تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814705692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت كانديداهاي رياست فيفا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رقابت كانديداهاي رياست فيفا
رقابت براي به دست آوردن صندلي رياست فيفا به اوج خود رسيده است. اوايل اسفند‌ماه انتخابات فيفا برگزار مي‌شود و نفراتي كه قصد دارند به جاي بلاتر رياست فوتبال دنيا را به دست بگيرند، دست به كار شده‌اند.
نویسنده : دنیا حیدری 


رقابت براي به دست آوردن صندلي رياست فيفا به اوج خود رسيده است. اوايل اسفند‌ماه انتخابات فيفا برگزار مي‌شود و نفراتي كه قصد دارند به جاي بلاتر رياست فوتبال دنيا را به دست بگيرند، دست به كار شده‌اند. كانديداهايي كه با شعار فوتبال پاك و برچيدن بساط فساد و رشوه پا پيش گذاشته‌اند. در رقابت قبلي كه مرد سوئيسي موفق شد بار ديگر حضورش را در فيفا تمديد كند، ‌علي بن الحسين شاهزاده اردني، مايكل فان پراگ هلندي، ديويد ژينولا و جروم چامپين فرانسوي با بلاتر رقابت كردند. اما اين بار، ‌نام‌هاي جديدي وارد ميدان شده‌اند.

  پلاتيني وارد گود شد
يوفا به طور رسمي نامزدي ميشل پلاتيني را براي انتخابات رياست فيفا اعلام كرد. ميشائيل پلاتيني، رئيس اتحاديه فوتبال با شعار نجات فوتبال وارد گود رقابت شده و با ارسال نامه‌اي به رئيس و دبيركل‌هاي تمامي 209 عضو فدراسيون جهاني فيفا خواستار حمايت شده است. او كه هشت سال گذشته صندلي رياست يوفا را در دست داشت، حالا مي‌خواهد رياست فيفا را به عهده گيرد. ستاره سابق فرانسه تأكيد دارد پس از تفكر، به علت اينكه از آينده فوتبال جهان بيمناك است وارد اين عرصه شده و در اين رابطه تصميم داد متعهدانه به نجات فوتبال بپردازد: «در زندگي اوقاتي است كه شما بايد سرنوشت‌تان را در دست خود بگيريد و حالا يكي از آن لحظات سرنوشت‌ساز زندگي من است كه به زندگي‌ام و اتفاقاتي كه در حال شكل دادن آينده فيفا است، مربوط مي‌شود. من روي حمايت شما حساب كرده‌ام و با عشق مشتركي كه به فوتبال داريم با هم مي‌توانيم به دهها ميليون هوادار فوتبال فيفايي را بدهيم كه به دنبالش هستند؛ فيفايي كه نمونه، متحد است و همبستگي را نشان مي‌دهد، فيفايي كه مورد احترام و علاقه مردم است. از همه مي‌خواهم احساس مسئوليت كنند و به آينده فوتبال؛ اين ورزش عامه‌پسند بينديشند. از همگان خواهان كمك و مساعدت براي اصلاحات در سازماني هستم كه در چندين سال اخير تنها در دستان دو شخص بود.»

  مخالفت‌ها و موافقت‌ها با رئيس يوفا
زين‌الدين زيدان، ستاره سابق فوتبال فرانسه با حمايت از هموطن خود معتقد است ميشل پلاتيني فرد ايده‌آلي براي روي كار آمدن در پست رياست فيفاست. اما برخلاف او، پرنس علي بن حسين رئيس فدراسيون فوتبال اردن كه در انتخابات اخير رياست فيفا از سپ بلاتر سوئيسي شكست خورد، عليه كانديداتوري پلاتيني موضع‌گيري مي‌كند: «اين آقا براي رياست فيفا صلاحيت ندارد و به اين منظور بهتر است كه مديران بهتري وارد عرصه شوند. نبايد به افرادي كه تاكنون مديريت در فيفا و مجامع كلان فوتبالي جهان داشته‌اند اعتماد كنيم، زيرا ترديدي نيست كه همه‌شان از انواع فسادي كه در چند دهه اخير فوتبال جهان صورت گرفته، آگاه بودند اما سكوت كردند و وقتي پليس امريكا دست به افشاگري زد، يك‌باره همگي به نكوهش دوستان پرداختند. فيفا نيازمند تغيير ساختار و تغيير نفرات و اصلاحات كلان است.»

  مرد پشت پرده هم پا پيش گذاشت
چونگ مونگ جون را مرد پشت پرده فوتبال مي‌خوانند كه در تصميم‌سازي‌هاي كلان فوتبال همواره نقش مشاوره را دارد. فوق‌دكتراي مديريت از دانشگاه جانز هاپكينز، سابقه رياست در فدراسيون كره‌جنوبي را هم برعهده داشته قرار است  براي مبارزه با فساد در فوتبال جهاني، كانديداي رياست در فيفا شود.

  حمايت برزيل از پله سفيد
زيكو، اسطوره فوتبال برزيل چهار روز بعد از اينكه بلاتر به‌رغم انتخاب مجدد از سمت خود در فيفا كناره‌گيري كرد، ‌براي رياست فدراسيون جهاني فوتبال كانديدا شد و در صفحه شبكه اجتماعي‌اش نوشت: «چراكه نه؟ زندگي من هميشه فوتبال بوده است. من وزير ورزش بوده‌ام و سابقه حضور در تيم‌هاي باشگاهي هم دارم. فكر مي‌كنم دانش درباره فوتبال بالاتر براي رياست فيفا، مهم‌تر از سياست باشد. تصميمي كه با حمايت فدراسيون فوتبال برزيل همراه شد.

  مارادونا هم مي‌آيد اما نه براي انتقام
ديه‌گو مارادونا، ‌اسطوره فوتبال آرژانتين هم البته از تداركات خود براي نشستن بر صندلي رياست فيفا خبر مي‌دهد: «مشغول آماده‌سازي براي حضور به عنوان رئيس فيفا هستم. قصدم اين نيست كه بيايم و انتقام بگيرم. مي‌خواهم به عنوان مدير بيايم كه جلوي رشوه و تقلب‌ها را بگيرم و تغيير و تحولي ايجاد كنم و اگر انتخاب شوم، هر كاري از دستم برآيد براي خانواده فوتبال و براي مردم كشورهاي عربي كه به من كار دادند، مي‌كنم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن