تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه‌هاي خدمات پرستاري به شوراي عالي بيمه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۰ق.ظ)
شوراي عالي نظام پرستاري: تعرفه‌هاي خدمات پرستاري به شوراي عالي بيمه رفت موج - عضو شوراي عالي نظام پرستاري گفت: بالاخره پيگيري‌هاي سازمان نظام پرستاري نتيجه داد و تعرفه‌هاي خدمات پرستاري براي تصويب نهايي از وزارت بهداشت به شوراي عالي بيمه رفت که به قانون مصوب مجلس و خواسته پرستاران احترام گذاشته و زمينه اجراي اين قانون را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاري موج، شمس الدين شمس گفت: خدا را شاکر هستيم که بالاخره پيگيري‌هاي سازمان نظام پرستاري نتيجه داد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت تمامي آنچه تحت عنوان تعرفه‌هاي خدمات پرستاري است به شوراي عالي بيمه رفته است زيرا پيش از اين قرار بود که تنها بخشي از تعرفه‌هاي خدمات پرستاري که مربوط به بخش خصوصي (home care) مي‌شد به شوراي عالي بيمه برود که با مخالفت سازمان نظام پرستاري مواجه شد.
وي افزود: اواخر سال گذشته بدنبال اعلام وزارت بهداشت مبني بر اين که تنها بخشي از تعرفه‌هاي خدمات پرستاري به شوراي عالي مي‌رود، سازمان نظام پرستاري اعلام کرد، تمامي تعرفه‌هاي خدمات پرستاري بايد تمام و کمال به شوراي عالي بيمه رفته و مورد بررسي قرار گيرد و جامعه پرستاري نمي‌تواند بپذيرد که تنها بخشي از تعرفه‌ها که آن هم فقط مربوط به بخش محدودي از فعاليت‌هاي مراقبتي مي‌شود و بخش کوچکي از پرستاران را شامل مي‌شود به اين شورا ارسال شود.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اعلام شده است که کل تعرفه‌هاي خدمات پرستاري چه در بالين و چه در بخش خصوصي به شوراي عالي بيمه فرستاده شده است تا مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
وي تصريح کرد: تمامي اعضاي شوراي عالي بيمه بايد بدانند که پرستاران ما، ساليان طولاني است که چشم انتظار اجرا و به تصويب رسيدن اين تعرفه‌ها هستند و انتظار دارند که شوراي عالي بيمه به قانون مصوب مجلس احترام گذاشته و به خواسته جامعه پرستاري اهميت داده و اين موضوع را مورد تأييد و تصويب قرار دهد.
شمس افزود: بي شک تأييد و تصويب تعرفه‌هاي خدمات پرستاري هم به نفع مردم، هم نظام سلامت و هم پرستاران است و اين طور نيست که فقط منافع جامعه پرستاري از قبل اين امر تأمين شود و جامعه پرستاري نيز هيچ‌گاه دنبال منفعت گرايي خودش نبوده و نيست و واقعيت اين است که اين اتفاق در وهله اول منافع مردم، ارتقاء کيفيت خدمات پرستاري، استاندارد سازي خدمات پرستاري را در پي دارد و در مرحله بعد نظام سلامت و در گام آخر جامعه پرستاري منتفع مي‌شود.
وي يادآور شد: پرستاران انتظار دارند، ان شاء الله با اهميتي که اعضاي شوراي عالي بيمه به اين بحث مي‌دهند، تعرفه گذاري خدمات پرستاري سرافراز از شوراي عالي بيمه بيرون آيد و قطعاً عزيزان حاضر در شوراي عالي بيمه نيز در جريان جو و شرايطي که به‌ويژه در ماه‌ها اخير در جامعه پرستاري شکل گرفته است، هستند.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري خطاب به جامعه پرستاري گفت: همان‌طور که تا امروز نظام پرستاري اعلام کرده است که با گفت و گو، مذاکره و نشست مي توان به نتيجه رسيد بالاخره پيگيري‌ها و مذاکرات و نشست‌ها نتيجه داد و بي شک دنياي امروز دنياي مذاکره و گفت و گو است و دنيا اين را ثابت کرده است که با روش‌هاي تند و افراطي، غير منطقي و غير عقلاني نمي‌توان به جايي رسيد و قطعاً اکثريت قريب به اتفاق پرستاران نيز نگاهي اين چنيني به قضايا دارند.
وي افزود: انتظار است به تعرفه‌هاي خدمات پرستاري قبل از اينکه نگاهي مادي کنيم، از بعد هويتي و استقلال حرفه اي نگريسته شود چرا که با تصويب اين تعرفه‌ها، اين احساس در جامعه پرستاري شکل مي‌گيرد که کارش و خدمتش ديده مي‌شود و مورد توجه و عنايت قرار مي‌گيرد لذا اين بعد قضيه بيش از بعد مادي حائز اهميت است.
شمس ادامه داد: البته بعد مادي آن نيز قابل انکار و کتمان نيست و اين تصور ايجاد نشود که مقصود فرشته دانستن پرستاران است، اصلاً اين طور نيست. اگر چه خدمات پرستاري، خدماتي از جنس فرشته گونه است ولي بالاخره پرستاران، فرشتگان زميني هستند و نيازهاي زميني دارند و نياز به رسيدگي داشته و لازم است که مطالباتشان مورد توجه قرار گيرد ولي بايد در بحث تعرفه گذاري خدمات پرستاري هر دو بعد قضيه را ديد، نه اينکه فقط بعد مادي آن را بزرگنمايي کرد.
وي اظهار داشت: سازمان نظام پرستاري همواره در نشست‌ها و جلساتي که با همکاران پرستار و هيئت مديره هاي نظام پرستاري داشته، در پاسخ به اين سؤال که آيا بالاخره قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري اجراي مي‌شود يا خير؟ با قاطعيت پاسخ داده است که اين قانون است و خواسته صرف نيست که بگوييم شايد اجرايي نشود بلکه قانون مصوب کشور است و ممکن است دير و زود داشته باشد اما قطعاً سوخت و سوز ندارد.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري افزود:لذا اميدواريم اين قانون همان طور که به جامعه پرستاري قول داده بوديم با پيگيري‌هايي که صورت گرفته است به نتيجه نهايي نيز برسد و آينده خوبي را براي مردم، نظام سلامت و جامعه پرستاري رقم بزند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن