تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805809229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرازی: اصلاحات باید خود را در احزاب قدرتمند متجلی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خرازی: اصلاحات باید خود را در احزاب قدرتمند متجلی کند کرمان - ایرنا - رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاحات نیاز به تعریف مجدد دارد و باید در احزاب مهم و قدرتمند خود را متجلی کند.


به گزارش ایرنا سید محمد صادق خرازی عصر جمعه در نخستین همایش حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان در سالن مجموعه زغالسنگ کرمان افزود: اصلاح طلب واقعی کسی است که اصلاحات و اصلاح امور را به عنوان یک فریضه اعتقادی بنگرد و برای آن ارزش قائل باشد غیر از این راه موفقیت ما بسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: جامعه ما جامعه مسوولیت پذیری است و نخبگان می خواهند واقعیت ها و تحولات را در جامعه مستقر کنند.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه نخبگان و روشنفکران در جامعه با نقد از خود آغاز می شود گفت: اصلاح طلبی واقعیات و حقیقت جامعه ایران است که نه می توانند آن را مردود و نه از آن عبور کنند.
این فعال سیاسی اظهار کرد: همین اصلاحات نیاز به اصلاح و بررسی متعدد و مضاعف دارد و این سخن ما به منزله نفی خدمات کسانی نیست که در اصلاحات روزگار سخت و دشواری را سپری کردند، بلکه نقد آگاهانه ای است برای فردا و در برابر انحرافی که دین و دولت را احاطه کرده بود.
وی گفت: انحرافی که همه اجزای جامعه ما را در بر گرفته بود و برای انحراف خود تقدس آفرینی و انسان های پاک را از جامعه نفی می کردند.
خرازی تصریح کرد: وقتی آگاهی و نقد آگاهانه و احزاب و انجمن ها و کانون های آگاهانه وجود داشته باشد فریب، دو رویی و پوپولیسم دیگر جایی نخواهد داشت و اگر بی تفاوت باشیم آسمان سبز سیه خواهد شد و جامعه ما از پاک و متحد به متفرق تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه ما در حق خود متفرق و آنها در باطن خویش متفرق هستند افزود: باید تلاش کرد و به عنوان جریان مسوولیت پذیر و جریانی که می خواهد هویت آفرینی و جامعه و انسان و جوانان ما را به جای درستی رهنمون کند، چاره ای نیست جز اینکه همبستگی، اتحاد و وحدت داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تنها راه موفقیت کلان یک ملت و کشور قدرت امامت و رهبری جامعه محسوب می شود و محال است ارتش و نیروی متحدی موفق شود و در آن رهبری نقش نداشته باشد.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: دلیل موفقیت ما در انقلاب تبعیت و دیالوگ بین امت و امامت بود، چرا انقلاب در مصر و تونس زمین گیر شد و در عراق و افغانستان موفق نمی شود؟ چون دیالوگ بین امت و امامت وجود ندارد.
وی ادامه داد: موفقیت ما در دپیلماسی ارزنده ای که این دولت از خود نشان داد به این دلیل است که بین کنشگران و بازیگران صحنه های سیاسی، دفاعی و امنیت ملی و فرمانده و رهبری یک دیالوگ و مکانیزمی وجود دارد که می توانند یکدیگر را درک کنند.
وی گفت: زمانی ایران در پایان دوران اصلاحات، قدرت غرب آسیا از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و منطقه ای بود اما بعد از چند ماه نگاه ها امنیتی و نظامی شد و فرصت ها به تهدید تبدیل و آن قدرت بزرگ اقتصادی زمین گیر شد.
خرازی تصریح کرد: اما دولتی می آید و در چارچوب منویات رهبری که پاسداری از ارزش ها و هویت ملی ایرانی و تکنولوژی بومی و ایرانی است و همچنین در فرکانس رهبری گام بر می دارد و در کمتر از دو سال این موفقیت ها بدست آمد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاحات یعنی گام برداشتن در جهت منافع ملی ایران و ارج نهادن به اندیشه ها و دیدگاه های مردم، قوی کردن پایه های هویت ملی و جامعه را فرهنگی فرض کردن نه اینکه فرهنگ جامعه را امنیتی کردن است.
وی تاکید کرد: با نگاه امنیتی موفقیت حاصل نمی شود اگرچه امنیت مهمترین دغدغه امروز آحاد بشر است و کسانی که مدیریت امنیت جامعه را بر عهده دارند افرادی زحمتکش هستند.
وی گفت: مفهوم امنیت نباید در جامعه ما ترس ایجاد کند و نباید تبدیل به گریز مردم از دین و دولت شود، اگر اینگونه شود مطلوب هیچ انسان متفکر و متخصص و سزاوار این ملت بزرگ و فرزانه نیست.
سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه آزادی و عدالت در کنار یکدیگر همخوانی پیدا می کنند گفت: عدالت و آزادی دو لازم و ملزوم یکدیگر در مسیر رشد انسان هستند.
وی با اشاره به اینکه آغاز و انجام اسلام با اصلاحات پیوند خورده است افزود: ما مبدا و آغاز اصلاحات را مدینه النبی می دانیم و بسیاری از علمای ما مانند مدرس، کاشانی و طالقانی و بسیاری دیگر همه در مسیر اصلاحات بودند.
وی گفت: اصلاحات مسیر زنده در طول تاریخ بوده و خواهد بود، کسانی تلاش کردند اصلاحات را نابود و دفع کنند که نشد؛ چون اصلاحات ریشه در جامعه و میان مردم است و در قلب مردم جای دارد.
خرازی تصریح کرد: شهید بهشتی همواره در جهت اصلاح امور گام بر می داشت، ما نمی توانیم دوگانگی های خانه برانداز را به عنوان مبانی زندگی به کسی توصیه کنیم و به همین دلیل است که در پگاه صبح اصلاحات این سرزمین مردم به خاتمی روی کردند.
وی اظهار کرد: خاتمی فرزند شایسته امام و برادر رهبر عظیم الشان انقلاب است و کسی نمی تواند خاتمی را نفی کند.
وی افزود: اگر بدخواهان بخواهند این راه را ادامه دهند و به عقل سلیم و آن عقل فتنه به دور حکم می کند که تلاش کنند و کنیم مشکلات برطرف شود.
خرازی بیان کرد: به دلیل شناختی که از او و جامعه دارم می دانم خاتمی فلاح و صلاح جامعه را در بلوغ اصلاحات می داند نه در تندروی ها.
وی گفت: مهمترین مسئله ای که امروز دغدغه ما را تشکیل داده این است که برای نسل آینده و جامعه و تحولات آن احساس تکلیف کنیم.
وی ادامه داد: نمی توانیم چشم های خود را ببندیم و نسبت به فعل و انفعالاتی که در جامعه انجام می شود، بی تفاوت باشیم.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که می تواند امروز ما را با گذشته متفاوت کند حس مسوولیت پذیری در جامعه است.
وی تصریح کرد: اگر مسوولیت پذیر باشیم مطمئن باشید که توطئه، نفاق و انحراف در صفوف جامعه ما نمی تواند جای بگیرد.
وی گفت: در هشت سال و دو دوره مشکلات بزرگی کشور ما را در ابعاد داخلی و خارجی فرا گرفت که باید چیستی و چرایی این اتفاق را از خود آغاز کرد؟
خرازی بیان کرد: چه شد که تحولات اجتماعی دوران سازندگی به دوران اصلاحات و وجودی سیدی بزرگوار ختم می شود اما هشت سال دوران اصلاحات به چنین فردی، مشکلاتی و انحرافی می انجامد؟
وی افزود: بیایید آگاهانه با دیدی وسیع و ایمان و با عزمی فتنه به دور، ارزیابی کنیم و ببینیم چه اتفاقی در پگاه صبح اصلاحات افتاد که غروب اصلاحات دردمند بود.
وی گفت: توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... محال است بدون احزاب سیاسی محقق شود، احزاب مقدمه توسعه فراگیر هر جامعه و ملتی هستند و می توانند مطالبات مردم را بصورت جدی پیگیری و سره را از ناسره با عقل جمعی جدا و جامعه را راهنمایی کنند.
خرازی تصریح کرد: اگر کسی به حزب به عنوان گرفتن قدرت نگاه کند راه زوال و نابودی خود و دوستان را فراهم می کند بلکه احزاب باید جامعه ای و نسلی را تربیت کنند که جامعه را با نگاه درست در برگیرد.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: چرا احزاب بزودی متولد می شوند و بزودی از بین می روند چون اگر هدف آنها کسب قدرت باشد مردم ایران باهوش هستند و گذشت آن روز که با شعارهای آسمان کوب به سمت فریب مردم پیش رفت.
وی افزود: اگر حزبی بخواهد پایدار باشد باید مفهوم اصول اساسی جامعه و اصولی که موجب وحدت و اعتلای جامعه شود، درک کند.
خرازی با تاکید بر اینکه احزاب سیاسی به درد مردم برسند و به دولت الگو دهند گفت: احزاب می توانند اتاق فکر دولت، حاکمیت و مسوولان شوند و با روشنگری و بیداری، جامعه را در مسیر خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: مهمترین دغدغه امروز جامعه ما ایجاد اشتغال در بین مردم است و باید زندگی جوان امروز ما دارای حداقل ها باشد.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: آزادی و عدالت خوب هستند اما مهمتر از آن معاش مردم است؛ مگر می شود به کسی گفت که تو معاد داشته باش اما دولت ها در تامین معاش او کوتاهی کنند.
وی بیان کرد: اصلاحات زمانی می تواند دغدغه داشته باشد که به زندگی روزمره مردم توجه کند و دقیقا اصلاحات از بی توجهی به آلام مردم ضربه خورد و آسیب دید.
وی گفت: بی توجهی به آلام مردم اعتماد مردم و اصلاح طلبان را خدشه دار کرد؛ برای ماندن حزب باید خادم و خدمتگزار مردم باشید و در راه خدا و انسانیت سرچشمه مهربانی و محبت باشید؛ بگذارید هر چه می خواهد بگویند و بنویسند و اتهام بزنند.
وی ادامه داد: مسیر خود را در راستای آبادی ایران و بهبودی زندگی مردم قرار دهید.
خرازی افزود: جامعه مدنی، احیای حقوق شهروندی، رابط حقوق مردم در جامعه، حقوق اقلیت ها، حقوق زن کودک و بسیاری از مبانی که امروز در جوامع مدرن به عنوان مولف های جامعه پیشرفته از آن یاد می کنند که با معیارها و موانع ما در تضاد و تعارض نیستند.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: جوان ایرانی و خانواده ایرانی حق دارد مانند جامعه دیگر زندگی کند و در تجلی بهبودهای خود جوامع قدرتمند دیگر را برای خود آرزو کند و این زمانی محقق می شود که همه برای یک جامعه با فضیلت و با ارزش تلاش کنند.
خرازی اظهار کرد: اکنون ما در موقعیت بسیار حساس قرار داریم و مهمترین دغدغه امروز ما انتخابات است که تعیین کننده آرمان ها، آرزوها و آنچه که برای فردا این مردم می اندیشیم است.
وی اظهار کرد: اگر متحد باشیم که باید باشیم و صف های خود را تشکیل دهیم کسانی که ایمان و امن مردم را خدشه دار کردند، دیگر به قدرت نمی رسند.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: باید مجلسی که در خط و در شان امام، رهبری، جامعه و مردم ایران بصورت واقعی باشد تشکیل شود.
وی تصریح کرد: مجلس غوغاسالار کشور را به زوال می رساند و مجلس شایسته سالاری را می خواهیم که فقط برای مردم و نه جیب های خود باشد.
خرازی گفت: گفتند احمدی نژاد تمام شد و محال است به صحنه های سیاسی برگردد اما خطر جدی احمدی نژادی زیم و کسانی است که می خواهند با فریب و دروغ جامعه ما را به انحراف بکشانند.
وی افزود: حاکمیت مسوولیت خود را دارد و مردم مسوولیت خود را دارند و باید مراقب باشید که انتخابات امسال تعریف و بازخوانی مجددی را نیازمند است.
خرازی تصریح کرد: به شایعات و فرافکنی ها توجه نکنید و به آینده این سرزمین بنگرید و باید جامعه را آنگونه که هست و آن جامعه آرمانی که آرزوی ماست در جامعه ما محقق شود.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: بدانید تنها راه حفظ هویت دینی و پاسداری از ارزش های دینی و ملی انسجام وحدت و احترام به مبانی قانون اساسی است اگر اینگونه بیندیشیم درهای مهمی بر روی ما باز خواهد شد و می تواند برای آینده نیز موثر و تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: کرمان استان فرهیختگان ایران است و کسانی در این استان به عرصه جامعه پدید آمدند که کارنامه و شناسنامه افتخارات نیم قرن ملت ایران بوده اند و مردان و بزرگانی در این سرزمین زیسته اند که سرچشمه فضیلت، آگاهی بیداری و برنایی بوده اند.
خرازی گفت: انصاف نیست در استانی سخن بگوییم و از آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر و مردان بزرگ دیگر و اسطوره مجاهدت های معاصر سردار قاسم سلیمانی سخن نگوییم.
این همایش با شعار تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار برگزار شد.
صادق خرازی روز گذشته (پنجشنبه) در سفری دو روزه وارد کرمان شد.
7443/3028



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن