تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802777172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهايي شدن فاينانس کوتاه مدت خارجي براي صنعت پتروشيمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۸ق.ظ)
نهايي شدن فاينانس کوتاه مدت خارجي براي صنعت پتروشيمي موج - مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل از نهايي شدن يک فاينانس کوتاه مدت خارجي براي صنعت پتروشيمي با احترام به توافق هسته‌اي ايران و کشورهاي ۱+۵ خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، عيسي مشايخي، مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل، افزود: در مجموع بيش از ۱۵ ميليارد يورو براي توسعه طرح‌هاي موجود شرکت هلدينگ خليج‌فارس، در فاز مهندسي و مطالعه و پروژه‌هاي در دست اجرا و آينده نياز است.
وي به قوانين و مقررات بين‌المللي سرمايه‌گذاري همچون قوانين OECD (مجموعه مقررات سازمان توسعه همکاري‌هاي اقتصادي) اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون رتبه اعتباري کشور ما نزد مؤسسات اعتباري و بيمه‌اي متأسفانه ۶ است در حالي که تا سال ۲۰۰۸ اين رتبه ۴ بود.
مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل با اشاره به توافق هسته‌اي ژانويه سال ۲۰۱۴ ميان ايران و کشورهاي ۱+۵ در زمينه لغو تحريم فروش محصولات پتروشيمي منهاي آل.پي.جي گفت: وجود اين توافق اثر رواني خوبي در بازار داخلي و خارجي صنعت پتروشيمي و درنتيجه قيمت ارز در ايران داشت، از سوي ديگر با انجام توافق نهايي هسته‌اي ميان دو طرف در ماه گذشته شرکت‌ها و سرمايه‌گذاران خارجي بدون هيچ‌گونه ترس و استرسي با طرف‌هاي ايراني مذاکره مي‌کنند.
مشايخي با اشاره به رتبه اعتباري شرکت هلدينگ خليج‌فارس در کشور گفت: در مذاکرات اخير خود با سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي خارجي توانستيم اين شرکت را به عنوان يک شرکت معتبر بشناسانيم و اميدواريم بتوانيم منابع مالي خارجي را بعد از لغو تحريم‌ها با اعتبار اين هلدينگ تأمين کنيم.
وي با بيان اين‌که شرکت پتروشيمي بين‌الملل هم‌اکنون نزد بيشتر مؤسسات بيمه صادراتي و اعتبار دهندگان بين‌المللي شناخته شده است، گفت: از سوي ديگر ساختار اين شرکت نيز تابع مقررات بين‌المللي است، اين شرکت مي‌تواند در جذب فاينانس‌هاي خارجي موفق باشد، خوشبختانه برخي شرکت‌هاي داخلي به تازگي با سپردن کارهاي مالي و اعتباري خود متوجه اين موضوع شده‌اند.
با توجه به تعداد بالاي طرح‌هاي توسعه‌اي و پيشرفت فيزيکي متفاوت در صنعت پتروشيمي، هم‌اکنون اين طرح‌ها اولويت‌بندي شده‌اند و طرح‌هاي بين ۶۰ تا صد درصد در اولويت نخست قرار دارند تا نظارت، همياري و کمک به آن‌ها پيش از بقيه طرح‌ها انجام شود. طرح‌هاي با پيشرفت ۲۰ تا ۶۰ درصد در اولويت دوم و يک تا ۲۰ درصد در اولويت سوم قرار گرفته‌اند.
به گفته مرضيه شاهدايي، مدير طرح‌هاي شرکت ملي صنايع پتروشيمي، اين ۶۰ طرح در مجموع به ۳۳.۴ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز دارند و ظرفيت توليد صنايع پتروشيمي را دو برابر مي‌کنند. ظرفيت فعلي ۶۰ ميليون تني به ۱۲۰ ميليون تن در سال افزايش مي‌يابد و تا پايان ۹۴ حدود ۶ يا ۷ طرح به ظرفيت ۲.۷ ميليون تن و در پايان سال ۹۵ حدود ۸ طرح ديگر به ظرفيت ۵.۸ ميليون تن راه‌اندازي خواهد شد.
هم‌اکنون ۶ طرح پتروشيمي در اولويت دوم و ۳۹ طرح در اولويت سوم قرار دارند: طرح‌هاي اولويت دوم از سال ۹۶ شروع به ورود به مدار مي‌کنند و عمدتاً فاينانس آن‌ها فعال شده و طرح‌هاي اولويت سوم با مشکلات اجرايي بخصوص فعال نشدن فاينانس و همين طور رفع تحريم‌ها مواجه هستند.
به گفته کارشناسان بيشترين مشکل طرح‌هاي پتروشيمي در دست اجرا تأمين فاينانس است، اما؛ مشکلات ديگري از جمله آورده سرمايه‌گذاران، تأمين خوراک در بالادست، تأمين دانش فني، تأمين تجهيزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکت‌هاي معتبر خارجي از جمله ديگر مشکلات اين پروژه‌هاست که بخشي از آن‌ها به شرايط تحريم باز مي‌گردد.
به گفته مقامات صنعت پتروشيمي، کشورهاي زيادي تاکنون علاقه خود را براي حضور دوباره در صنعت پتروشيمي ابراز کرده‌اند و در صورتي که تحريم‌ها پايان يابد مي‌توان از سرمايه‌گذاري و انتقال دانش فني اين کشورها در طرح‌هاي توسعه‌اي استفاده کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن