تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804822650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برانکو را نترسانیم!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: برانکو را نترسانیم!
به برانکو باید اعتماد به نفس دهیم زیرا او تنها تر از برانکوی تیم ملی است که دادکان را داشت.
تورج عاطف، نامه نیوز -  برانکو ایوانکوویچ نامی آشنا در فوتبال ما است. او القابی چون پرفسور را به یدک می کشد، مردی که چهره ای آکادمیک را در اذهان متصور می سازد.
 
او از جنس مربیان اهل ارقام و منحنی است، مردانی که در نوع جهانی آنها می توان به نمونه هائی چون هیتسفیلد و وان خال اشاره داشت. برانکو ایوانکوویچ مردی محتاط است و گاهی این احتیاط به شکل وحشت در او رشد می کند. ایوانکوویچ کمتر دست به ریسک می زند و بزرگترین مشکل او در این مسئله است که در زیر فشار  کمتر دست به تغییر می زند.

برانکو در جام جهانی 2006 سر مربی تیم ملی ما بود و کمتر حاضر شد تیم ملی بازی های تدارکاتی بزرگ انجام دهد زیرا از برکناری وحشت داشت. دادکان بعلت این که بخواهد ثابت کند او خواستار برانکو بوده نه سازمان تربیت بدنی که بی توجه به دادکان دستور بازگشت او را صادر و همایون شاهرخی منتخب دادکان را از کار سر مربیگری تیم ملی برکنار کرد، حاضر شد روی برانکو قمار کند و صد البته تیم ملی را دچار معضل کرد.

برانکو در تیم ملی دو مربی دروازه بانان به نامهای احمد سجادی و بگوویچ را داشت و کمتر حاضر شد دست به تغییر بزند. او اصرار زیادی به حفظ ترکیب خود داشت و همه بخاطر دارند برخی از این همیشگی های تیم ملی فاجعه بودند؛ مردانی چون میرزاپور یا ستار زارع و اصرار به حضور دائی مسن  در تیم ملی و...

دعوای بداوی و رحمان رضائی در مسابقات جام ملتهای آسیا 2004 اوج ضعف مدیریتی او بود که با دخالت دادکان تا حد زیادی کنترل شد. در آن تیم دادکان مبصر بود تا آقای معلم بتواند درسش را به شاگردانش بدهد.برانکو آنقدر در نحوه مدیریت تیم ملی مشکل داشت که براحتی علی کریمی جلوی دیدگان او به ساک پزشک تیم لگد می زد و عملا اردوی تیم ملی در آلمان دو دسته بود.
 
برانکو ایوانکوویچ روحیه ضعیفی دارد و اصولا عادت دارد برای حل مسئله صورت مسئله را پاک کند هر چند که در دانش فنی او نمی توان ایراد گرفت، دانشی که حداقل در لیگ فعلی ما کم کالائی نیست.

برانکو در بدو ورود به پرسپولیس هم همان روش را ادامه داد و شاگردان بد اخلاق را به صرف این که قادر به کنترل آنها نبود را از تیم جدا کرد مردانی چون صادقیان و گابریل. از ستارگان بزرگ چشم پوشید مردانی چون انصاری فرد و سید جلال حسینی ...

برانکو با تئوری به نام یک دستی تیم می خواهد پرسپولیس را به جایگاهی قابل احترام برساند و این که این جایگاه قابل احترام چیست را باید منطقی سنجید. تیم پرسپولیس باید امسال اهدافش را بر اساس روشهای مرحله به مرحله بچیند یعنی تیم سال گذشته بتواند امسال بین  5 تیم بالای جدول بشود و شاید بتواند با کمی پیشرفت غیر قابل باور سهمیه بگیرد و شاید بتواند قهرمان جام حذفی شود.

به یاد داشته باشیم پرسپولیس سالها جایگاه خیلی خوبی نداشته است هر چند که با علی دائی نایب قهرمان لیگ شد و با یحیی به فینال جام حذفی رسید.

تیم برانکو جوان است. مردانی چون کمندانی و حیدریه و نور اللهی در تیم امید کشورمان هستند. مردانی چون رضائیان و مسلمان و عالیشاه و طارمی و احمد زاده  می توانند به تیم ملی دعوت شوند. مردانی چون علیپور هم دارد که نیاز به حمایت دارند اما اگر به برانکو فرصتی داده نشود او مجبور است در کلاف سر در گم خویش یعنی اعتماد به تجربه و استفاده از حاتمی و خالقی فر و نور محمدی و .. دل ببندد.

مسئله پرسپولیس تنها ربط به طرفداران این تیم ندارد. این تیم از پتانسیل نفراتی بهره می برد که اگر به آنها فرصت کافی داده شود می توانند فوتبال ایران را از چهره های شادابی بهره مند سازند. تیم برانکو نیاز به فرصت دارد. مسلمان و وحیدیه و نور الهی و حتی فوروارد هندوراسی با تجربه جام جهانی می توانند تیم را بهتر کنند.

برانکو باید حفظ شود. از یاد نبریم روزگاری کرانچار در پرسپولیس بی دلیل از کار برکنار شد تا پرسپولیس یکی از بهترین مربیان وارداتی تاریخ فوتبال ایران را از دست بدهد. همین اتفاق برای استانکو پابلوکوییچ در تیم ملی افتاد اما با حفظ او در پرسپولیس تیم نتیجه گرفت. ایویچ هم قربانی عجله ها شد همان طور که استاد برانکو یعنی بلاژویچ هم این گونه بود.

بخاطر داشته باشیم با ترساندن برانکو و توقع بیش از اندازه از او تنها تیم دچار سر درگمی می‌شود و مطمئنا جانشین او که کسی چون حسین عبدی شاید باشد دردی از پرسپولیس دوا نخواهد کرد.

برانکو را نترسانیم. او فرصت می خواهد. شاید باید به یاد آوریم مردانی چون ونگر هم سالها زمان خواستند تا موفق شدند یا لوئیز انریکه در سال گذشته شروع بسیار بدی در بارسا داشت.
 
به برانکو باید اعتماد به نفس دهیم زیرا او تنها تر از برانکوی تیم ملی است که دادکان را داشت ولی حالا او امثال طاهری و زادمهر و کاشانی ... را متاسفانه دارد و در واقع کسی را ندارد!




۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن