تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم جدي براي همکاري‌هاي گردشگري ايران و گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۹ق.ظ)
عزم جدي براي همکاري‌هاي گردشگري ايران و گرجستان موج - تعداد گردشگراني که بين ايران و گرجستان تردد مي‌کنند قابل توجه نيست، بايد عزم و اراده اي وجود داشته باشد و هماهنگي‌هايي صورت گيرد تا در اين بخش يک خيز اساسي برداشته شود و تعداد گردشگران بين دو کشور افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در ديدار با گوباز سايند کيدزه، نايب رئيس مجلس و رئيس گروه دوستي مجلس گرجستان و هيات همراه، گفت: ايران و گرجستان، فرهنگ، تاريخ و هويت مشترک تاريخي و فرهنگي دارند.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: همکاري با کشورهاي همسايه و کشورهايي که از نظر اشتراکات تاريخي با کشور ما نزديکي دارند براي جمهوري اسلامي ايران بسيار مهم است؛ به خصوص در فضاي جديدي که بعد از توافق هسته‌اي به وجود آمده است، در کنار تعامل گسترده با دنيا که پس از آغاز به کار دولت تدبير و اميد به وجود آمد، اعتقاد داريم که همکاري‌هاي ما با تمامي کشورهاي جهان بايد گسترده تر شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه حفظ حقوق هسته اي و ساير دستاوردهاي ما در عرصه اقتصادي متعلق به ملت ماست و در عين حال در اختيار ساير کشورهاي دوست قرار خواهد گرفت.
سلطاني‌فر ادامه داد: ايران کشور بزرگي است و ظرفيت‌هاي اقتصادي و فرهنگي بسياري دارد که اين ظرفيت‌ها در فضاي جديد به وجود آمده مي‌تواند در مسير توسعه همه کشورهاي دوست مورد استفاده قرار گيرد.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: ما براي فضاي پس از لغو تحريم‌ها در همه بخش‌ها برنامه ريزي داريم تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن، زمينه همکاري جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي همسايه را فراهم کنيم و بخش خصوصي اين کشورها هم فرصت استفاده از اين فضاي همکاري را داشته باشند.
وي با اشاره به اين که جمهوري اسلامي ايران در زمينه گردشگري از جمله گردشگري فرهنگي، تاريخي، طبيعي، زيارتي و امکانات بهداشتي و درماني داراي امکانات و ظرفيت‌هاي بسيار زيادي است، تاکيد کرد: اين ظرفيت‌ها و امکانات مورد استفاده بسياري از اتباع کشورهاي همسايه قرار مي‌گيرد و ما به سرعت در حال آماده کردن زيرساخت‌هاي کشورمان هستيم تا آمادگي پذيرايي و ميزباني از گردشگراني که از کشورهاي غربي، آسياي ميانه و کشورهاي اسلامي به ايران سفر خواهند کرد را داشته باشيم و امکانات خوبي را در اختيارشان قرار دهيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه، کشور گرجستان هم داراي امکانات و ظرفيت‌هاي گردشگري و جاذبه‌هاي تاريخي بسياري است، يادآور شد: اين جاذبه‌هاي کشور گرجستان مورد توجه گردشگران ايراني است اما تعداد گردشگراني که بين دو کشور تردد مي‌کنند قابل توجه نيست، بايد عزم و اراده اي وجود داشته باشد و هماهنگي‌هايي صورت گيرد تا در اين بخش يک خيز اساسي برداشته شود و تعداد گردشگران بين ايران و گرجستان افزايش يابد.
معاون رئيس جمهور با بيان اين که، ايران يک کشور موزه است و يک ميليون بنا، سايت و محوطه تاريخي در کشورمان وجود دارد، تصريح کرد: در حال حاضر 19 اثر تاريخي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است و با توجه به اينکه هر کشور، ساليانه مجاز به ثبت جهاني يک اثر تاريخي است، نزديک به 60 اثر از کشور ما در ليست انتظار ثبت جهاني يونسکو است.
وي يادآور شد: ايران در سال 2014 ميلادي ميزبان 5 ميليون و 100 هزار گردشگر خارجي بوده است و بر اساس برنامه ريزي‌ها بنا داريم تا سال 2025 تعداد گردشگران خارجي ورودي را به 20 ميليون نفر برسانيم، متناسب با اين هدف، ما در حال آماده سازي زيرساخت‌ها، شبکه حمل و نقل هوايي، تسهيلات صدور ويزا و آموزش نيروي انساني متخصص هستيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اين که تقويت همکاري‌ها بين ايران و گرجستان در حوزه گردشگري مي‌تواند دو کشور را از منافع اقتصادي اين حوزه بهره مند کند، يادآور شد: در بخش ميراث فرهنگي، ما کارشناسان مختلفي داريم که مورد تأييد کارشناسان يونسکو هستند و اين توانايي را دارند که در زمينه مرمت و بازسازي آثار تاريخي به کشور گرجستان کمک کنند.
معاون رئيس جمهور با اعلام اين خبر که بازسازي اماکن تاريخي سوريه و عراق قرار است از طرف يونسکو به جمهوري اسلامي ايران سپرده شود، ادامه داد: همکاري‌هاي ايران و گرجستان مي‌تواند در حوزه موزه‌هاي دو کشور هم صورت گيرد و اشياء و آثار تاريخي به منظور استفاده و بازديد مردم، باستان شناسان و پژوهشگران، ميان ايران و گرجستان مبادله شود.
وي با اشاره به اين که پس از استقلال کشور گرجستان، جمهوري اسلامي ايران در تمامي مقاطع خاص تاريخي، حمايت‌هاي لازم را از اين کشور داشته است، اضافه کرد: يقين دارم که در فضاي جديد سياسي پس از برطرف شدن تحريم‌ها، امکان گسترده‌تر کردن همکاري‌ها در همه بخش‌ها و به ويژه در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي وجود دارد.
معاون رئيس‌جمهور با تاکيد بر اين که زمينه بسيار خوبي براي همکاري بين دو کشور در ابعاد اقتصادي، علمي و فرهنگي وجود دارد، گفت: گرجستان براي ما يک کشور آشنا است و به دليل اشتراکات فرهنگي و تاريخي بين دو کشور، ما با همين روند مثبت و سازنده با گرجستان برخورد خواهيم کرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: جمهوري اسلامي ايران و دولت جديد طي 22 ماه گذشته و در فرايند مذاکرات با 1+5 نشان داد بر خلاف تبليغات صهيونيست‌ها، اهل منطق، تعامل، گفت و گو، خردمندي، سعه صدر و خويشتن داري در برخورد با کشورهاي مختلف است.
وي افزود: آنچه در اين مذاکرات برنده شد، جايگزيني عقل و تدبير با جاي کشمکش و منازعات است و ما با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي کشورمان به آينده بسيار اميدواريم و شرايط خوبي را براي کشورمان پيش بيني مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن