاليا در قابل ايراني به روشني و وضوح اشاره مي کند و آن را در راستاي پازل هاي معروف مافيايي براي ورود اتهام به ديگران مي داند. نکته جالب در پرونده سازي هاي مافيايي عليه خبرنگار بازداشتي ايراني در ايتاليا اين است که در همين زمينه کميته اي با عنوان کميته مقابله با صادرات غيرقانوني در تحريم هاي بين المللي عليه ايران پيگير اصلي دادخواست پرونده عليه خبرنگار ايراني شده و اسم اين کميته خود بيانگر حرکت غير ديپلماسي ايتاليا عليه ايران است. با اين حال تاريخ ايتاليا نشان داده که مردم اين کشور با اتهام زني مافيايي آشنايي زيادي دارند و به راحتي مي توانند حدس بزنند که هدف مافياي دولتي ايتاليا از اتهام زني به شهروند ايراني چيزي جز ايجاد يک رويه غير ديپلماتيک نيست و دولتمردان ايتاليايي نيز به خوبي با اين امر آشتا هستند. در فيلم گلادياتور کارگردان با بهره گيري از همين اين هماني سعي در القا تاريخ روم باستان مبني بر کنش و واکنش هاي اين قوم در برخورد با مهمانان خود را نشان مي دهد. در اين فيلم، ارتش روم به رهبري ژنرال ماکسيموس بر آخرين گروه بربرها غلبه مي‌کند و روم را نجات مي‌دهد اما امپراتور مارکوس اورليوس در بستر مرگ بدون توجه به پسر مکارش کومودوس از ماکسيموس مي‌خواهد تا زمام امور را بدست گيرد و يک جمهوري مستقل پديد آورد کومودوس پدر را به قتل مي‌رساند و دستور اعدام ماکسيموس و خانواده او را در اسپانيا صادر مي‌کند. کومودوس پس از چند سال، نبردهاي گلادياتوري را احيا مي‌کند تا شايد محبوبيتي ميان مردم کسب کند و از طرفي بي توجهي کومودوس به امور مملکتي خشم سناتور گراکوس را بر مي‌انگيزد و طبيعت خون خواه امپراتور نيز ، خواهرش لوسيلا را نيز سخت آشفته مي‌کند زيرا قرار است لوسيوس پسر لوسيلا پس از کومودوس به امپراتوري برسد. به گزارش ايرنا،خبرنگاران و افکار عمومي و آزاد انديش خواهان آزادي حميد معصومي نژاد خبرنگار ايراني در ايتاليا هستند و آن را نوعي توطئه بر عليه جريان آزاد اطلاع رساني در جهان مي دانند. گزارش از محمود رييسي 7359/671




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن