تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801189505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس آمريکايي: اسرائيل مسئول ترور دانشمندان هسته اي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کارشناس آمريکايي: اسرائيل مسئول ترور دانشمندان هسته اي ايران است
به هرحال، واقعیت این است که اسرائیل مسئول قتل دانشمندان هسته ای ایران است. چگونه ممکن است مقامات اسرائیلی درباره برنامه هسته ای غیرنظامی ایران اینگونه موضع گیری کنند اما خود تل آویو تسلیحات هسته ای خطرناک داشته باشد؟
آفتاب : کارشناس آمریکایی تصریح کرد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، پروفسور سیف دعنا استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه ویسکانسین آمریکا در گفتگو با این شبکه از شهر شیکاگو گفت: «موشه یعلون وزیر امور نظامی (وزیر جنگ) اسرائیل در گفتگو با روزنامه اشپیگل سخنان جالبی درباره ترور دانشمندان هسته ای ایرانی مطرح کرده است.

سخنان تهدید آمیز یعلون در این خصوص، تکان دهنده است زیرا دیگر اذعان در لفافه وی به مسئولیت اسرائیل در جنایتهای مربوط به ترور دانشمندان ایرانی نیست بلکه او به صراحت به این مسئله اذعان کرده است که اسرائیل مسئول این جنایت بین المللی بوده است.

شگفت آور است که اسرائیل می تواند همچنان به این کارها ادامه بدهد و مقامات اسرائیلی همچنان به این صورت صحبت کنند و از مصونیت کامل برخوردار باشند. جامعه بین المللی باید به اینگونه رفتارهای اسرائیل پایان بدهد که نه تنها علیه فلسطینی ها بلکه در عرصه بین المللی است.

از بعد دیگری هم می توان به سخنان یعلون توجه داشت و آن اینکه ناتوانی اسرائیل نه تنها برای متوقف کردن توافق هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک مشخص می شود بلکه گویای ناتوانی تل آویو برای انجام دادن هرگونه اقدامی در این خصوص است. اسرائیل از تهدید نظامی صحبت می کند اما عملا قادر نیست چنین کاری انجام بدهد. فضای پس از توافق هسته ای به گونه ای است که اسرائیل به سختی می تواند به اقدام نظامی علیه تاسیسات ایران مبادرت کند.»

وی در ادامه افزود: «سخنان یعلون از یک طرف ناظر به ناتوانی اسرائیل در مقابله با ایران است اما از سوی دیگر، این اظهارات برای باجگیری از گروه پنج بعلاوه یک بویژه آمریکا و کنگره این کشور است که می خواهد در ماه سپتامبر درباره توافق هسته ای رای بدهد. مقامات اسرائیل می خواهند با اینگونه اظهارات، از کنگره آمریکا اخاذی کنند و باج بگیرند و به امتیازهایی که می خواهند از دولت آمریکا دریافت کنند. اسرائیل می خواهد از آمریکا از نظر حمایتهای نظامی و تسلیحاتی، امتیاز و باج بگیرد.

به هرحال، واقعیت این است که اسرائیل مسئول قتل دانشمندان هسته ای ایران است. چگونه ممکن است مقامات اسرائیلی درباره برنامه هسته ای غیرنظامی ایران اینگونه موضع گیری کنند اما خود تل آویو تسلیحات هسته ای خطرناک داشته باشد؟

اسرائیل خطر بسیار جدی برای منطقه است. اسرائیل خطرناکترین تسلیحات جهان را دارد. چگونه ممکن است آمریکا هشدارهای اسرائیل را درباره وجود برنامه هسته ای ایران جدی بگیرد اما به تسلیحات هسته ای اسرائیل توجه نداشته باشد؟ جامعه بین المللی باید با اسرائیل برخورد کند.»




تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن