تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827881494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوران عاشقی: خیانت؛ خطا و یا بحران؟!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دوران عاشقی: خیانت؛ خطا و یا بحران؟! وبلاگ > تهرانی، مهدی - داستان‌های نو و مضمون‌های تازه خون تازه‌ای برای سینمای ایران به حساب می‌آیند. چنین داستان‌هایی هدایتگر جامعه و نقش ناظران فرهنگی را ایفا می‌کنند. بیش از یک دهه است که مضمون ازدواج موقت و حدود چند سالی است که بحث رحم اجاره‌ای وارد سینمای اجتماعی ایران شده است. مباحثی نو که در روزهای اوج؛ مخاطبان فراوان داشتند و احنمالا تاثیرگذاری خاص خود را اعمال می‌کردند...

ششمين كار سينمايي عليرضا رئيسيان يك كيك بسيار زيبا اما بدمزه است. ظاهر كار او پاكيزه و داستانش نيز بيان مشكلات خانوادگي است. اما او به مانند هميشه در سطح حركت مي‌كند و داستانك‌ها و شخصيت‌هايش هيچ عمقي ندارند. مثل همان كيك زيبايي كه با خوردن يك برش از آن به مزه بدش پي مي‌بريد و بي خيال آن مي‌شويد، دوران عاشقي او نيز همينگونه از كار درآمده است. مثلث بيتا؛ ميترا و حميد بدون هيچ عمقي و پرداختي و تنها با ظاهر معقول نمي‌توانند فيلم را سرپا نگه دارند. دوران عاشقي قصه خيانت مرد به همسرش است. رئيسيان اصرار دارد بگويد اين خيانت نيست و لغزش است. و لغزش از هركس برمي آيد فلذا خطاكار سزاوار سرزنش نيست. در اين فيلم شخصيت اصلي ماجرا يك وكيل زن به نام بيتا است كه به گونه‌اي اتفاقي پي مي برد موكلش ميترا؛  همسر صيغه‌اي شوهرش حميد مي باشد... موضوع خيانت از پراستفاده‌ترين مضامين در سينماي ايران بوده است.و نحوه نمايش اين خيانت عمدتا به دو وجه روي پرده‌ي نقره‌اي جان گرفته : زن اول سكوت مي‌كند و در پايان همه چيز ختم به خير مي‌شود. زن اول سكوت نمي كند اما بازهم همه چيز به خوبي و خوشي پايان مي‌پذيرد و در اين راستا زن دوم است كه گناهكار است وبس. دوران عاشقي نيز از فرمول اول استفاده كرده است. براي همين اصلا خيانت در زيرساختش فرياد نمي‌زند. و اين نهايت كاستي فيلم است. بيتا سمبل يك زن شاغل امروزي است. وكيلي خوشنام و موفق. داراي خانواده خوب و شغلي پردرآمد. او كه بدليل نوع شغلش رهاننده خلق الله از گرفتاري‌هااست حالا خودش تا گلو در باتلاق مشكلي باورنكردني گرفتار آمده است. زني به نام ميترا به او مراجعه مي‌كند كه از مردي بر اثر ازدواج موقت باردار شده و حالا آن مرد در صدد جدايي از اوست. بيتا به گونه‌اي اتفاقي پي مي‌برد كه اين مرد همان حميد يعني همسر به ظاهر سربه راه اوست. با اينهمه بيتا صبوري پيشه مي‌كند و مهر سكوت بر لب مي‌زند. همين شيوه باعث شده تا كاراكتر بيتا بسيار سرد و غيرقابل باور از كار دربيايد. در آخرين ساخته رئيسيان هيچ كس قرار نيست مقصر شناخته شود.. ابتدا كارگردان دوران عاشقي از مرد ماجرا يعني حميد (شهاب حسينيان) اعلام برائت مي‌جويد و اورا منزه نشان مي‌دهد. نهايتا او يك شوهر خوب است كه هرگز خيانتي مرتكب نشده بلكه خطا و لغزش داشته است. بيتا نيز به زعم رئيسيان؛ در خانه تمام امكانات را براي حميد مهيا نكرده از اين رو حميد به سراغ زن ديگر رفته اما چون اين زن با سكوتش به بحران دامن نزده شايسته تقدير است. مي‌ماند بدبخت شخصيت ميترا. زني كه شيطان ماجراست. در واقع طبق روال سينماي اينچنيني؛ زن صيغه شده عامل نابودي خانواده هاست نه مرد صيغه كننده. هنوز در بطن اجتماع ما صيغه امري قابل بخشش نيست و قرار نيست كه اين تابو هم بشكند و با اين اوصاف نيايد هم مويي بر آن افتد. پرداخت رئيسيان از كاراكترهايش بسيار عادي است. نوع فيلمبرداري و تدوين دوران عاشقي حقيقتا به كمك او آمده تا اين نقيصه جبران شود. به اينها نوع بازيگري را نيز اضافه كنيد. شهاب حسيني براي نقش حميد خوب است اما اين كاراكترچيزي براي ارائه ندارد. ليلا حاتمي نيز بيتايي را تصوير كرده كه شديدا سرد و خاموش و غيرقابل باور است.با اينهمه دوران عاشقي براي تماشاگر عام فيلم احتمالا مقبولي از كار در ميآيد. بازيگران محبوب در آن حضور دارند و موضوع نيز براي همين تماشاگر جذاب است. اما در بطن ماجرا دوران عاشقي به عنوان يك اثر سطحي حرفي براي گفتن به تماشاگر خاص ندارد.

کلید واژه ها: نقد فیلم -




یکشنبه 18 مرداد 1394 - 07:30:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن