تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلوطستان کوهدشت همچنان در آتش می سوزد/ مسئولان: حریق مهار شد!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری؛
بلوطستان کوهدشت همچنان در آتش می سوزد/ مسئولان: حریق مهار شد!

کراپ‌شده - آتش سوزی جنگلهای پلدختر


شناسهٔ خبر: 2876148 - چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
استانها > لرستان

کوهدشت - در حالی گزارش میدانی خبرنگار مهر از محل آتش سوزی جنگلها و مراتع کوهدشت حکایت از استمرار حریق دارد که مدیرکل منابع طبیعی می گوید آتش سوزی مهار شده است. به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی عرصه های جنگلی شهرستان کوهدشت در استان لرستان که از صبح روز گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد اما مدیرکل منابع طبیعی مهار آتش سوزی را اعلام کرده است.فرماندار شهرستان کوهدشت در این رابطه به مهر گفت: در حال حاضر عملیات مهار آتش سوزی در چند جبهه انجام شده ولی همچنان چندین هکتار جنگل و مرتع در حال سوختن است.محمدی ادامه داد: برآورد دقیق خسارات این آتش سوزی در گرو اعلام منابع طبیعی است و هنوز آماری در این زمینه در دست نیست.وی دلیل احتمالی این آتش سوزی را آتش زدن پس چر مزارع برای کاشت محولات کشاورزی اعلام کرد و بیان داشت: علت دقیق این حادثه همچنان مشخص نیست.
آتش سوزی جنگلهای پلدختر
بنابراین گزارش این اظهارات فرماندار کوهدشت در حال مطرح می شود که مهرداد بهاروندی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مهار آتش سوزی جنگلهای شهرستان کوهدشت در این استان خبر داده بود.وی با بیان اینکه آتش سوزی جنگلهای منطقه کشماهور شهرستان کوهدشت از روز سه شنبه آغاز شد عنوان کرد: با ورود نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، محیط زیست و ... این آتش سوزی صبح امروز چهارشنبه مهار شد.بهاروندی با بیان اینکه صعب العبور بودن منطقه و همچنین وزش شدید باد عملیات اطفای حریق جنگلهای کوهدشت را با کندی و سختی مواجه کرده بود گفت: در این آتش سوزی جنگلها و مراتع این منطقه دچار حریق شد.وی بدون اشاره به میزان خساررات وارد شده به جنگلهای کوهدشت بر اثر آتش سوزی تصریح کرد: کارشناسان میزان خسارت های وارد شده به منطقه را در حال بررسی هستند و به زودی این خسارت اعلام خواهد شد.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان علت وقوع این آتش سوزی را نیز عامل انسانی و اختلافات محلی عنوان کرد.
آتش سوزی جنگلهای پلدختر
همچنین پیش از این بخشدار مرکزی کوهدشت در این رابطه به خبرنگار مهر گفته بود: از ساعت ۱۰صبح روز سه شنبه آتش سوزی در منطقه «هرین خلیغه» در هفت کیلومتری شرق کوهدشت شروع و به ارتفاعات چنگری کشیده شده و پس از آن به منطقه دالاب رسیده است.وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار از جنگلهای این منطقه در آتش سوخته است گفت: در حال حاضر نیز این آتش همچنان در حال پیشروی است.بخشدار مرکزی کوهدشت با بیان اینکه این منطقه دارای پوشش جنگلی فراوانی بوده و درختان بلوط و زالزالک وحشی و امرود و پسته وحشی بسیاری دارد گفت: علت وقوع این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. روئین تن با اشاره به اینکه نیروهای مردمی از روستاهای اطراف کوهدشت به صورت خود جوش برای مهار آتش سوزی در این منطقه وارد شده اند گفت: همچنین نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و ... نیر در حال مهار آتش سوزی جنگلهای هرین خلیغه هستند. بخشدار مرکزی با اشاره به گونه های درختی این منطقه تصریح کرد: این منطقه پوشس جنگلی بسیار بکر و درختان بلوط چند هزار ساله دارد.سرمایه ای که از دست می رودوقوع آتش سوزی های گاه و بیگاه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، چرای بی‌رویه دام، تعرض به عرصه های طبیعی و تغییر کاربری‌ها، خسارات خشکسالی و ریزگردها، اجرای پروژه های عمرانی و غیرکارشناسی هر کدام زخمی را بر تن زاگرس زده‌اند تا به گفته سید محمد قاسمی دبیر کارگروه صیانت از جنگلهای لرستان سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگلهای لرستان نابود شود. این در حالیست که جنگلهای بلوط لرستان هر ساله در کابوس آتش سوزیهای تابستان می سوزند ولی امسال گویا آتش بیشتر از سال گذشته به سر وقت بلوط ها آمده است.مطابق بررسی های صورت گرفته عامل انسانی در صدر دلایل آتش سوزی جنگلهای لرستان قرار دارد به طوریکه به گفته مدیرکل منابع طبیعی لرستان ۹۰ درصد آتش سوزی ها توسط عامل انسانی در جنگلهای لرستان رخ می دهد.
آتش سوزی جنگلهای پلدختر
بنابر بررسی های صورت گرفته سه دلیل اختلاف کشاورزان و دامداران، بی‌احتیاطی گردشگران و آتش زدن «پس چر» مزارع از عوامل آتش سوزی‌ها در سطح جنگلها و مراتع استان لرستان است. لرستان جزو سه استان اول کشور در زمینه وقوع آتش سوزی جنگلهااین وضعیت در حالیست که فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع گفته است که میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور در بهار سال جاری در استانهای فارس، کرمان و لرستان بیشتر از سایر مناطق کشور رخ داده است.روند آتش سوزیها در جنگلها و مراتع لرستان در حالی استمرار دارد که بر اساس اظهار نظر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان طی سال گذشته بیش از ۳۵۰ هکتار از جنگلهای لرستان بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.مهرداد بهاروندی همچنین گفته بود که طی سال ۹۲ نیز بیش از هزار و ۶۸۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان لرستان دچار حریق و آتش سوزی شده است. آتش سوزی ها در جنگلهای بلوط قلب زاگرس در حالیست که اخیرا لرستان به عنوان یکی از سه استان اجرای مانور مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگلها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب و این مانور در خرم آباد با حضور قائم مقام سازمان محیط زیست برگزار شد.
آتش سوزی جنگلهای پلدختر
استان لرستان به عنوان بام طبیعت ایران میزبان یکی از غنی ترین رویشگاه های اصلی گونه منحصر به فرد بلوط در غرب کشور است که از لحاظ وسعت جنگل بعد از استان های فارس و خراسان جنوبی در رده سوم کشور قرار گرفته است.همچنین جنگلهای استان لرستان در بین استانهای زاگرس نشین بعد از استان فارس در رده دوم قرار دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن