تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810374481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسکتبال قم به دنبال تکرار روزهای خوش گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بسکتبال قم به دنبال تکرار روزهای خوش گذشته پایگاه خبری تحلیلی ورزش قم یادداشتی با عنوان بسکتبال قم به دنبال تکرار روزهای خوش گذشته را نشر داده است.


دراین یادداشت می خوانیم: با اعلام حضور تیم بسکتبال قم در لیگ دسته اول کشور حالا علاقه مندان به بسکتبال در استان امیدوارند روزهای خوش گذشته این رشته تکرار شود.
در شرایطی که بسکتبال قم در یکی دو سال اخیر با حواشی زیادی روبرو بوده است و تقابل مخالفان و موافقان سردمداران هیات بسکتبال استان، این رشته محبوب را تحت تاثیر قرار داده است اما حضور یک تیم قمی در لیگ دسته اول کشور از سوی همه جناح ها، اتفاقی مثبت برای بسکتبال قم تلقی می شود.
در روزهایی که فقر حامی مالی در ورزش قم بیداد می کند و حتی تیم های بزرگ و پرتماشاگر ورزشی استان را با مشکلاتی عدیده روبرو کرده است، بسکتبال قم با رایزنی های مثبت با بخش خصوصی توانسته است نظر حامی مالی را برای هزینه کردن در بسکتبال جلب کند.
به گفته «محسن نادری» دبیر هیات بسکتبال استان، آن ها سال گذشته نیز در آستانه حضور در لیگ دسته اول کشور بودند و حتی حامی مالی مورد نظر آن ها در جلسه قرعه کشی لیگ دسته اول نیز حاضر شده اما در نهایت از حمایت تیم بسکتبال قم انصراف داده است.
کمبود زمان لازم برای جذب اسپانسر دیگر سبب شد که بسکتبال قم فصل گذشته شانس حضور در لیگ دسته اول بسکتبال مردان کشور را از دست بدهد اما این برنامه امسال به نتیجه رسید و قمی ها حالا بار دیگر در لیگ دسته اول به میدان می روند.
پس از حضور کوتاه مدت تیم راه و ترابری قم در لیگ برتر بسکتبال، حالا اهالی بسکتبال به روزهایی که این تیم نماینده بسکتبال قم بود و سالن محل برگزاری مسابقات این تیم مملو از تماشاگر می شد به چشم خاطره ای خوش می نگرند.
حضور نماینده بسکتبال قم در لیگ دسته اول می تواند آن خاطرات خوش را زنده کند و بار دیگر تماشاگران را برای دیدن مسابقات خانگی نماینده قم به سالن بکشاند گرچه شیرینی حضور راه و ترابری در آن زمان به دلیل مشکلات مالی تیم تلخ شد.
حتی در مقطعی گفته می شد که فدراسیون بسکتبال به دلیل بدهی های کلان راه و ترابری به بازیکنانش در زمان تیمداری و نبود منابعی برای بازپرداخت آن بدهی، اجازه حضور در لیگ های سطح بالای کشور را پیدا نمی کند.
700 میلیون تومان بدهی، رقمی بود که محسن نادری دبیر هیات بسکتبال استان در مورد بدهی های راه و ترابری اعلام کرده و گفته است که تیمداری را با چنین بدهی سنگینی هنر نمی داند و یکی از دلایلی که قم در سال های اخیر نماینده ای در لیگ های کشور نداشته، نبود حامی مالی قدرتمند بوده است.
با این وجود حالا پس از سال ها و در شرایطی که بسکتبال قم از سوی برخی منتقدان یک رشته راکد تلقی می شد، بازگشت شور و شوق به بسکتبال قم با حضور در لیگ دسته اول می تواند قم را در بسکتبال به وضعیتی بهتر برساند.
سیاست قابل توجه هیات بسکتبال قم در قبال نماینده لیگ دسته اولی استان، نگاه ویژه به بازیکنان بومی است طوری که تمام یا حداقل بخش اعظم نفرات تیم بسکتبال قم در لیگ دسته اول را بازیکنان بومی قم تشکیل می دهند و این به رشد بسکتبال استان کمک شایانی می کند.
حضور یک مربی 57 ساله به نام عبدالحمید لاجوردی در راس این تیم، می تواند یک برگ برنده برای تیم بسکتبال قم باشد و در این میان تجربه و توان فنی بالای لاجوردی در کنار سعید روحانی مربی بومی بسکتبال قم، نماینده قم را به سرمنزل مقصود می رساند.
نادری دبیر هیات بسکتبال در این زمینه گفته است مشکلی بابت ظرفیت فنی و کیفی بازیکنانمان نداریم و تمام نفرات ما می توانند با ارائه بازی های خوب و دیدنی تیم را به سرمنزل مقصود برسانند و اگر حمایت کافی از این تیم صورت گیرد، راهیابی به لیگ برتر دور از دسترس نیست.
بدون شک، حضور یک تیم از هر استانی در لیگ های برتر یا دسته اول کشور ویترین ورزش آن استان خواهد بود و چهره قم را علاوه بر ماهیت مذهبی خود به عنوان استانی ورزشی بیش از پیش برای کشور آشکار می کند.
بسکتبال قم امروزه علاوه بر فعالیت در بخش مردان، در بخش بانوان نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در شرایطی که روزگاری نه چندان دور کسی برای بسکتبال بانوان قم سطح قابل قبولی متصور نبود اما حالا شرایط بسکتبال قم در بخش بانوان نیز وارد مرحله جدیدی شده است.
بسکتبال بانوان قم این روزها به لطف برنامه جامع استعدادیابی آموزش و پرورش در رشته بسکتبال و برگزاری مسابقات منظم بین نواحی آموزش و پرورش و به تبع آن، استعدادیابی از بازیکنان جوان در وضعیتی قرار گرفته که تیمی قابل احترام در لیگ دسته دوم کشور است.
انتظار این که بسکتبال قم در بخش بانوان در جایگاه استان هایی قرار داشته باشد که سال های سال در سطح اول بسکتبال ایران حضور داشته اند و سرمایه گذاری کلانی روی این رشته انجام داده اند واهی و غیر منطقی است اما بانوان قمی در رشته بسکتبال نشان داده اند که می توانند به زودی به جایگاه رفیعی برسند.
حضور در لیگ دسته دوم کشور با تیمی بسیار جوان و بی تجربه و کسب چند نتیجه خوب که تعجب همگان را برانگیخت بخشی از شایستگی دختران بسکتبالیست قم است و نشان می دهد ورزش بانوان قم در روزهای قدرت نمایی هدف پویان در هندبال بانوان ایران، در رشته های دیگر نیز به تدریج سری میان سرها در می آورد.
واگذاری سالن شهید رضاییان به بخش خصوصی و پایان فعالیت دائم هیات بسکتبال در این سالن، شرایط محدودتری برای فعالیت بسکتبال و طرح های آموزشی این هیات ایجاد کرد اما در بخش بانوان، برنامه های آموزشی بسکتبال در 4 سالن دنبال می شود و هرگز متوقف نشده است.
در شرایطی که به زودی شاهد انتخابات هیات بسکتبال استان قم خواهیم بود، جامعه بسکتبال قم امیدوار است نگاهی پویا، تفکراتی نو و نیروهایی پرتلاش بر بسکتبال قم حاکم شوند.
بسکتبال قم نیاز به توسعه نیروی انسانی بیشتر، فعالیت پرشورتر در مسابقات وابسته به نظام آموزشی نظیر مسابقات دانش آموزی و دانشجویی و ارتباط موثر با مردم دارد. به نظر می رسد حضور نمایندگان قم در مسابقات قهرمانی و لیگ های کشوری گامی عملی برای حل معضلات کنونی بسکتبال قم است. ک/1
8138/ 6133/



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن