تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819727978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شتاب توسعه گلستان با اجراي طرح هاي کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰ق.ظ)
شتاب توسعه گلستان با اجراي طرح هاي کشاورزي موج - وزير جهاد کشاورزي در جلسه شوراي اداري گلستان از اجراي چند طرح بزرگ و زيرساختي در حوزه آب و خاک اين استان خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين طرح‌ها، توسعه گلستان شتاب مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود حجتي در جلسه شوراي اداري گلستان که با حضور معاون اول رئيس جمهوري برگزار شد، اظهار کرد: اين طرح‌ها که از سال هاي گذشته اجراي آن آغاز شده و نياز به منابع مالي زياد دارد، تحول زا بوده و براي توسعه گلستان مفيد است.
وي، طرح زهکشي 280 هزار هکتار اراضي شمال گلستان را از مهم‌ترين اين طرح‌ها برشمرد و گفت: با اجراي اين طرح که دولت نيز اهتمام ويژه اي به آن دارد، علاوه بر افزايش توليد، ايجاد ارزش افزوده، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي، از منابع خاک نيز حفاظت خواهد شد.
حجتي، توجه به طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري را از ديگر طرح‌هاي مورد توجه دراستان گلستان اعلام کرد و افزود: انجام اين طرح‌ها علاوه بر ايمن بخشي به منابع آب و تقويت سفره‌هاي زير زميني، از خسارات ناشي از سيلاب‌هاي فصلي نيز جلوگيري مي‌کند.
وي تصريح کرد: در اين راستا طرح جامعي براي سه استان گلستان، خراسان شمالي و مازندران تهيه شده که به کنترل روان آب‌ها و بهره وري از منابع آب کمک مي‌کند.
وزير جهاد کشاورزي، شتاب بخشي در تبديل اراضي شيبدار به باغات مثمر را از ديگر طرح‌هاي آب و خاکي در گلستان برشمرد و گفت: اين طرح در 110 هزار هکتار از اراضي استان اجرا مي‌شود که طي سال‌هاي قبل حدود 40 تا 50 هزار هکتار آن انجام شده است.
حجتي افزود: تبديل اين اراضي به باغات مثمر علاوه بر حفظ خاک، به ايجاد اشتغال و کسب درآمد براي مردم استان کمک مي‌کند.
وي توجه به مباحث شيلات و ماهيان خاوياري و نيز توسعه پرورش ميگو را از ديگر طرح‌هاي مهم براي توسعه و ايجاد اشتغال درگلستان اعلام کرد و گفت: دولت بايد توجه ويژه اي به ايجاد زيرساخت‌ها دراين دو بخش داشته باشد.
وزير جهاد کشاوزي، توجه ويژه به اجراي طرح‌هاي آبياري نوين، تغيير الگوي کشت و احياي کشت برخي محصولات از جمله پنبه را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي گلستان برشمرد و تصريح کرد: درآينده اي نزديک، پنج دستگاه ماشين کشت مکانيزه پنبه به اين استان اختصاص خواهد يافت.
حجتي گفت: با شيوه‌هاي کشت سنتي پنبه که هزينه‌هاي بالايي دارد و نيز ارقام قديمي بذر، نمي‌توان اين محصول استراتژيک را احيا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن