تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاوه ابراهیم‌پور: «یحیی سکوت نکرد»برای شعور تماشاگر احترام ویژه‌ای قائل شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کاوه ابراهیم‌پور:
«یحیی سکوت نکرد»برای شعور تماشاگر احترام ویژه‌ای قائل شد
کارگردان فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد»، گفت: ویژگی متفاوت این اثر با سایر فیلم‌هایی که با محوریت کودکان ساخته می‌شود، احترام به شعور تماشاگر از همان ابتدای فیلم است.

خبرگزاری فارس: «یحیی سکوت نکرد»برای شعور تماشاگر احترام ویژه‌ای قائل شد



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کاوه ابراهیم‌پور امشب در سلسله جلسات نقد و بررسی فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» در گروه هنر و تجربه در پردیس سینما هویزه مشهد اظهار کرد: پس از 15 سال فعالیت در عرصه ساخت آثار تبلیغاتی در کنار تولید چند فیلم کوتاه، تصمیم گرفتم فیلم بلندی بسازم چرا که معتقدم گام بزرگ در فیلم‌سازی و کارگردانی، تولید فیلم بلند است.
وی با بیان اینکه فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» برخلاف نام خود، پیام اصلی‌اش تغییر زندگی آدم‌ها به واسطه حضور کودکی است که ناگهان وارد محیط زندگی آنها می‌شود، تصریح کرد: داستان این فیلم درباره پسری به نام یحیی است که به علت فوت مادر خود، برای مدتی با عمه‌اش زندگی می‌کند که در ادامه اتفاقات مختلف را از دیدگاه کودکانه‌اش برای تماشاگر نشان می‌ دهد.
کارگردان فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد»، ویژگی متفاوت این اثر با سایر فیلم‌هایی که با محوریت کودکان ساخته می‌شود، را احترام به شعور تماشاگر از همان ابتدای فیلم دانست و بیان کرد: یحیی همزمان با اتفاق‌هایی که از دیدگاه خود روایت می‌کند، بزرگ می‌شود که این امر فیلم «یحیی سکوت نکرد» را از سایر آثار ویژه کودک و نوجوان متمایز می‌کند.
ابراهیم‌پور افزود: کودکان، آیینه تمام عیار خانواده خود هستند که در این فیلم کاملا به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه توسط طلا معتضدی در طول یک سال و نیم نگارش شده است، بیان کرد: در طول فیلمبرداری، فیلمنامه تغییرات زیادی داشت اما آنچه برای این فیلم به عنوان پایه و اساس آن مطرح شد، چگونگی بیان رابطه عمه (فاطمه معتمدآریا) با یحیی (ماهان نصیری) بود که بتواند برای تماشاگر معمولی و جذاب به نظر برسد.
همچنین یکی از منتقدان برجسته سینما، از حضور فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» در بخش هنر و تجربه به جای نگاه نو در سی و سومین جشنواره فیلم فجر  و ساعات نامناسب اکران آن به شدت انتقاد کرد و گفت: این فیلم، موضوع تلخی را به شیوه‌ای ساده روایت می‌کند که علاوه بر گروه سنی کودک و نوجوان، بزرگسالان را نیز می‌تواند با خود همراه کند.
سحر عصر آزاد افزود: در این فیلم، مسائل مهمی همچون ارتباطات میان کودکان با اطرافیان خود، نحوه دیدگاه‌های مردم یک جامعه نسبت به یک موضوع غیرواقعی و از همه مهم‌تر معضل سقط جنین که در نهایت با تغییر فکری عمه (با بازی فاطمه معتمدآریا) منجر می‌شود و پایانی خارج از تصور تماشاگر دارد، به شیوه‌ای روان و ساده بیان شده است.
گفتنی است؛ نقد و بررسی فیلم‌های گروه هنر و تجربه، شنبه هر هفته ساعت 17 در پردیس سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/3138/ذ30

94/05/17 - 23:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن