تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804025179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه تبیین جایگاه خبرنگاران ارائه شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لایحه تبیین جایگاه خبرنگاران ارائه شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حکومت به رسانه ها نیاز دارد تا با حقیقت با مردم روبرو شود، تصریح کرد: در عصر جدید، حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به پیشخوان رسانه ای نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را به درستی به جامعه منتقل کند.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ - 08 August 2015


رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حکومت به رسانه ها نیاز دارد تا با حقیقت با مردم روبرو شود، تصریح کرد: در عصر جدید، حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به پیشخوان رسانه ای نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را به درستی به جامعه منتقل کند.

به گزارش تابناک، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران پارلمانی که صبح امروز (شنبه، 17 مرداد) در مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از خبرنگاران پارلمانی رسانه های مختلف برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیپلمات‌های شهید حادثه سفارت ایران در کابل،  گفت: شما به رشته ای ورود کرده اید که همه روزها متعلق به شما بوده و می توانید در ایجاد فکر و تلقی جامعه به یک موضوع، نقش آفرین باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شما خبرنگاران همواره در همه حرکت ها پیشرو بوده و جایگاه تأثیرگذاری دارید، عنوان کرد: در عصر جدید، حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به پیشخوان رسانه ای نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را به درستی به جامعه منتقل کرده و مؤثر واقع شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حکومت نیز نیاز به رسانه ها دارد تا با حقیقت با مردم روبرو شود، تصریح کرد: لسان تقنین، خاص است و تبیین آن برای افکار عمومی سخت به نظر می رسد علیرغم این نمی توان قانون را با زبان عامیانه نوشت و این همانگونه است که ادبیات، عرفان و فلسفه زبان خاص خود را دارد لذا حقوق هم زبان خاص خود را دارد.

دکتر لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه رسانه باید الفاظ ثقیل قانونی را برای مردم تسهیل کند، گفت: رسانه وظیفه دارد تقنین را برای جامعه تشریح کند که البته در این زمینه مشکلات اساسی داریم چرا که قوانین گفته می شود اما دلایل تبیین آن مطرح نمی شود این در حالی است که مردم باید با قوانین رابطه ملموس داشته باشند تا با این آشنایی بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر وقوف کامل خبرنگار به حوزه کاری خود، اظهار کرد: قاعدتا شما خبرنگاران پارلمانی پیش از این آموزش های لازم را دیده اید اما اگر نیاز به دوره های ضمن خدمت باشد مجلس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد از طرفی برای صیانت از جایگاه خبرنگاران، طرحی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است که اگر بار مالی داشته باشد لازم است به صورت لایحه به مجلس بیاید.

وی ادامه داد: مجلس می تواند در حوزه ای که جنبه صیانتی از حقوق خبرنگاران را دارد، طرح ارائه کند اما در حوزه ای که نیاز به منابع مالی باشد لازم است از سوی دولت لایحه ای ارائه شود.

وی قول مساعد داد در خصوص محل جدید رفت و آمد خبرنگاران به مجلس تسهیلاتی صورت گیرد.

جنجال جدید "پارچین" برای تغییر نظر جامعه بین المللی در قبال توافق صورت گرفته است

دکتر لاریجانی در ادامه صحبت های خود در جمع خبرنگاران پارلمانی به وظیفه آنها در شرایط کنونی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما یک مأموریت داریم و آنها سوق دادن افکار جامعه به سمت نقاط مهم است و اینکه ذهن جامعه از مسأله اصلی دور نشود که در حال حاضر مسأله هسته ای از مسائل مهمی است که در تاریخ ایران از جنس آن را کمتر داشته ایم.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان در ادامه یادآور شد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی بحران زیاد داشته ایم که همواره با زندگی ما ایرانیان عجین بوده است اما توافق هسته ای صورت گرفته را می توان با زمان پذیرفتن قطعنامه 598 مقایسه کرد که در مقابل بی رحمی های جامعه بین المللی وارد عرصه جدیدی شدیم لذا اکنون بعد از 12 سال چالش سنگین در عرصه مذاکرات هسته ای مجددا وارد مسیر جدیدی شدیم که می تواند درباره آن تحلیل های مختلفی داشت.

وی افزود: نگاه در زمینه مذاکرات هسته ای برای رسیدن به این توافق نگاه تاکتیکی نبود بلکه چارچوب هایی برای اینکه چرا باید مذاکره کرد و چه چارچوب هایی داشته باشد و چگونه مسیر مذاکره را طی کرد از قبل مشخص شده بود و تصمیم یک نفر نبود، از این رو مذاکرات آغاز شد و فراز و نشیب های خاص خود را داشت که در نهایت در این دوره به سطح متفاوتی رسید که بعد از انقلاب سخت ترین مذاکره به حساب می آید لذا نباید روند مذاکرات را یکطرفه دانست.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه توافق صورت گرفته خاتمه یک دوره و آغاز یک دوره جدید است، گفت: اکنون در برابر مذاکرات هسته ای راه شوسه قرار ندارد چرا که این موجودات موذی که در برابر ما قراردارند هر روز جنجالی جدید به وجود می آورند چنانچه در چند روز گذشته، یک جنجال تصنعی در مورد "پارچین" ایجاد کردند و آن را به ظن خود مسیری برای تغییر نظر جامعه بین المللی در قبال توافق می دانند که بر همین اساس رفت و آمدهای این منطقه را به پادگان نظامی ارتباط می دهند و داستان جدیدی می سازند.

بر اساس سند توافقنامه وین، در بحث هسته ای به سمت صنعتی شدن پیش خواهیم رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای جلب نظر رژیم صهیونیستی ولخرجی می کند، گفت: لازم است در مسیر جدیدی که وارد آن شده ایم به چالش های جدید آن نیز وقوف داشته باشیم و با فهم دقیق از سند موجود در تبیین آن با صداقت عمل کنیم چرا که قبلا داد و ستدها برای وقوع توافقنامه رخ داده و تیزهوشی تیم مذاکره کننده در این زمینه حفظ جایگاه ایران بوده است.

وی همچنین ادامه غنی سازی و برداشته شدن تحریم ها را دو موضوع اساسی در روند توافق هسته ای دانست و عنوان کرد: توافق صورت گرفته قطعا با حواشی همراه خواهد بود لذا سوال اساسی این است که آیا غنی سازی در متن سند برای ایران لحاظ شده است یا خیر که باید گفت بله و حتی اگر سطح آن محدود باشد، غربی ها وجود آن را در کشور پذیرفته اند لذا این گام بزرگی است و محدودیت های موجود برای ایران تبعات ضررآمیز ندارد.

دکتر لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه توافق هسته ای دستاورد بزرگی برای کشور بوده و پایه ای برای آن محسوب می شود، اذعان کرد: باید توجه داشت که همواره در شرایط موجود توقف نمی کنیم و در سند نیز آمده که در بحث هسته ای به سمت صنعتی شدن پیش خواهیم رفت.

رئیس قوه مقننه در ادامه در خصوص چگونگی رفع تحریم های اقتصادی در سند توافقنامه، عنوان کرد: به موضوع رفع تحریم های اقتصادی هم در سند و هم در قطعنامه اشاره شده است که البته در قسمت هایی با عنوان "لغو" و در قسمت هایی با عنوان "توقف" آمده است که قابل درک بوده اما به هر حال تحقق آن مورد اهمیت است لذا باید دقت کنیم که موارد عنوان شده در مسیر درستی اجرا شود.

وی در ادامه تأکید کرد: اکنون باید مسیرهای اقتصادی به وجود بیاوریم که زمینه توسعه و سرمایه گذاری فناورانه ایجاد شود که در این زمینه هم دولت و هم مجلس تأکید دارد و اگر در آینده این مسیر هموار شده و سمت گیری های اقتصادی مشخص شود، سرمایه گذاری برای ایجاد فناوری های جدید نیز شکل می گیرد که با نیروی انسانی موجود قابل تحقق است.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه مدیران اقتصادی نباید صرفا اهداف نزدیک را دیده بلکه باید به اهداف دوردست بنگرند، گفت: بیماری مهمی که در سیستم دیوانی کشور به آن دچار هستیم حجیم بودن آن است که اگر همچنان این حجم بماند به سرمایه گذاری نمی توان امید داشت لذا باید چابک سازی سرلوحه قرار گیرد که البته بسیار سخت بوده و مثل عمل جراحی و نوعی پوست اندازی است؛ ضمن آنکه در این مسیر، کارمندان باید از رفتاری به رفتار دیگر تغییر رویه دهند.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان در ادامه با اشاره به این مطلب که 90 درصد بودجه کشور صرف امور جاری می شود، یادآور شد: متأسفانه بودجه عمرانی تکان نخورده چرا که بودجه ای در کار نیست لذا تحرکی در تولید صورت نمی گیرد از این رو با فراز و نشیبی که در آینده خواهیم داشت؛ لذا باید به فهم مشترکی در این خصوص برسیم؛ برای مثال باید ببینیم استخدام جدید در مجلس به نفع ماست یا خیر چرا که نباید بار کشتی را به نحوی زیاد کرد که حرکت آن سخت تر شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن