تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري «جهاد کشاورزي» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعي» در بخش باغباني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
همکاري «جهاد کشاورزي» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعي» در بخش باغباني موج - وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منظور گسترش همکاري، تقويت مشارکت و استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي اجرايي دو طرف و با هدف توسعه تعاوني‌هاي باغباني، تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين تفاهم نامه همکاري در پنج ماده توسط محمد علي طهماسبي، معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي و حميد کلانتري، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در محل اين وزارتخانه امضا شد.
انتظار مي‌رود با امضاي اين تفاهم نامه همکاري، تعاوني‌ها در بهبود فرايند چرخه توليد تا مصرف و حذف واسطه‌هاي غير ضرور، ايجاد اشتغال پايدار و مولد براي دانش آموختگان بخش کشاورزي و بهره برداران حوزه باغباني مشارکت خود را افزايش دهند.
بر اساس ماده (1) اين تفاهم نامه، دو معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، همکاري‌هاي خود را به منظور تواناسازي، تقويت و سازماندهي تعاوني‌هاي باغباني توسعه خواهند داد.
بر پايه اين تفاهم نامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي متعهد شد در زمينه تشکيل شرکت‌هاي تعاوني تأمين نياز محصولات باغي متناسب با نوع محصول و ظرفيت منطقه با تجميع توليد کنندگان همگن، تشکيل و حمايت از شکل گيري اتحاديه در سه سطح شهرستاني، استاني و ملي با عضويت واحدهاي توليدي باغباني، قانونمند گرا و حسن اجراي قوانين و مقرارت تعاوني‌هاي موضوع تفاهم نامه و کمک به توسعه بازار و اقتصادي کردن فعاليت تشکل‌هاي باغباني اقدام کند.
بر اساس اين تفاهم نامه همکاري وزارت جهاد کشاورزي نيز موظف است در زمينه‌هايي همچون شناسايي و امکان سنجي روستاها از نظر ميزان توليدات محصولات باغي و سازماندهي آن‌ها در قالب شرکت‌هاي تعاوني توسعه روستايي، بازار رساني و حمايت از تعاوني‌هاي باغباني در برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي به منظور شناساندن محصولات توليدي کشور، ايجاد بستر مناسب براي به‌کارگيري امکانات و ظرفيت‌هاي تحقيقاتي، آموزش و ترويجي براي ارتقاي سطح علمي نيروي انساني، تعاوني‌ها و تشکيل صندوق‌هاي حمايت از توسعه سرمايه گذاري ملي محصولي در بخش باغباني اقدام کند.
محصولات فساد پذير در اولويت همکاري قرار گيرد.
در مراسم امضاي اين تفاهم نامه همکاري، معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي بر توسعه فعاليت تعاوي ها در ساماندهي بازار محصولات باغي تاکيد کرد و خواستار آن شد که توزيع و نگهداري محصولات باغي فساد پذير در اولويت کار تعاوني‌ها قرار گيرد.
طهماسبي اظهار داشت: برخي محصولات باغي مانند هلو و شليل با حاشيه سود بالا به دست مصرف کنندگان مي‌رسد و اين حاشيه سود نصيب دلالان مي‌شود ضمن آن که به توليد آسيب مي زند.
معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي افزود: کليد طلايي در آينده در دست کساني است که بتوانند مساله توزيع و حمل و نقل محصولات کشاورزي را در کشور ساماندهي کنند.
وي با اذعان به اين که معاونت امور باغباني به زودي کانون‌هاي توليد محصولات باغي را به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي معرفي خواهد کرد، اظهار داشت: ضروري است که زنجيره توليد تا مصرف را به کمک تعاوني‌ها زير پوشش قرار دهيم.
طهماسبي در عين حال تصريح کرد: افرادي که در حوزه تعاوني و در زمينه بازار رساني محصولات باغي فعاليت مي‌کنند بايد صادق و درستکار باشند تا انحراف از مسير انفاق نيفتد. از اين رو بايد نظارت دقيق در اين حوزه صورت گيرد.
طهماسبي، فعاليت کشاورزي به خصوص در حوزه باغباني را سودمند عنوان و تصريح کرد: با انتقال توليد محصولات سبزي و صيفي از فضاي باز به فضاي گلخانه‌اي، عملکرد توليد و صرفه جويي قابل توجهي در مصرف آب صورت مي‌گيرد.
معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به ميزان توليد گوجه فرنگي و خيار در مزارع، گفت: اگر اين دو محصول به فضاي گلخانه‌اي منتقل شود سه ميليارد و 300 ميليون متر مکعب در آب صرفه جويي خواهد شد.

برند سازي محصولات باغي با همکاري تعاوني‌ها
در اين مراسم، حميد کلانتري، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، نيز هدف از امضاي اين تفاهم نامه همکاري را تبديل توليد کنندگان خرد به توليد کنندگان بزرگ و اقتصادي کردن توليد در بخش باغباني عنوان کرد.
وي ابراز اميدواري کرد: با توسعه و همکاري تعاوني‌ها، کارهاي موثرتري در حوزه گلخانه و باغات به اجرا در آيد.
کلانتري با بيان اين که تعاوني‌ها مي‌توانند سرمايه‌هاي مردم را جمع و ارزش افزوده در توليد ايجاد کنند، خاطر نشان کرد: نقش تعاوني‌ها فقط توليد نيست، بلکه مي‌توانند در مراحل قبل و بعد از توليد از بهره وري تا نگهداري، حمل و نقل، توزيع و صادرات فعاليت کنند.
وي در همين حال بر ايجاد نمايشگاه‌ها و برند سازي محصولات باغي تاکيد کرد و اظهار داشت: برند سازي در حوزه محصولات باغي يکي از کارهايي که در سايه تعاوني‌ها مي‌تواند انجام شود؛ در اين زمينه، تعاوني‌ها مي‌توانند برند مشترک براي محصولات ايحاد کنند و محصولات با کيفيت و استاندارد بهتري را در دسترس مردم قرار دهند.
کلانتري افزود: ما شبکه تعاوني‌هاي مصرف را در کنار تعاوني‌هاي توليد داريم که پنج ميليون نفر عضو دارند که شامل کارکنان دولت نيز مي‌شوند و مي‌توان اين شبکه‌ها را به تعاوني‌هاي توليد پيوند داد.
وي بر تقويت همکاري‌هاي بين دستگاهي براي پيشبرد اهداف اين تفاهم نامه همکاري تاکيد کرد و ادامه داد: اميدواريم گردش اخبار و اطلاعات ميان معاونت باغباني و معاونت تعاون در خصوص سياست‌هاي جديد، معافيت‌هاي جديد و... صورت گيرد و اجراي اين تفاهم نامه منجر به حمايت از گروه‌هاي پايين و متوسط جامعه شود.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ما گفت: در اين تفاهم نامه، سرمايه گذاري، بيشتر مديريتي است براي آن که تعاوني‌ها و توليد کنندگان محصولات باغي، سازمان يافته تر شوند و بتوانند با يکديگر همکاري بهتري داشته باشند. وي اضافه کرد: ما در راستاي آموزش، اطلاع رساني، ايجاد تشکل تعاوني بين توليد کنندگان اقدام مي‌کنيم. وي افزود: وقتي با معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي، تشکل مشترک ايجاد کرديم مفهومش آن است که اين تعاوني‌ها مورد حمايت بخش خصوصي هم قرار مي‌گيرند.
کلانتري اذعان داشت: تلاش مي‌کنيم توليد کنندگان خرد را به سمت توليد با کيفيت و صرفه جويي منابع هدايت و زمينه را براي ارتباط مؤثر در تأمين تجهيزات قبل و بعد از توليد مهيا مي‌کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن