تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819247861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضایی هند برخورد دوگانه ای با مسلمانان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واکنش مسلمانان به اعدام مامون؛ دستگاه قضایی هند برخورد دوگانه ای با مسلمانان دارد دهلی نو- ایرنا - اعدام "یعقوب مامون" مجرم حمله بمبئی در سال 1993 در روز پنجشنبه همزمان با سالروز تولدش در زندان ناگپور بمبئی باعث اعتراض گسترده رهبران ، احزاب، حقوقدانان و اقشار مختلف مردم و بویژه مسلمانان این کشور شد.


به گزارش ایرنا - برخی از این افراد معتقدند که دستگاه قضایی هند برخورد دوگانه ای را در محاکمه مسلمانان از غیرمسلمانان در پیش گرفته است و این رویکرد باعث قربانی شدن عدالت و ایجاد شکاف دربین جامعه هند و دامن زدن به فضای بی اعتمادی در جامعه شده است.
"یعقوب مامون" هشت سال پیش به جرم نقش داشتن در بمبگذاری سال 1993 بمبئی و هدایت 13 انفجار که به مرگ بیش از 250 نفر انجامیده است به اعدام محکوم شده بود.
گفته می شود درخواست مامون از دادگاه عالی و رییس جمهوری برای تجدید نظر به علت مخالفت وزیر کشور رد شده است.
حدود 15 هزار نفر از مردم بمبئی در مراسم تشییع جنازه یعقوب مامون شرکت کردند و پلیس این شهر تدابیر شدید امنیتی را برای برقراری امنیت در این شهر به کار گرفته بود.
افراد سرشناس هند از جمله "عبدالکلام" رییس جمهوری اسبق هند که چند روز پیش فوت کرد ، "گوپالکریشنا گاندی" نوه مهاتما گاندی و چند نفر از هنرمندان خواستار لغو حکم اعدام مامون شده بودند.
نوه مهاتما گاندی گفته بود باتوجه به اینکه درخصوص مجرم بودن مامون یا برادرش تردید است، اعدام وی جایز نیست.
عبدالکلام اوایل ماه جاری میلادی از کمیسیون قانونی هند خواست که حکم مرگ مامون متوقف شود. او گفت: مامون درحالی خود را به عدالت تسلیم کرد که می توانست به راحتی فرار کند.
دبیرکل حزب کمونیست هند ، اعدام مامون را بی عدالتی دانست و گفت : نظام قضایی هند باید برای اعتماد مردم به آن بی طرفی خود را حفظ کند.
"سیتارام بچوری" افزود:هرچند مراحل قانونی برای حکم یعقوب طی شده ولی چنین قاطعیتی برای دعاوی دیگر نیز به کار گرفته شود.
سید علی شاه گیلانی رهبر جناح تندروی کنفرانس حریت کشمیر گفت:یعقوب به خاطر مسلمان بودنش اعدام شد.
وی افزود: بسیاری از افراد متهم به قتل در هندوستان آزادانه می گردند.

** اعتراض مردم کشمیر
تعدادی از دانش آموزان، دانشجویان و مسلمانان کشمیر بعد از نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی نسبت به اعدام یعقوب مامون اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان در نزدیکی یکی از مساجد شهر سرینگر مرکز ایالت جامو و کشمیر نماز غیابی میت برای مامون خواندند.
"میر واعظ فاروق" یکی از رهبران حزب حریت کشمیر در این مراسم با اظهار تاسف از اعدام مامون گفت: با اعدام غیرعادلانه مامون انسایت قربانی شده است.
وی تصریح کرد: در هند متهمان به صورت گزینشی تحت تعقیب قرار می گیرند و دادگاه عالی هند به خاطر ارضای وجدان عمومی یک نفر بی گناه را اعدام کرد.
این رهبر حزب حریت کشمیر گفت که دستگاه قضایی هند با افرادی که درانفجار مسجد مکه ، ویران کردن مسجد بابری و کشتار گجرات دست داشتند ، برخورد دوگانه ای داشته درصورتی که اگر این افراد مسلمان بودند وضعیت فرق می کرد.
"محمد یوسف تریگامی" دبیر کمیته حزب کمونیست جامو و کشمیر نیز گفت : اعدام یعقوب مامون به تحقق عدالت کمکی نکرد.
"کلیم محمد حقوقدان" نیز گفت که خنده دار است که قبل از رسیدن درخواست تخفیف مجازات از سوی مامون به دادگستری ، دولت و رییس جمهوری اعلام می کنند که همه تشریفات مربوط به اعدام انجام شده است.
وی افزود: اعدام مامون باعث بی اعتمادی هرچه بیش تر مسلمانان به دستگاه قضایی و دولت شده است و شکاف بین مردم این کشور را بیشتر کرده است.
سید روح الله مهدی سخنگوی کنفرانس مخالفان کشمیر نیز گفت که دستگاه حکومتی نباید به خاطر مسائل سیاسی برخوردهای دوگانه ای در رسیدگی به پرونده ها داشته باشد.
*آساق*266*1600**1392



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن