تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802958189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از آئین بزرگداشت روز خبرنگار در آبادان گزارش می‌دهد صندلی‌های خالی از مسئولان و تقدیر با کاغذ ابروباد پیچیده در نایلون!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از آئین بزرگداشت روز خبرنگار در آبادان گزارش می‌دهد
صندلی‌های خالی از مسئولان و تقدیر با کاغذ ابروباد پیچیده در نایلون!
اهدای یک کاغذ ابروباد تحت نام لوح پیچیده شده در یک نایلون در کنار صندلی‌های خالی از مسئولان و مخاطبان، این درست‌‌ همان روزیست که خبرنگاران آبادانی در ذهن خود تجسم کرده بودند تا شاید ناگفتنی‌ها و سختی‌های کارشان را بازگو کنند.

خبرگزاری فارس: صندلی‌های خالی از مسئولان و تقدیر با کاغذ ابروباد پیچیده در نایلون!



به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بازم 364 روز طی شد تا به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار رسیدیم، روزی که انگار هیچ‌کس حتی مسئولان این شهر نمی‌خواهند یادشان باشد که قلم و خبرنگار حرمت دارد و حداقل در روزی که منتسب به آنان است به جای پرداختن به مسائل مرتبط با این گروه که با تحمل مرارت‌ها و سختی‌های فراوان برای انجام درست رسالت خود می‌کوشند، در پی اقناع خود هستند. اگر چه شاید گرمای50 درجه و شرجی و رطوبت بالای 90 درصد و گرد و خاک قابل تحمل باشد اما بی‌توجهی مسئولان شهری نسبت به خبرنگاران که انتظار تعامل و همکاری از آنان دارند، قابل اغماض و چشم پوشی نیست. خبرنگاران که همواره دوشادوش مسئولان، مدیران و حتی هیئت‌های خارجی گام به گام جلو رفتند و بی‌هیچ چشم‌داشتی به انجام موفق و درست رسالت خود پرداختند و نوشتن از خواسته‌های به‌حق مردم همچون برخورداری آنان از آب شرب بهداشتی و سالم، شبکه فاضلاب مناسب شهری، ساماندهی مشاغل مزاحم، دست‌فروشان اشباع شده و نخلستان‌های سوخته و هزاران مورد ریز و درشت دیگری که با وجود گذشت سال‌ها هنوز هیچ راه حل منطقی و عملیاتی برای رفع آنان یافت و اجرایی نشده، جزء لاینفک کار روزمره‌شان شده، در روزی که به نامشان نامگذاری شده با بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولانشان مواجه می‌شوند که این مسئله با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات دین مبین اسلام که نگه داشتن حرمت انسانی را به کرات متذکر شده در تناقض و مغایرت است. اگر چه تنویر افکار عمومی، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، بیان صحیح و دقیق اخبار حوادث و رخداد‌ها و کمک به پایداری امنیت در جامعه و تحکیم نظام جزء وظایف خبرنگاران به شمار می‌رود اما نباید تلاش‌های این قشر زحمتکش و بی‌ادعا در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نادیده گرفته شود.
جلسه هماهنگی روز خبرنگار برگزار نشد بر خلاف سال‌های مدید گذشته که جلسات نیم‌بندی برای هماهنگی و برگزاری آئین روز خبرنگار در فرمانداری ویژه آبادان تشکیل می‌شد، امسال چنین نشد، که این خود یکی از هزاران رخداد عجیب و نوظهور در این شهریست که منطقه آزاد و ویژه‌اش می‌خوانند. خبرنگاران آبادانی همچون شهرشان مظلوم واقع شدند، مظلومیتی که هر روز بیشتر از روز پیش عینی‌تر و ملموس‌تر به چشم می‌آید، به نظر می‌رسد که مسئولان شهری هنوز به این باور نرسیده‌اند که در حکم ماموریت کاریشان نام آبادان نوشته شده و حقوق دریافتیشان را از بابت خدمت به مردم است و کمتر.
  صندلی‌های خالی؛ هیچ مسئولی نیامد با همه رایزنی‌ها و صلاح‌مشورت‌هایی که به قول مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان برای این مراسم صورت گرفت اما به جز انگشت‌شماری خبرنگار، چندین نماینده نشریات هیچ کس در سالن نبود تا اینکه با ورود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با کمک عصا خود را به سالن رسیده بود مراسم شکل رسمی و آغازین پیدا کرد. تالار مهر (گنجایش350 نفر)، شاهد آئین تجلیلی با حضور30 نفر در سر جمع مدعوین بود، و این در حالی‌ست که در جمع حاضر حتی یک مسئول، مدیر، رئیس، معاون و حتی نماینده‌ای از هیچ ارگان، نهاد و یا سازمان شهری شرکت نداشت. این آئین که با تلاوت قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد در ادامه با سخنان کوتاه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعر خوانی یک شاعر، خواندن یک آهنگ توسط خواننده‌ای جوان، تعریف و تمجید چند غیر مرتبط خبری از کار خود تحت نام خبرنگار و اهدای یک کاغذ ابروباد تحت نام لوح پیچیده شده در یک نایلون و قرار داده شده در یک پاکت به طور مجموع و تحویل آن به سرپرستان دفا‌تر آئین به اتمام رسید. و این درست‌‌ همان روزیست که تمام خبرنگاران واقعی در ذهن خود تجسم کرده بودند تا شاید ناگفتنی‌ها و سختی‌های کارشان را در حضور مسئولان بازگو کنند.
  تجلیل پالایشگاه از خبرنگاران  شرکت پالایش نفت آبادان نیز امسال در اقدامی نو، آئین تجلیل از خبرنگاران را در محل باشگاه گلستان برگزار کرد. این آئین نیز با وجود تمامی هماهنگی‌های صورت گرفته با برخی از مسئولان شهری، اما با تاخیری یک ساعته و تنها با حضور تنی چند از مسئولان شرکت پالایش نفت آغاز شد و پس از گذشت حدود یک ساعت از برنامه، امام جمعه آبادان با حضور خود خبرنگاران را غافلگیر کرد. پنجشنبه‌ها که برای خیل کثیر مدیران پروازی و مدام در حال تردد شهر آبادان به معنای گریز از کار و رسیدن به خانواده تحت عنوان حضور در همایش‌ها و جلسات است، سبب شد تا برخی از مسئولان شهری حضور در همایش را بهانه‌ای برای نیامدن اعلام کنند و از طریق تلفن از متولیان برگزاری آئین بخواهند تا خبرنگاران عذرخواهیشان را بپذیرند و پیامشان برای آنان خوانده شود. در پایان نیز خبرنگاران با امام جمعه عکس یادگاری گرفتند و راهی بازدید از برخی مراکز مربوط به پالایشگاه شدند. با وجود حضور اصحاب رسانه اما ظاهرا این آئین‌ها برای مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس، مدیران و روسای دستگاههای اجرایی زیاد مهم نبود چرا که فقط امام جمعه شهر به میان خبرنگاران آمد و برایشان سخن گفت و حرفشان را شنید، حرف‌ها و درد دلهای فراوان خبرنگاران تنها یک شنونده داشت. حال این سئوال مطرح است که چرا مسئولانی که به خبرنگاران درس اخلاق می‌دهند و آنان را به انصاف، امانتداری، دوری از حاشیه، صداقت و راستگویی دعوت می‌کنند، خود منصف نبوده و مانند فردی صادق و راستگو و به دور از حاشیه در آئین شرکت نکردند؟؟ چگونه می‌شود در فضایی به دور از همدلی و همزبانی مسئولان با خبرنگاران از آنان توقع اعجاز داشت. انتهای پیام/2329/ن40

94/05/16 - 23:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن