تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814588119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت پذیری بازار منوط به اصلاح نظام بانکی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رقابت پذیری بازار منوط به اصلاح نظام بانکی
کد خبر: ۵۲۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ - 08 August 2015


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت نفوذ بیشتر بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی کشور، گفت: تنها راه بهبود فضای کسب و کار و تقویت ساختار رقابتی بازارها دوری از شعار و خروج دولت از اقتصاداست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت ساختار رقابتی و رقابت‌پذیری بازارها گفت:تحقق این مطالبه رهبر معظم انقلاب و بهبود شرایط کشور جز با حمایت از بخش خصوصی و خروج دولت از اقتصاد امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه بهبود فضای کسب و کار و تقویت ساختار رقابتی و رقابت پذیری بازارها نیازمند فعالیت درست و منسجم مجموعه ای زنجیره وار اعم از بخش بانک‌ها، گمرکات،عوارض است، تصریح کرد: 21 شاخص محیط کسب و کار را ارزیابی می کند اگر همه این ها با هم دست به دست هم بدهند می توان به آینده کسب و کار در کشور امیدوار بود.

وی ادامه داد: یکی از اشکالات شاخص‌های مذکور این است که اگر یکی از آن ها دچار مشکل شود می تواند 20شاخص دیگر را نیز درگیر کند.

 

اصلاح نظام بانکی و اقتصادی لازمه بهبود فضای کسب و کار

این نماینده مردم درمجلس نهم، افزود:دولت برای بهبود محیط کسب و کار باید اصلاح نظام بانکی، اقتصادی و نظام گمرکی را درالویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید در بهبود فضای کسب و کار واقع بینانه عمل کرد،تاکید کرد:یکی از اشکالات ما در اصلاح محیط کسب و کار این است که واقع بینانه عمل نمی کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید برضرورت بانک ها برای رسیدن به بهبود فضای کسب و کار، افزود: بانک ها نقش اساسی دراین زمینه دارند؛چراکه اگر ارزیابی های 4 سال گذشته را مدنظر قرار دهیم می بینیم که بیشترین شکایت‌ها و گله مندی ها از بانک ها بوده است.

 بانک ها به دنبال بنگاه‌داری هستند

وی با بیان اینکه بانک ها نقدینگی را ارزان قیمت و در جهت تولید هزینه نمی کنند،تاکید کرد: متاسفانه بانک ها به دنبال بنگاه داری خود بوده از این رو اشرافیت دولت بر این موضوع باید بیشتر شود.

نماینده مردم رشت درمجلس نهم،با تاکید براینکه با حرف و شعار نمی توان به بهبود فضای کسب و کاررسید، ادامه داد: سیستم صادرات عمدتا باید بر سیاست های تشویقی و تسهیل سازی حاکم شود.

وی افزود: تمامی مسئولان بر ضرورت دوری از درآمدهای نفتی و صادارت محصولات غیرنفتی تاکید دارند اما هیچ مشوقی دراین زمینه وجود ندارد.

 سیاست‌های تنبیهی برای محصولات وارداتی بدون نیاز داخل درنظر گرفته شود

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سوبسید و یارانه باید به کسی تعلق بگیرد که موفق به صادارات محصولات تولید ملی شده است، گفت: سیاست در قبال محصولات وارداتی باید تنبیهی باشد تا به این ترتیب بتوانیم به رشد تولیدات ملی برسیم.

وی افزود:دربهبود محیط کسب و کار دولت باید انرژی بیشتری را فارغ از رتبه ایران در عرضه بین المللی معطوف کند.

حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور تقویت شود

این نماینده مردم درمجلس نهم،با بیان اینکه رشد حضور بخش خصوصی راهکاری است که به رقابت‌پذیرکردن بازارهای داخلی کمک می کند،ادامه داد:از آنجاکه  منافع و منابع بخش خصوصی درمیان است؛فارغ از همه نوع نگاه ملی و غیره سعی می کند توجیه اقتصادی را برای فعالیت‌های خود حفظ کند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: تثبیت توجیه اقتصادی دربخش‌های خصوصی منوط به رقابت و کسب بازار بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل تیرماه سال جاری در نامه ای به روحانی رئیس جمهوری، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند.

این سیاستهای کلی بر پایه‌ی محورهای سه‌گانه‌ی «اقتصاد مقاومتی»،«پیشتازی درعرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با درنظرگرفتن واقعیت های موجود درصحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارائه الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه پیشرفت که بکلی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است،کمک کند.

در بند 2 این سیاست‌ها تاکید بر بهبود مستمر فضای کسب و کار و تقویت ساختار رقابتی و رقابت‌پذیری بازارها شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن