تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816311375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحکيم بنيان خانواده در دستور کار ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۶ب.ظ)
جنتي: تحکيم بنيان خانواده در دستور کار ماست موج-وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بررسي مسائل عمده در حوزه فرهنگ عمومي مردم پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، «علي جنتي»، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ابتداي سخنان خود ضمن خيرمقدم به مديران ارشاد استان‌ها، و هم‌چنين مديران ستادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به آغاز به کار دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: دو سال از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد و در طي اين مدت مشکلات بسياري در مسير ما وجود داشت. فراز و نشيب‌هايي که در حوزه تحريم‌ها رخ داده بود، سبب شده بود که کشور از نظر اقتصادي دچار مشکلات بسياري باشد. مشکلات و محدوديت‌ها در زمينه فروش نفت و بلوکه شدن درآمدهاي نفتي ايران در بانک‌هاي خارجي، مشکلات در حوزه مواد خوراکي همه و همه کشور را در شرايط نامطلوبي قرار داده بود.
وي افزود: در چنين شرايطي دولت يازدهم کار خود را آغاز کرد و طبعاً شعاري که رئيس جمهور منتخب در آغاز به دست گيري دولت داشت، رفع مشکلات هسته اي و تحريم‌ها بود. از سوي ديگر کشورهاي تحريم کننده هم در مقابل واکنش ايران به تحريم‌ها دو راه داشتند که يکي از آن‌ها جنگ بود و راه دوم توافق. و آن‌ها مذاکره را برگزيدن‌اند و ما نيز از آن استقبال کرديم. به هر حال اکنون که مشکلات ما در حوزه تحريم‌ها از مسير برداشته شده است، لازم است تا مسير حل مشکلات پيش آمده در بخش فرهنگي را نيز هموار کنيم.
وي ادامه داد: سال گذشته سال سختي بود و امسال به لحاظ اقتصادي سخت تر خواهد بود. و اين به دليل است که سال گذشته تا نيمه سال قيمت نفت قابل قبول بود؛ اما نيمه دوم سال با سقوط قيمت تا 50 درصد کاهش روبرو بوديم و اين امر دست دولت را براي اجراي برنامه‌هاي مور هدفش بست.
جنتي افزود: دولت ما از ابتداي سال دچار مشکلات اقتصادي بوده و به تبع آن سياست رياضتي را دنبال کرده است. مشکلات اقتصادي دولت در سه ماهه اول سال جاري به گونه اي بوده که نتوانسته يک ريال هم صرف برنامه‌هاي عمراني کند و همه صرف هزينه‌هاي جاري دولت و حقوق و مزايا شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با ابراز اميدواري از توافق انجام شده گفت: اميدواريم بعد از اجرا شدن اين توافق به تدريج ظرف مدت شش ماه آينده گشايشي حاصل شود، سيستم بانکي راه اندازي و براي فعاليت‌هاي اقتصادي گشايش حاصل شود و تحريم‌ها برداشته شود. به اين جهت لازم است تا مديران ارشاد استان‌ها براي اين که با اهميت اين موضوع آشنا شوند به ترجمه تحريم‌ها در سايت وزارت امور خارجه مراجعه و متون را مطالعه کنند. حتي حدود هزار نفر از شخصيت‌هاي حقيقي در طول اين مدت مورد تحريم واقع شدند که با اين توافق هشت‌صد نفر از آن‌ها از اين تحريم‌ها خارج شدند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره يارانه‌ها گفت: مشکل عمدهٔ ديگر بارسنگين يارانه‌ها است که فشار سنگيني را بر دولت تحميل کرده ودر طول سال بيش از 40 ميليارد تومان صرف هزينه يارانه مي‌شود و مشکل ديگر بدهي دولت به بانک‌ها و بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي و مشکل مسکن مهر که از سال گذشته بار سنگيني را بر دوش دولت گذاشته است و مهم تر از همه فساد اداري است که هم در حوزه دولتي و هم در حوزه خصوصي نهادينه شده است و فسادهايي هم که در بخش خصوصي به وجود آمده با کمک نهادهاي دولتي بوده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به طرح مشکل انحطاط اخلاقي در جامعه پرداخت و افزود: مساله مهم ديگر انحطاط اخلاقي است که در سطح جامعه و نهادهاي ارزشي و دولتي به وجود آمده است. در گذشته التزام عملي نسبت به ارزش‌هاي ديني بسيار پررنگ بود اما اين مساله اکنون کمرنگ شده که آثارش در برخي رسانه‌ها پديدار است. اين موضوع که منافع شخصي بر منافع ملي مقدم دانسته شده که خود امري است که مسووليت کساني را که در حوزه فرهنگ فعاليت مي‌کنند سنگين تر کرده است.
وي ادامه داد: مشکل عمده اي که وجود دارد فروپاشي بنيان خانواده‌هاست. آمارهاي طلاق و جدايي از مشکلات بسياري در جامعه خبر مي‌دهد. در ماه‌هاي گذشته تحکيم بنيان خانواده در دستور کار ما قرار گرفت.
لازم است تا از همه صاحب‌نظران در اين زمينه استفاده کنيم تا بي رغبتي به ازدواج را تا حدي کاهش دهيم. متاسفانه امروز آنچه در غرب وجود دارد، در ايران نيز شايع شده و با نام ازدواج سپيد مطرح است، هم‌چنين جدايي‌هايي که امروز جامعه ما بدان مبتلاست، بايد مورد چاره انديشي قرار گيرد و تا حد امکان کاهش يابد.
جنتي افزود:خوشبختانه در دو سال گذشته تا حد زيادي تورم مهارشده و امروز خوشبختانه راه‌هاي ارتباط ما با دنيا گشوده شده است. به طوري که پيش بيني مي‌کنيم به زودي تعداد توريست‌ها به حدي برسد که ظرفيت کافي براي جوابگويي به نياز آن‌ها در هتل‌ها نباشد.
وزير فرهنگ دولت تدبير و اميد اظهارکرد: به هر حال از فرصت به دست آمده بايد بهره جست تا سرمايه‌هاي کشورهاي خارجي را به خوبي مورد استفاده قرار دهيم. اما در هر حال نمي‌توان مشکلات اقتصاد ايران را يک روزه حل کرد. چراکه اقتصاد ما بيمار است و اين بيماري از ديرباز وجود داشته و اگر به يک‌باره توقع مردم جامعه براي حل اين مشکلات بالا رود نارضايتي صورت خواهد گرفت. بنابراين حل اين مساله يکي از مسائل بنيادي ماست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن