تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803298046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلخ و شیرین های مسابقات کشتی قهرمانی کشور در خرم آباد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تلخ و شیرین های مسابقات کشتی قهرمانی کشور در خرم آباد خرم آباد-ایرنا-مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان،خرد سالان و پیشکسوتان کشور در لرستان برگزار شد و حاشیه هایی تلخ و شیرین به دنبال داشت.


پهلوانان کشتی گیر ایران اسلامی از نونهالان تا پیشکسوتان طی دوازده روز برای کسب مقام قهرمانی پنجه در پنجه هم در استان لرستان زور آزمایی کردند،مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی در سه رده سنی خرد سالان، نونهالان و پیشکسوتان کشوراز 28 تیر ماه تا 9 مرداد ماه سال جاری در سالن کشتی شهید چاغروند شهرستان خرم آباد برگزار شد.
این نام آوران کشتی کشور طی این مدت رقیبان خود را کنار زدند تاچند نفر از آنان به عنوان نفرات برتر در مسابقات کشوری و جهانی اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند ،بی شک برگزاری سه رویداد ملی در طی مدتی کوتاه ممکن است نواقصی را نیز در پی داشته یاشد.
این مسابقات با حضور حدود سه هزار ورزشکار،مربی،هئیت نظارت و همراهان ورزشکاران در شهرستان خرم آباد برگزار شد.
***حاشیه های شیرین
در جریان این مسابقات سری به حال و هوای شهر زدیم تا ازتاثیر این رقابتها بر شهر با اطلاع شویم،کسبه و سوپر مارکتهای اطراف سالن مسابقات از برگزاری این مسابقات بسیار خوشحال بودند.
کهزادی از کاسب های اطراف سالن مسابقات می گوید : فروش اجناس طی این مدت در محل مسابقات رشد چشمگیری داشته است این مسابقات رونق اقتصادی نیز در پی داشته است.
یک هتلدار نیز می گوید :لرستان دارای طبیعتی بکر و جاذبه های توریستی فراوانی است اما متاسفانه بیشتر به عنوان گذر گردشگران است و کمتر به عنوان مقصد مورد بازدید قرار می گیرد اما در طول ایام مسابقات تمام اتاق های هتل هتلداران در این شهرستان رزرو شده و رونق تازه ای به کسب و کار هتلداری شهرستان خرم آباد داده است.
چندین چاپخانه چاپ بنر و تبلیغات نیز گفتند:د افراد زیادی برای تبریک به قهرمانان و پهلوانان کشتی استان و کشور به ما مراجعه کرده اند و خوشبختانه این مسابقات تاثیر مثبت بر کسب و کار ما نیز داشته است.
مراکز تفریحی ،سفره خانه های سنتی ،آژانس ها،رانندگان تاکسی نیز برگزاری چنین مسابقاتی در شهرستان خرم آباد را دارای پیامدهای مطلوبی به ویژه برای اقتصاد و صنعت گردشگری لرستان دانستند.
کشتی گران ؛داوران و مربیان و اعضای هیات نظارت نیز از میزبانی لرستان به خاطر برگزاری این مسابقات ابراز رضایت کرده و لرستانی ها را مردمی مهمان نواز و خوش برخورد خواندند.
از دیگر حاشیه های شیرین مسابقات می توان به حضور قهرمانان و پهلوانان المپیک و جهان همچون حسین ملاقاسمی ،عسگری محمدیان ،محمد خادم پدر رسول خادم ،رحیم علی آبادی ،علیرضا حیدری ،مجید ترکان،علیرضا لرستانی،کریم سوری در بین تماشاچیان خونگرم لرستان اشاره کرد که نوجوانان و جوانان ورزش دوست با این بزرگان عکس یادگاری گرفتند.

***حاشیه های تلخ
در روزنخست این مسابقات پس از وزن کشی و شروع رقابتها، هیآت داوران از محل اسکان خود ابراز نا رضایتی داشتند که طی نامه ای اعتراض خود را به رییس فدراسیون کشتی کشور اعلام کردند.
بهرامی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان که مسوولیت اسکان را به عهده داشت در این خصوص افزود : اداره آموزش و پرورش در این خصوص مقصر نیست چراکه شب قبل از ورود مهمانان به استان پنجاه نفر به اعضای هیات نظارت بر این مسابقات اضافه شد و به ناچار و بدلیل کاستی در برخی امکانات استان مجبور شدیم اعضای هیات داوران را در اردوگاه کمالوند اسکان دهیم که البته این اردوگاه نیز مجهز است.
در روز دوم مسابقات با تلاش مجدانه اداره کل ورزش و جوانان و نیز اداره آموزش و پرورش لرستان محل اسکان هیات داوران به یکی ار هتل های درجه یک خرم آباد انتقال داده شد و هیات داوران نیز از محل جدید اسکان خود ابراز رضایت کردند.
از دیگر حاشیه های این مسابقات ناهماهنگی در بوجود آوردن شرایطی مناسب برای خبرنگاران بود تا بتوانند اخبار این مسابقات را به نحو شایسته پوشش دهند چرا که بدون داشتن جایگاه مناسب بارها و بارها از طرف سربازان نیروی انتظامی،گوینده سالن،مسوولان حراست فیزیکی مسابقات مورد اهانت قرار گرفتند و حتی برای مصاحبه با مسوولان ورزشی کشور که به استان لرستان سفر کرده بودند نیز دچار مشکل می شدند و اجازه ورود خبرنگاران به جایگاه مسوولان داده نمی شد.که با تلاش و پیگیری روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان برای خبرنگاران کارت شناسایی صادر شدواین مشکل نیز برطرف گردید.
در بعد از ظهر روز اول این پیکارهای کشتی آزاد پیشکسوتان کشور مربی استان تهران نسبت به رای هئیت داوران اعتراض شدید کرده که منجر به درگیری مربی تهرانی با داور وسط تشک شد.
کشتی گیر آزاد کار تهرانی نیز معترضانه از ترک کردن تشک کشتی پس از مسابقه خود داری کرد که با مداخله ماموران نیروی انتظامی به جر و بحث منجر گردیده و با مداخله ومیانجیگری اعضای هئیت کشتی لرستان قائله به پایان رسید.
تماشاچیان حاضر در سالن نسبت به بروز چنین رفتاری از جانب یک پیشکسوت و مربی کشتی ابراز ناراحتی کردند و خواستار اتمام این جر و بحث بودند.
هیات کشتی شهرستان شوشترنسبت به وجود صغرسنی درمسابقات نونهالان کشور اعتراض داشتند و از فدراسیون کشتی خواستند نسبت به وجود صغر سنی در بین کشتی گیران حساس باشد و اقدامات لازم را بعمل آورد تا جلوی سوء استفاده احتمالی در خصوص سن افراد گرفته شود.
سید مهدی ایوبی رییس هیییت کشتی شهرستان شوشتر در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت :در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشورکه در شهرستان خرم آباد برگزار شد، به نظر می رسد یکی از کشتی گیران وزن 73 کیلوگرم کشتی آزاد از رده سنی خود بالاتر بود اما با استفاده از شناسنامه جعلی در این مسابقات شرکت کرد.
وی اظهار داشت:با توجه به استیل بدنی ،مچ های دست و پا و استخوان بندی یکی از کشتی گیران وزن 73 کیلوگرم آزاد که بر روی سکو نیز رفته است انتظار داریم این مسئله به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا،با توجه به تجربه حاصل شده از برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان ،خردسالان و پیشکسوتان آزاد و فرنگی کشور و زمزمه های برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی ناشنوایان کشور و مسابقات سه گانه کشور و مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور در شهرستان خرم آباد امید است نسبت به رفع نقایص جزئی که در برگزاری این مسابقات بوجود آمد اقدامات مفیدی صورت گیرد تا شاهد رونق گردشگری و اقتصاد منطقه و برگزاری بی نقص مسابقات کشوری در استان لرستان بوده و خصیصه مهمان نوازی مردم این استان بطور عینی در مسابقات ورزشی نیز به چشم بخورد.
خبرنگار ایرنا دفتر خرم آباد-سجاد آریان پور



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن