تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم‌نامه‌ بين وزارت کار با شوراي مرکزي نظام مهندسي ساختمان کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۵:۸ق.ظ)
در جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب انجام شد؛ تفاهم‌نامه‌ بين وزارت کار با شوراي مرکزي نظام مهندسي ساختمان کشور موج-نشست مطبوعاتي رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار با حضور جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان، در ابتداي جلسه عبدالجلال ايري ضمن عرض تبريک روز خبرنگار مورد شرايط مالي سازمان از تسويه کليه بدهي‌هاي سازمان در شش ماه اخير خبر داد و گفت: سازمان حدود سه ميليارد و دويست ميليون تومان بدهي داشت که با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته طي شش ماه اين مبلغ به صفر رسيد و در واقع هيأت مديره هفتم بدون بدهي سازمان را تحويل مي‌گيرد.
اين عضو هيأت مديره در مورد وضعيت اشتغال مهندسان اظهار داشت: در جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب تفاهم‌نامه‌اي بين وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي با شوراي مرکزي نظام مهندسي ساختمان کشور منعقد گرديد که بر اساس آن سازمان استان 1600 مهندس را به اين وزارتخانه جهت تصدي به عنوان مسئولان ايمني کارگاه پروژه معرفي کرده است.
ايري همچنين از عزم هيأت مديره ششم در مورد بحث صادرات خدمات مهندسي خبر داد و گفت: کشور ترکمنستان از طرف شوراي مرکزي به عنوان کشور هدف انتخاب شد تا بتوانيم ظرفيت‌هاي مهندسي استان را در آن به نمايش بگذاريم.
وي همچنين تأکيد کرد: ورود مستقيم سازمان‌هاي نظام مهندسي به فعاليت اقتصادي ممنوع است و ما فقط بايد بستر کار را مهيا سازيم.
وي در ادامه به مشکل رکود بازار مسکن اشاره کرد و گفت: در دنيا از سه طريق تأمين زمين، تأمين منابع مالي و ورود دولت براي ساخت‌وساز کمک مي‌شود که در ايران طي سال‌هاي پس از انقلاب هر سه طرح اجرا شد.
وي تصريح کرد: رکود فعلي بازار مسکن تأثير گرفته از عوامل مختلف مانند؛ نوسانات قيمت ارز و مصالح و تورم است، زيرا؛ مردم توان خريد مسکن ندارند و اکثر ساختمان‌هاي احداث شده به فروش نمي‌رود.
ايري اظهار داشت: حل اين مشکل بزرگ عزم ملي مي‌خواهد و به نظر مي‌رسد با تدابير انديشيده شده و نيز رفع تحريم‌ها بتوان قسمتي از اين بحران را پشت سر گذاشت و ما به عنوان سازمان ناظر در اين رابطه تدابيري در نظر گرفتيم تا در شرايطي که توان خريد پايين است وضعيت را بهبود بخشيم.
وي ادامه داد: تقسيط حق‌الزحمه نظام مهندسي با ۲۰ درصد پرداخت نقدي و اقساط دو ساله بخشي از اين تدابير است و البته بايد همه نهادهاي ذي‌ربط در حل اين موضوع فعال شوند.
عبدالجلال ايري در مورد انتخابات اخير هيأت مديره بيان داشت: سازمان نظام مهندسي ساختمان وظيفه‌اي در مورد اجراي انتخابات ندارد و تمامي روند برگزاري در اختيار هيأت اجرايي است.
وي ابراز اميدواري کرد: مهندسان با حضور چشمگير و انتخاب آگاهانه به روند در حال رشد نظام مهندسي ساختمان کمک نمايند.
وي همچنين تأکيد کرد: فعاليت هيچ يک از اعضاي هيأت مديره سازمان تعليق نشده است و اخبار طرح شده در اين موضوع کذب محض است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن