تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتضاح مک‌دونالد انتخاباتی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افتضاح مک‌دونالد انتخاباتی
کد خبر: ۵۲۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 08 August 2015


کاندیداهای انتخاباتی جمهوری‌خواهان در نخستین مناظره انتخاباتی یکدیگر و رئیس‌جمهوری دموکرات ایالات متحده را به چالش کشیدند ، رویکرد اخلاق آمریکایی برای انتخابات الکترال2016 تبدیل به یک افتضاح سیاسی شده‌است.

هفده شخصیت جمهوری‌خواه کاندیدای انتخابات درون حزبی شده‌اند ، 10 نفر از آنها براساس رتبه‌ای که در نظرسنجی‌ها کسب کرده‌اند در اولین مناظره انتخاباتی برای یکدیگر هفت‌تیرکشی کردند. این مناظره اختلافات شدید درون حزبی و برنامه فیل‌ها را برای تخریب باراک اوباما علنی کرد.در میان هجمه اتهامات دو حزب عمده آمریکا،از دونالد ترامپ گرفته تا هیلاری کلینتون همه نامزدهای پیشرو انتخابات ریاست جمهوری در حال پیشبرد سیاست هایی هستند که احتمال سبب بازگشت اقتصادی به یک دهه پیش یا حتی قبل تر می شود.

در جریان مناظره کاندیداهای جمهوری‌خواه، اولین سوال این بود که آیا همه کاندیداها قول می دهند که از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حمایت کنند؟

«برت بایر»، مجری شبکه فاکس نیوز آن گاه که با پاسخ «دونالد ترامپ» مواجه شد که تاکید داشت ممکن است به عنوان کاندیدای مستقل وارد انتخابات آینده بشود به وی تذکر داد که او در مناظره جمهوری‌خواهان شرکت کرده است. وی افزود که این اقدام ترامپ می تواند به نفع دموکرات‌ها تمام شود و دوباره کلینتونی دیگر بر آمریکا حاکم گردد. اصرار ترامپ بر موضعش با مخالفت شدید حضار و حتی ادبیات تهاجمی برخی از جمهوری‌خواهان در سالن مواجه شد.

 ترامپ در ادامه در خصوص نظرات وحشتناکش در خصوص زن ها مورد سوال قرار گرفت که از آنها به عنوان «خوک های چاق»، «سگ»، «افراد کثیف» یا «حیوانات تهوع‌آور» یاد کرده بود. وی در خصوص نظراتش در مورد سقط جنین و نظام سلامت تحت حمایت دولت هم مورد سوال واقع شد.

 فرد دیگری از ترامپ که وسط همه کاندیداها ایستاده بود خواست تا برای حرفش مبنی بر اینکه دولت مکزیک تعمدا جنایتکاران را به آمریکا می فرستد، دلیل بیاورد. وی در این خصوص مدعی شد که نیروهای بازرسی این مطلب را به وی گفته اند و تصریح کرد این کار به خاطر آن انجام می شود که سران آمریکا و سیاست مدارانش احمق هستند.

 دیگرکاندیداهای جمهوری‌خواهان نیز وضع بهتری نداشتند  و در مواجهه با سوالات از خود ضعف نشان دادند.  «جب بوش» که برخی وی را کاندیداهای احتمالی فیل‌ها می‌دانند، با سوالاتی در خصوص اظهاراتش در مورد ورود مهاجران به آمریکا مواجه شد و همچنان بر موضع خود باقی ماند.

«جان کاسیچ»، فرماندار اوهایو با این سوال مواجه شد که چرا با بودجه عمومی برای فقرا نظام سلامت ایجاد کرده است و مارکو روبیو، سناتور تازه کار اهل فلوریدا نیز در خصوص تجربه کمش مورد چالش قرار گرفت اما پاسخ هوشمندانه ای داد: «اگر انتخابات مبتنی بر سوابق باشد، هیلاری کلینتون به هر حال پیروز می شود.»

 «اسکات واکر»، فرماندار ویسکانسین نیز که به خاطر پیروزی بر اتحادیه های عمومی در ایالتش به شهرت رسیده، از معدود کسانی بود که با سوالی از جانب چپ ها مواجه شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا با سقط جنین حتی در شرایطی که جان مادر به خطر افتاده مخالف است، تصریح کرد که راه های دیگری وجود دارد که هم از آن مادر و هم از بچه به دنیا نیامده اش حفاظت کند.

 هجمه علیه تفاهم برجام

بخش اعظم مناظره جمهوری‌خواهان را انتقاد و حمله به تفاهم هسته‌ای ایران و 1+5 اختصاص یافته‌است.  «اسکات واکر»، فرماندار ایالت ویسکانسین در این مناظره گفت در صورت ورود به کاخ سفید، «در روز نخست به این توافق خاتمه می‌دهد، تحریم‌های شدیدتری علیه ایران برقرار می‌کند و متحدان آمریکا را متقاعد می‌سازد تا چنین کاری را انجام دهند.»

«سناتور رند پاول» دیگر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت دولت اوباما از موضع قدرت با ایران مذاکره نکرده و «خیلی زود امتیازات فراوانی» به تهران داده است.

مایک هاکبی، فرماندار پیشین آرکانزاس در این مناظره گفت که توافق اتمی با ایران، «جهان را به جایی خطرناک‌تر تبدیل کرده" و ایران به هر چیزی که خواست رسید "بدون آنکه ما بتوانیم چهار گروگان خود را آزاد کنیم.»

کارلی فیورینا، داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری نیز از توافق اتمی با ایران انتقاد کرد. وی که مدیر عامل پیشین شرکت کامپیوتری اچ‌پی است در بخش اول مناظره حضور داشت و با انتقاد از توافق اتمی با ایران گفت: «قبول دارم که متحدان ما کامل نیستند اما ایران با واسطه‌هایش در کانون شرارتی قرار دارد که در خاورمیانه در جریان است.»

ریک پری، فرماندار پیشین تکزاس نیز که در بخش اول مناظره حضور داشت با دفاع از خانم فیورینا گفت کنگره باید مانع از لغو تحریم‌های ایران شود.

آنچه که از وضع گارد کاندیداهای انتخاباتی آمریکا برمی‌آید ، تفاهم با جمهوری‌اسلامی به بحرانی ترین‌ موضوع انتخابات آمریکا تبدیل شده‌است و احتمالا تهران می تواند سرنوشت رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا را روشن کنند.

در نخستیند مناظره جمهوری‌خواهان، برادر رئیس جمهور سابق آمریکا و فرزند رئیس جمهور اسبق این کشور کسی بود که بیشترین چیزها را برای از دست دادن داشت. بوش در این مناظره هیچ جمله احمقانه ای نگفت و به اصطلاح گاف نداد اما بسیار محتاط، بی صبر و غیرجذاب بود. این گزارش از عملکرد واکر و کاسیج در این مناظره به خوبی یاد کرده و تدکروز را سرد و خشک و جنگنده خوانده است.

نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه 19 درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد. اسکات واکر و جب بوش که در مقایسه با ترامپ میانه رو تر هستند، به ترتیب 15 و 14 درصد آراء را کسب خواهند کرد. البته، ترامپ در مقایسه با دیگر نامزدها گاف های بیشتری داده است و مطمئنا میزان گاف هایش طی چند ماه آینده بیشتر نیز خواهد شد.

اقتصاد ، موضوع فراموش شده

برخی مک‌دونالد را به عنوان نماد زندگی آمریکایی می دانند که در رقابت‌های مختلف انتخاباتی کنگره ، سنا ، فرمانداری و الکترال ریاست‌جمهوری به عنوان تمثال این کشور شمره می‌شود. امروز مک‌دونالد انتخاباتی آمریکا طعم افتضاحی گرفته‌است. کاندیداهای جمهوری‌خواه و دموکرات خود را گرفتار مسائلی کرده‌اند که در سرنوشت مردم این کشور تاثیر مستقیمی ندارد. همان‌گونه که در نخستین مناظره جمهوری‌خواهان و موضع گیری‌های هیلاری کلینتون مشاهده می‌شود ، موضوع اقتصاد به کلی فراموش شده‌است.

به نوشته روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف،اروپایی‌ها که با بحران یورو و بدهی های یونان دست به یغه هستند به شدت نگران بحران اقتصادی در آمرکیا هستند.  برنامه‌های مبهم ارائه شده بیشتر ممکن است سبب وخامت اوضاع شود ،  در حقیقت، بیشتر سیاست ها ممکن است سبب وخامت اوضاع شود. به نظر می رسد یک فاجعه درباره اقتصاد آمریکا در حال شکل گیری است.

ترامپ در حال ارائه سیاست های اقتصادی موسوم به «ترامفونومیکس» است که اساس آن، انجام مذاکرات دوباره درباره قراردادهای تجارت آزاد بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان، کاهش ارزش دلار برای کمک به صنعت تولید و محدود کردن مهاجرت است که هدف همه این ها بازگرداندن سیاست های اقتصادی دهه 50 و 60 میلادی است. اما این اقدامات می تواند به ضرر اقتصاد آمریکا نیز باشد. هیچ کشور توسعه یافته ای نمی تواند با بازارهای در حال ظهور در زمینه تولیدات صنعتی رقابت کند و حتی اگر بخواهد چنین اقدامی انجام دهد شرایط خود را بدتر می کند.

نامزدهای انتخاباتی تحت تأثیر لفاظی های انتخاباتی قرار گرفته اند. با وجود ارزان بودن بهای انرژی، نشانه های نگران کننده زیادی در این باره وجود دارد که رقابت در بخش اقتصادی در آمریکا در حال تنزل است.

در حال حاضر، شرکت های جدید کمتری در مقایسه با سال های گذشته وارد بازار می شوند و شرکت های فراوانی تعطیل می شوند. بر اساس گزارش بنیاد کافمن،‌ شمار شرکت های تجاری که عمرشان کمتر از یک سال است، بین سال های 1078 و 2012 44 درصد کاهش داشته است، دقیقا بر عکس بریتانیا که شمار شرکت های تازه کار در بازار رو به افزایش است. اما در آمریکا شمار شرکت های کوچک که اساس اقتصاد را تشکیل می دهند در حال کاهش است.

شمار نیروی کار فعال در آمریکا در حال حاضر 60 درصد است. این رقم یک دهه پیش 70 درصد بود . این رقم پایین ترین رقم از دهه 70 محسوب می شود و دلیل آن نیز این است که افراد زیادی در حال ترک بازار کار هستند. از سوی دیگر میزان مالیات شرکت های بزرگ در آمریکا به شدت غیر رقابتی است و در بسیاری از ایالت ها درآمدهای مالیاتی همانند کشورهای اروپایی است.

به نظر می رسد هیچ یک از نامزدها علاقه ای به بحث در این باره ندارند. درآمدهای مالیاتی بیشتر سبب معکوس شدن روند کاهشی در زمینه کارآفرینی نمی شود و پایین بودن دستمزدها نیز سبب ترغیب مردم به وارد شدن به بازار کار نمی شود.

هر نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به پیروزی برسد احتمالا اقدامات منفی زیادی در زمینه اقتصادی انجام خواهد داد. هیچ یک از این اقدامات سبب تغییرات مثبت نخواهند شد. اما اگر آمریکا رونالد ریگان یا حتی بیل کلینتون نداشته باشد که بتواند این روند را تغییر دهد در آن صورت آمریکا در دهه 2020 با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد زیرا موتور اقتصادی آمریکا نمی تواند اقتصاد جهان را رو به جلو پیش ببرد.

روزهای جالبی در انتظار رقابت‌های انتخاباتی الکترال ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا است که در آن جمهوری‌اسلامی بیش از هر زمان دیگر ایفای نقش خواهد کرد ؛ این کابوسی‌ است که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی آن را هم در خواب نمی دیدند که تهران نبض رقابت‌های جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را در دست خود بگیرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن