تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشخصات ۲ اسمارت‌فون و خودرو لو رفت/تولید نخ از زباله‌های کشتارگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار فناوری در هفته گذشته؛
مشخصات ۲ اسمارت‌فون و خودرو لو رفت/تولید نخ از زباله‌های کشتارگاه

0


شناسهٔ خبر: 2876157 - پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
دانش و فناوری > فناوری های نوین

در هفته‌ای که گذشت، خبرهایی مانند تصاویر «اکسپریا ام۵ سونی لو رفت» و«خودروی جدید آئودی در راه است»، «اولین قرص سه‌بعدی مجوز گرفت» و ... جزو پر بازدیدترین های هفته بودند. به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت اخبار متفاوتی در حوزه فناوری منتشر شدند تا گواهی برای پیشرفت در این حوزه باشند اما برخی خبرها بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفتند. در زیر به معرفی برخی از این خبرها می پردازیم.

* حمله هکرها به ویندوز ۱۰
مایکروسافت نسخه ویندوز ۱۰ را در تاریخ  ۲۹ جولای برابر با ۷ مرداد ماه منتشر کرد. ویندوز ۸، ویندوزی نبود که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و دارای باگ هایی بود که کاربران را برای حذف ویندوز جدید و نصب ویندوزهای قبلی ترغیب می کرد. اما ویندوز ۱۰ دستخوش تغییرات گسترده ای شد که برخی از کارشناسان از این تغییرات با عنوان تغییرات انقلابی یاد می کنند.

اما اکنون سیلی از ایمیل های جعلی با عنوان «به روز رسانی ویندوز۱۰» به کاربران ارسال شده که آنها را دعوت به آپدیت ویندوز سیستم های خود می کند. مایکروسافت در رابطه با ارسال ایمیل های جعلی که از سوی هکرها به کاربران ارسال می شود، هشدار داده تا کاربران با استفاده از چنین ایمیل هایی اقدام به آپدیت ویندوزهای خود نکنند. کاربران با دقت در متن ایمیل های دریافتی می توانند به جعلی بودن آن پی ببرند.
0
* چینی‌ها در انتظار نسل پنجم ارتباطات
وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین (Ministry of Industry and Information Technology (MIIT از ورود نسل جدید ارتباطات به این کشور خبر داده تا کاربران چینی نه تنها جزو اولین کاربرانی باشند که لذت استفاده از نسل پنجم اینترنت پر سرعت را تجربه می کنند بلکه این نسل دیگر یک آرزو برای کاربران چینی نباشد.راه اندازی نسل پنجم ارتباطات در چین در حالی است که بسیاری از کشورها هنوز به نسل چهارم ارتباطات نیز دست پیدا نکرده اند. ورود نسل پنجم ارتباطات به معنای دانلود فیلم هشت گیگابایتی در مدت چند ثانیه است. از راه اندازی نسل پنجم ارتباطات در چین می توان به عنوان یک جهش انقلابی در عرصه فناوری ارتباطات یاد کرد.
 * تولید نخ از زباله‌های کشتارگاه
محققان موسسه تحقیقاتی ETH در زوریخ سوئیس از زباله های حیوانی کشتارگاه ها که شامل موادی مانند پوست، استخوان یا گوشت می شود برای تولید نخ استفاده کرده اند. محققان در چندین مرحله، کلاژن این مواد را خارج کرده و ماده حاصل شده ژلی مایع خواهد بود. سپس ژل گرما دیده و حلالی با نام isopropyl به آن اضافه می شود. پروتئین هایی که در کلاژن وجود دارند، در انتهای حلال افزوده شده ته نشین می شوند.

در مرحله بعدی، پروتئین های ته نشین شده با استفاده از سرنگ به الیاف تبدیل می شوند. در نهایت این رشته ها وارد ظرفی از اتانول می شوند تا شبیه به نخ شوند. محققان سوئیسی این رشته های نخی را در درون ماده ای با نام «فرمالدئید» فرو می برند تا الیاف نه تنها از استحکام بالایی برخوردار شوند بلکه در زمان تولید پارچه نیز تار و پود آن به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. محصول نهایی این فرآیند مرغوب بوده و از قابلیت شست و شو نیز برخوردار است.
0
* لو رفتن تصاویر ۲ اسمارت فون جدیدتصاویر «اکسپریا ام۵» سونی لو رفت
کمپانی سونی در ماه های اخیر اسمارت فون های متنوع و متفاوتی را عرضه کرده که توانسته نگاه های مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. محصول جدید سونی«Xperia M۵» نام دارد که از نظر ظاهری به Xperia Z۳+ شباهت دارد. «Xperia M۵» از صفحه نمایشگر ۵ اینچی Full HD و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و همینطور پنل IPS برخوردار است. محصول جدید سونی به پردازنده مرکزی MediaTek Helio X۱۰، چیپست ۸ هسته ای، فرکانس ۲GHz و همینطور حافظه ۳ گیگابایتی مجهز شده است.از حافظه ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقاء و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری برخوردار است. سونی معتقد است با چنین باتری کاربران می توانند از عمر اسمارت فون ۲ روزه بهره مند شوند. دوربین اصلی این محصول  ۲۱.۵ مگاپیکسل بوده و دوربین جلو نیز ۱۳ مگاپیکسل و از حسگر تصویری IMX۲۳۰ CMOS سونی که از قابلیت بزرگ نمایی برخوردار است نیز بهره می برد. از دیگر ویژگی های  Xperia M۵ می توان به فیلمبرداری ۴K را نام برد.
0
*محصول جدید«اچ تی سی» لو رفت
HTC، کمپانی تایوانی است که توانسته نگاه های مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. محصول جدید در سری اسمارت فون های Desire خواهد بود و Desire ۸۲۸w نامگذاری شده است. این محصول از ویژگی های جدیدی نسبت به محصولات پیشین سری Desire برخوردار شده است. Desire ۸۲۸w از مشخصات فنی مانند صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع Full HD ، رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۰۱ ، رم ۲ گیگابایتی، Snapdragon ۶۱۵، چیپ ست هشت هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و همینطور حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و با قابلیت ارتقاء تا ۱۲۸ گیگابایت را برخوردار است.از دیگر ویژگی های این محصول می توان به بزرگ شدن اسپیکرها و عرضه در دو نسخه تک و دو سیم کارته اشاره کرد.  Desire ۸۲۸w به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی تجهیز شده است. این محصول از سیستم عامل اندروید ۵.۱ و رابط کاربری HTC sense پشتیبانی می کند.
0
*عرضه دو خودروی جدیدتصاویر محصول جدید هیوندا لو رفت
محصول جدید هیوندا همان ۲۰۱۶ Hyundai i۲۰ است که پیش از این و در هنگام آزمایش و تست های اولیه در اروپا و انگلیس دیده شده بود اما تصاویر لو رفته از خودوری جدید هیوندا در حالی منتشر شده است که خروجی نهایی این خودرو در سال ۲۰۱۶ میلادی خواهد بود. مدل  i۲۰ اسپرت هیوندا در فیلیپین و هندوستان با نام i۲۰ Active قابل سفارش هستند.

اما هنوز از مشخصات اروپایی این محصول اطلاعاتی در دسترس نبوده و مشخص نیست نام این محصول چه خواهد بود.  i۲۰ Active با i۲۰ هاچ بک دارای شباهت هایی هستند که از میان آنها می توان به پلتفورم و همینطور فاصله محورهای یکسان را اشاره کرد. محصول جدید رقیب جدی برای   Volkswagen CrossPolo محسوب می شود.
0
*خودروی جدید «آئودی» در راه است
محصول جدید آئودی ۲۰۱۶ Audi A۶ ۲.۰T Quattro نام داشته که مصرف سوخت آن در شهر، جاده یا ترکیبی به ترتیب در حدود ۷.۸، ۱۱.۳ و همینطور ۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و در مقایسه با مدل ۲۰۱۵ کاهش ۱۰ درصدی داشته است. این خودرو از ویژگی هایی برخوردار است که می تواند تبدیل به گزینه متمایزی برای افرادی شود که به دنبال خودروی سرعتی هستند.مدل ۲۰۱۶ این خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۵ با تغییرات زیادی همراه بوده و این مدل فاقد دیفرانسیل جلو مجهز به گیربکس جدید است و با گیربکس هشت دنده ای عرضه خواهد شد. A۶ ۲.۰T  Quattro با موتور ارتقاء یافته چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توروبوشارژ محصولات ولکس واگن با نام EA۸۸۸  عرضه می شود. قدرت آئودی مدل ۲۰۱۶ به ۲۵۲ اسب بخار و همینطور گشتاور ۲۷۳ افزایش پیدا کرده در حالی که قدرت آئودی مدل ۲۰۱۵ در حدود ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند فوت بود.
0
* اولین قرص سه‌بعدی مجوز گرفت
Spritam اولیه قرصی است که با فناوری چاپ سه بعدی و به صورت لایه لایه تولید شده است. این قرص همانند قرص های معمولی بوده و پس از مصرف با آب در بدن به سادگی حل می شود. این قرص برای بیمارانی تجویز می شود که به نوع خاصی از تشنج صرع مبتلا هستند.محققان سازنده این دارو معتقدند، با استفاده از این سیستم چاپ می توان دوزهای قوی دارو را تا یک هزار میلی گرم در یک قرص جای داد. بیماران با مصرف این قرص می توانند بر حملات بیماری خود فائق آمده و سیستم بدنی خود را تحت کنترل داشته باشند. سازمان غذا و داروی امریکای FDA پیش از این مجوز ساخت دستگاه های پزشکی از جمله انواع پروتز و ایمپلنت که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید می شوند را صادر کرده بود اما این نخستین باری است که تولید و تجویز یک قرص با فناوری چاپ سه بعدی مجوز می گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن